Pt lis 03, 2017 9:54 am
Glub napisał(a):Skoro sprzęgła w dct są sterowane cisnieniem oleju. To mysle ze za kilka lat mozliwe by bylo sterowanie tymze cisnieniem elektronicznie kontrolowana klamka sprzęgła. Takie clutch by wire, skoro ride by wire juz jest i z hamulcami tez podobne numery honda od dawna wyczynia.
Wtedy Honda stworzy skrzynie idealną dwa w jednym.
klemens napisał(a):Akurat wolne slalomy i ósemki afryka dct wykonywała bajecznie i o wiele płynniej niż mój ktm, na przykład.
Ale może jestem jakoś wyjątkowo uzdolniony...
Pt lis 03, 2017 10:22 pm
Pt lis 03, 2017 11:19 pm
So lis 04, 2017 7:08 am
gmer napisał(a):Egzamin na szczęście mam zdany. Klemens, a co Ty radzisz? Gaz z hamulcem?
Pn lis 06, 2017 3:56 pm
N mar 25, 2018 4:36 pm
Wt kwi 10, 2018 7:41 am
Wt kwi 10, 2018 9:31 am
Tego pełzania nie powinno być w automacie dwusprzeglowym.seidhe napisał(a):Witam w nowym sezonie.
Dziwne rzeczy tu słyszę, bo z tego co pamiętam, a jechałem dziś rano moją NC-ką w DCT, to nie mam takiego efektu, żeby po odpuszczeniu manetki moto zatrzymało się całkowicie. Toczy się bardzo wolno, ale się toczy. No i problemów z manewrami też raczej nie miewam. Manetka reaguje całkiem spokojnie, nic nie szarpie, nie zrywa. Delikatnie odkręcenie gazu powoduje powolne ruszanie i bezstresowe toczenie się po nawierzchni. Podobno z 700-setce taki objaw był zauważalny, ale w 750 tego nie czuję. Natomiast zdarzyło mi się, podczas hamowania, że miałem delikatnie odkręcony gaz i motor zaczął mi skakać. ABS zadziałał, a że był gaz lekko odkręcony to efekt był niemiły. To jedyny minus automatu, jak dla mnie. Jazda po mieście, w korkach z DCT to sama przyjemność.
LwG.
Wt kwi 10, 2018 2:55 pm
seidhe napisał(a):Witam w nowym sezonie.
Dziwne rzeczy tu słyszę, bo z tego co pamiętam, a jechałem dziś rano moją NC-ką w DCT, to nie mam takiego efektu, żeby po odpuszczeniu manetki moto zatrzymało się całkowicie. Toczy się bardzo wolno, ale się toczy. No i problemów z manewrami też raczej nie miewam. Manetka reaguje całkiem spokojnie, nic nie szarpie, nie zrywa. Delikatnie odkręcenie gazu powoduje powolne ruszanie i bezstresowe toczenie się po nawierzchni. Podobno z 700-setce taki objaw był zauważalny, ale w 750 tego nie czuję. Natomiast zdarzyło mi się, podczas hamowania, że miałem delikatnie odkręcony gaz i motor zaczął mi skakać. ABS zadziałał, a że był gaz lekko odkręcony to efekt był niemiły. To jedyny minus automatu, jak dla mnie. Jazda po mieście, w korkach z DCT to sama przyjemność.
LwG.
Śr kwi 11, 2018 6:52 am
Kaplan napisał(a):Opisywany problem dotyczy bowiem zachowania się motocykla podczas jazdy m.in. w ósemce, z bardzo niską prędkością. Po puszczeniu manetki moto bardzo zwalnia (powoduje to wspomnianą destabilizację), w przeciwieństwie do Africa Twin, co możesz zobaczyć na filmiku Radarmana powyżej. Chyba że w Twoim NC750 reakcja jest identyczna jak w AT. W każdym razie co innego, jak jadę sobie 20-30 km/h, to wtedy po puszczeniu manetki NC faktycznie nie zatrzyma się od razu. Ale z prędkością "ósemkową" czyli 8-12 km/h szybkie zwalnianie jest mocno wyczuwalne. I to mocno przeszkadza w "toczeniu się" między pachołkami.
Dodam, że ja też nie narzekam na jazdę w korkach, bo pokonuje się je dość przyjemnie, o ile oczywiście jest wystarczająco dużo miejsca na manewr. Co do reakcji na delikatne odkręcanie manetki, to wręcz na odwrót - miałem wrażenie, że to 750 mocno wyrywa do przodu (ostrzegali mnie o tym przed jazdą próbną wersją X) a 700 reaguje łagodniej. Ale może to subiektywne odczucie, zwłaszcza że najpierw próbowałem 750 i nie byłem do skrzyni DCT przyzwyczajony.