Jakie gmole

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Re: Jakie gmole

Postprzez menel » Cz lut 16, 2012 10:43 am

Nie tylko ja sugerowałem Ci zdemontowanie tego tworu który masz tam przykręcony, umówmy się że zrobisz jak zechcesz, dla mnie OT. Mam nadzieję tylko że nie będziesz musiał sam przekonać się o wyższości gmoli nad padami.
Avatar użytkownika
menel
Maniak
 
Posty: 1756
Dołączył(a): So lis 27, 2010 9:55 am
Lokalizacja: miasto meneli
Motocykl: CBF1000FA

Re: Jakie gmole

Postprzez fragles » Cz lut 16, 2012 10:51 am

Bosman78 napisał(a):
mtr napisał(a):Zgadza się, jednak gmol w miejscu mocowania do silnika jest zaopatrzony w 5 mm płaskowniki, odkształcające się pod obciążeniem i tym samym pochłaniające energię w momencie gleby.

Gmole Givi naprawdę chronią, wiem co mówię bo niedawno się wyjebałem. Pady które masz zinstalowane, to tylko dekoracja.

Ale moje pady są montowane dokładnie w taki sam sposób ( też jeszt blaszka) w takim razie to na pewno nie wymienię swoich padów jeśli gmole mają być również montowane w tym samym miejscu... Główny impet udeżenia i tak zostanie przekazany na silnik.
z tego co widziałem gmle mototech mają inne montowanie, ale też są dużo droższe


Jak już wielokrotnie wspominałem, technicznie jestem pantofelkiem ;-)

Ale na chłopski rozum, gmol to całość. Dużo rurek, połączonych ze sobą pod motocyklem - taka rama.
Nawet jeśli jest tak samo montowany punktowo, jak crashpad, to impet uderzenia przejmie całe orurowanie, a nie tylko ten jeden punkt mocowania.
Obrazek
GS500E ------> CBF600N :)
fragles
Maniak
 
Posty: 1790
Dołączył(a): Pn maja 30, 2011 1:23 pm
Wiek: 46
W siodle: <100 kkm

Re: Jakie gmole

Postprzez Bosman78 » Cz lut 16, 2012 11:00 am

ale ja mam już świadomość wyższości gmoli nad padami, problem polega jedynie na tym ,iż te konkretnie gmole GIVI do konkretnie mojego modelu motocykla nie dają o wiele lepszej ochrony niż pady bo mocowane są podobnie. Udar idzie na orurowanie ale i tak siła pójdzie w punkt mocowania
„Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia i nie ubierają tego faktu w słowa...”
Avatar użytkownika
Bosman78
Maniak
 
Posty: 1261
Dołączył(a): Cz mar 31, 2011 6:26 pm
Lokalizacja: Wawa
Wiek: 45
Motocykl: vStrom
W siodle: <100 kkm

Re: Jakie gmole

Postprzez rupert » Cz lut 16, 2012 11:01 am

Chodzi o naprężenia jakie powstają przy nacisku (na gmol/creszpad). Jak siły można rozłożyć, to punktowo są dużo mniejsze. I o to nam chodzi. A craschpad niedość że jest wkręcony w jedno ucho w silnik, to jeszcze tworzy dźwignię.


EDIT:
Dorzucam instrukcję GIvi do mojej Efki

tn369_man.jpg
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Ostatnio edytowano Cz lut 16, 2012 11:50 am przez rupert, łącznie edytowano 1 raz
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8340
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Jakie gmole

Postprzez Bosman78 » Cz lut 16, 2012 11:41 am

Dlatego napisałe, iż te GIVI nie są o wiele (bo trochę są) lepsze od padów, w porównaniu z moto-tech, które są prawie 2 X droższe, ale mają mocowanie w 100% przkazujące uderzenie na ramę a nie częściowo na silnik.
Zamania padów na gmole GIVI to jak przysłowiu „Zamienił stryjek sikierkę na kijek” :clap:
„Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia i nie ubierają tego faktu w słowa...”
Avatar użytkownika
Bosman78
Maniak
 
