Jakie gmole

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Re: Jakie gmole

Postprzez rupert » Wt maja 08, 2012 11:18 am

Chyba będziemy zgodni, że jak nie spojrzymy na sprawę, to gmolom ciężko coś zarzucić :msn-wink:
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Jakie gmole

Postprzez Kręcony » Wt maja 08, 2012 2:12 pm

Zgadzam sie same same plusy za nimi przemawiaja:))) :clap:
Avatar użytkownika
Kręcony
Użytkownik
 
Posty: 71
Dołączył(a): Pt lut 17, 2012 2:05 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 34
Imię: Maciek
Motocykl: Cbf 1000 ^^
W siodle: <100 kkm

Re: Jakie gmole

Postprzez Natka » Wt maja 08, 2012 4:32 pm

Grubo się zastanawiałam co wybrać, wpierw gmole czy crash pady?
Zdecydowałam się na gmole, bo więcej chronią i nieźle wyglądają.
Potem znów wybór, jaki kształt i firma?
Po przejrzeniu dostępnego rynku w Polsce i za granicą,
padła decyzja na Gmole Givi TN369 do Hond CBF600 [04-07].
Cena za nie np. w http://www.motobagaz.pl/index.php 329.00zł


PS. Przy mojej cebuli zaliczyłam parkingówkę, miała gmole, moto całe, tylko dwie małe ryski na zadupku.
Gmol przytulił mi lewą kostkę do asfaltu, 4 dni nie mogłam chodzić, ale szybko się wylizałam i latałam dalej :witch:
Ostatnio edytowano Wt maja 08, 2012 5:29 pm przez Natka, łącznie edytowano 2 razy
Natka
 

Odp: Jakie gmole

Postprzez trampek » Wt maja 08, 2012 4:48 pm

Pojawialo sie to juz, ale przypomne...koniecznie wklej/kaz wkleic montujacemu ten lacznik gmoli w okolicach kolektorow wydechowych na jakis silikon lub nie za mocny klej. Z poczatku nie dzwoni, ale po kilkuset km od wibracji cos sie wyrabia i male cholerstwo wpada w rezonans powyzej +/- 4tys obrotow i brzeczy jak opetane. Mocno upierdliwe. Ja nie uwierzylem kolegom...no i nie dalej jak 2 tyg temu demontowalem gmole i skladalem jeszcze raz.
Avatar użytkownika
trampek
Maniak
 
Posty: 1879
Dołączył(a): Pn wrz 19, 2011 7:47 pm
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Brak
W siodle: <100 kkm

Re: Jakie gmole

Postprzez rupert » Wt maja 08, 2012 5:47 pm

Miałem ten sam problem. Użyłem silikonu i dużych uszczelek sanitarnych (z domowych zapasów). Raphi i MarQu widzieli jak brzęczało, aż dziwne że taki bubel Givi/Kappa wciska. No niestety trzeba wiedzieć. Brzęczał łącznik i tuleja śruby ampulowej
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Jakie gmole

Postprzez Bosman78 » Cz maja 10, 2012 3:01 pm

A wsadzę kij w mrowisko, ale tylko trochę:-) ostatni rozmawiałem w sklepie na temat gmoli i padów, koleś który sprzedawał gmole i pady pokazywał mi jakie śruby są stosowane przy padach (specjalny stop), który przy dzwonku ładnie się gnie i nie pchłaniając siłę uderzenia. Trochę mi ulżyło, ale tylko trochę ;-) bo i tak chcę zmienić na gmole
„Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia i nie ubierają tego faktu w słowa...”
Avatar użytkownika
Bosman78
Maniak
 
Posty: 1261
Dołączył(a): Cz mar 31, 2011 6:26 pm
Lokalizacja: Wawa
Wiek: 45
Motocykl: vStrom
W siodle: <100 kkm

Re: Jakie gmole

Postprzez Bosman78 » Pn maja 14, 2012 6:48 pm

Raphi a możesz podrzucić te fotki wyłamanych bloków po padach, chcę trochę żone podstraszyć bo nie chce klepnąć kolejnych wydatków na motong w tym miesiącu :crybaby:
„Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia i nie ubierają tego faktu w słowa...”
Avatar użytkownika
Bosman78
Maniak
 
Posty: 1261
Dołączył(a): Cz mar 31, 2011 6:26 pm
Lokalizacja: Wawa
Wiek: 45
Motocykl: vStrom
W siodle: <100 kkm

Re: Jakie gmole

Postprzez kamoreks » Śr cze 13, 2012 12:33 pm

Witajcie chce zamontować GMOLE GIVI TN 456 do mojej CBF 600 N, ale mam problem, bo instrukcja jest mało czytelna.

Proszę mnie poprawić, jeśli coś źle piszę:
1. Podpieramy silnik najlepiej dwoma podnosnikami, z przodu i z tyłu.

2. Wyjmujemy oryginalną śrubę dolną silnika, zakładamy lewy gmol,zakładamy śrubę bez podkładki, potem zakładamy prawy gmol, ale już z podkładką nr 2 z instrukcji, między silnikiem a prawym dolnym mocowaniem gmola, zakręcamy śrubę oczywiście dająć LOCTITE niebieskiego.

3. Wyjmujemy górną śrubę silnika, i zakładamy ją tak samo spowrotem, oczywiście montując lewy gmol, i prawy gmol, bez dawania podkładek, dodatkowych, zakręcamy nakrętkę.

4. Złączamy gmole razem oczywiście wg rysunku.

PS: Dajemy jakiś silikonowy klej, lekki na połączenia podkładki 2, i łączenia lewego i prawego gmola.

Chociaż chyba, górną śrubę trzeba dać główkę od prawej strony, a główkę dolnej śruby od lewej strony, tak?
kamoreks
Użytkownik
 
Posty: 160
Dołączył(a): Pt maja 25, 2012 6:52 am
Lokalizacja: ok. Lodzkie
Wiek: 34
Motocykl: K-125
W siodle: <100 kkm

Re: Jakie gmole

Postprzez Bosman78 » Cz cze 14, 2012 12:58 pm

Dolnej śruby silnika nie musisz wyjmować wystarczy odkręcić nakrętkę odkręcić i lekko wybić z prawej strony tak aby schowała się w korpusie, wypadnie wtedy podkładka dystansująca pomiędzy silnikiem a ramą. W miejsce oryginalnej podkładki wstawiasz podkładkę dołaczoną do gomoli. Następnie odkręcasz prawną górną śrubę (krótszą) i montujesz prawego gmola ( tutaj trzeba pokombinować aby przełożyć między kolektorami i rurą wydechową. Następnie przykręcasz dolną nakrętkę.
Kolejny krok to odkręcenie lewej grónej śruby i przełożenie jej do mocowania z prawej górnej części gmola. Montujesz lewego gmola tutaj w dolnej części zakończony jest haczykiem więc nie trzeba wyciągać dolnej śruby. Smarujesz tuleję łączącą gmole silikonem, przykręcasz lewego gmola śrubą kupioną w ASO, przykręcasz łączenie gmoli śrubą imbusową.
Ot tyle.
„Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia i nie ubierają tego faktu w słowa...”
Avatar użytkownika
Bosman78
Maniak
 
Posty: 1261
Dołączył(a): Cz mar 31, 2011 6:26 pm
Lokalizacja: Wawa
Wiek: 45
Motocykl: vStrom
W siodle: <100 kkm

Re: Jakie gmole

Postprzez kamoreks » Cz cze 14, 2012 9:46 pm

A więc:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
mtr napisał(a):
1. Kupić dłuższe śruby M12X1,25 klasy co najmniej 10.9 (może być trudno na sztuki bo nietypowe).

2. Śrubę M12X65 (65 to długość śruby, nie skok gwintu dla odmiany) z lewej strony silnika przełożyć na prawą, zastępując
znajdującą się tam pierwotnie M12X55, w miejsce przełożonej M12x65 zastosować M12X70 pochodzącą z CBF 1000,
zakupioną w ASO za ok.12 PLN




Oryginalne śruby, mają lewa 75 mm długości całkowitej, prawa 65 mm. Myślę, że podałeś długości samej śruby bez łba?

PS: Która to ma być śruba do CBF1000? Oryginalna śruba lewa górna mocująca silnik?
kamoreks
Użytkownik
 
Posty: 160
Dołączył(a): Pt maja 25, 2012 6:52 am
Lokalizacja: ok. Lodzkie
Wiek: 34
Motocykl: K-125
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 95 gości