Posty: 1261
Dołączył(a): Cz mar 31, 2011 6:26 pm
Lokalizacja: Wawa
Wiek: 45
Motocykl: vStrom
W siodle: <100 kkm

Re: Jakie gmole

Postprzez zbyhu » Cz lut 16, 2012 11:48 am

Bosman, zrób jak uważasz.
Ja pozostanę tylko w głębokiej nadziei, że nie będziemy musieli kiedyś Ci powiedzieć: "A nie mówiliśmy?".

Co do gmoli Givi - już wklejałem zdjęcia z gleby mojej mamy. Uderzenie najsilniejsze z możliwych (jeśli o szlifach mowa), bo praktycznie z pionu, moto sunęło 50m po asfalcie.
Mocowania silnika nie wyrwało, gmole się nawet nie odkształciły.
A wyrwanych mocowań po crashpadach nie zliczę, ile już widziałem. A kumpel przy mnie wyrżnął Hornetem z zerowej prędkości i crashpad się wyłamał, na szczęście nie niszcząc nic po drodze.

Ja więcej na ten temat nie będę się wypowiadał, bo skoro już TYLE przelanych słów Cie nie przekonało, to nic już Cie nie przekona.
Polak mądr po szkodzie, ech...

Pzdr

PS
Znajdź mi chodź jedną CBF, której wyrwało mocowanie silnika, po glebie na gmole.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Jakie gmole

Postprzez kris » Cz lut 16, 2012 11:57 am

Zabawiłem się w rysowanie i w uproszczeniu wyszło mi coś takiego z punktu widzenia mechaniki.

Na pierwszym mamy gumol powiedzmy o 2 mocowaniach podczas wywrotki siła F rozprasza się równomiernie na 2 mocowania a maksymalny moment mamy w miejscu uderzenia i w uproszczeniu wynosi (FxL)/4 czyli niewiele.

Linią przerywaną pokazane są ugięcia

Na drugim obrazku mamy pada o jednym mocowaniu. Siła F w całości przekazywana jest na mocowanie. Maksymalny moment zginający mamy również przy mocowaniu i tu wynosi on FxL czyli 4 razy więcej niż przy gmolu taka siła będzie działać na blok silnika.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Honda CBF600SA
Avatar użytkownika
kris
Maniak
 
Posty: 1360
Dołączył(a): Cz lis 17, 2011 1:00 pm
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 37
Motocykl: CBF600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Jakie gmole

Postprzez zbyhu » Cz lut 16, 2012 12:06 pm

Te crash-pady wydają się ciut lepsze:
http://www.ebay.pl/itm/HONDA-CBF600-PC4 ... 3a4ef42edc

Ale i tak bym ich nie założył ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Jakie gmole

Postprzez menel » Cz lut 16, 2012 12:36 pm

SAM_0525.JPG


Jeszcze na koniec, proszę zwrócić uwagę na ślady stopniowego kontaktu z podłożem... daje do myślenia :?: :!:
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Avatar użytkownika
menel
Maniak
 
Posty: 1756
Dołączył(a): So lis 27, 2010 9:55 am
Lokalizacja: miasto meneli
Motocykl: CBF1000FA

Re: Jakie gmole

Postprzez Bosman78 » Cz lut 16, 2012 12:40 pm

Panowie, ale jak już pisałem raczej na 100% wymienię pady na gmole tylko zastanawiam się czy na givi czy moto-tech bo wg. mnie te drugie są lepsze fakt zdjecia dają do myślenia
„Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia i nie ubierają tego faktu w słowa...”
Avatar użytkownika
Bosman78
Maniak
 
Posty: 1261
Dołączył(a): Cz mar 31, 2011 6:26 pm
Lokalizacja: Wawa
Wiek: 45
Motocykl: vStrom
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości