Jaki pług?

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Re: Jaki pług?

Postprzez menel » Wt lis 08, 2011 1:09 pm

No coś tam wiem i chętnie się wiedzą podzielę. Niestety nie wiem po co chcesz odkręcać te śruby, jakie dokładnie napotkałeś problemy, jakich narzędzi używasz, informacji takich nie doszukałem się w treści wątku, w związku z tym trudno mi będzie "opisać co, dlaczego i gdzie". A moją uwagę potraktuj jako próbę, być może, uratowania Ci życia, bo te śruby są bardzo ważnym elementem konstrukcji... i wyluzuj trochę :cheers:
Avatar użytkownika
menel
Maniak
 
Posty: 1756
Dołączył(a): So lis 27, 2010 9:55 am
Lokalizacja: miasto meneli
Motocykl: CBF1000FA

Re: Jaki pług?

Postprzez Meduzes » Wt lis 08, 2011 4:21 pm

Na poprzedniej stronie masz zdjęcie CBF z crash-padami zamontowanymi w konkretnym miejscu. Otóż ja posiadam crash-pady innej marki które w zestawie zawierają:

- 2 odboje
- 2 podkładki metalowe
- 2 różniej długości śruby (prawa lewa dostosowana do moto)

Tymi też śrubami należy powyższe crash-pady przymocować do ramy w miejscu (patrz rysunek na poprzedniej stronie)

Problem jednak w tym że na moje oko właśnie w tym miejscu jest przymocowany silnik do ramy motoru i odkręcenie tych śrub w celu zamontowania crash-padów może mieć złe skutki ... Pytałem więc Domina czy może sam montował crash-pady i czy by nie raczył mnie wspomóc wiedzą ...

A ty odpisałeś: ja wiem, ty się nie znasz, zostaw to (tak w skrócie)

Stąd ten bulwers ... :bored:
Meduzes
Użytkownik
 
Posty: 71
Dołączył(a): Pt wrz 30, 2011 10:47 am
Motocykl: Honda CBF 600SA

Re: Jaki pług?

Postprzez menel » Wt lis 08, 2011 6:31 pm

Meduzes napisał(a):A ty odpisałeś: ja wiem, ty się nie znasz, zostaw to (tak w skrócie)


Pomyliłem się?

Ok spróbujmy. Masz podstawkę centralną w motocyklu i jakiś podstawowy przynajmniej zestaw kluczy (oczkowe, nasadki + pokrętła do nich, itd) i klucz dynamometryczny?
Avatar użytkownika
menel
Maniak
 
Posty: 1756
Dołączył(a): So lis 27, 2010 9:55 am
Lokalizacja: miasto meneli
Motocykl: CBF1000FA

Jaki pług?

Postprzez Domin » Wt lis 08, 2011 7:14 pm

Mtr to naświetl Meduzesowi jak wiesz coś konkretnego na temat zamocowania tych crash-padów bo ja je już miałem od zakupu przy moto i nie wiem o co tam kaman i może przy okazji wiesz coś naszego głównego wątku? Hmm..? :smoke:
Domin
Użytkownik
 
Posty: 176
Dołączył(a): So paź 29, 2011 10:21 am
Lokalizacja: Krzyż Wlkp.
Wiek: 44
Imię: Dominik
Motocykl: CBF 600 N/A
W siodle: <100 kkm

Re: Jaki pług?

Postprzez menel » Wt lis 08, 2011 7:24 pm

No właśnie próbuję :naughty:
Avatar użytkownika
menel
Maniak
 
Posty: 1756
Dołączył(a): So lis 27, 2010 9:55 am
Lokalizacja: miasto meneli
Motocykl: CBF1000FA

Re: Jaki pług?

Postprzez Meduzes » Śr lis 09, 2011 9:36 am

Posiadam:

- crash-pady sztuk 2 kpl
- posiadam klucze wszelakiego rodzaju (poza dynamomentrycznym)
- posiadam stopkę centralną

Proszę o instruktarz jak co i gdzie grzebać co by se krzywdy nie zrobić :)

Ps: przepraszam że nie na temat o pługach ale tak jakoś się rozmowa potoczyła :bored: W piątek będę grzebał przy pługu i postaram się zamieścić jakieś zdjęcia :)
Meduzes
Użytkownik
 
Posty: 71
Dołączył(a): Pt wrz 30, 2011 10:47 am
Motocykl: Honda CBF 600SA

Re: Jaki pług?

Postprzez Domin » Śr lis 09, 2011 1:01 pm

Czekam również na wszelakie instrukcje co by się czegoś nowego nauczyć :cool: No i na foty też :wink:
Domin
Użytkownik
 
Posty: 176
Dołączył(a): So paź 29, 2011 10:21 am
Lokalizacja: Krzyż Wlkp.
Wiek: 44
Imię: Dominik
Motocykl: CBF 600 N/A
W siodle: <100 kkm

Re: Jaki pług?

Postprzez goramo » Śr lis 09, 2011 1:27 pm

Rozumiem, że te pługi to na zimę do odśnieżania montujecie? :msn-wink: :tongue:

:biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin:














Nie gniewajta się chopaky - taki dżołk... :msn-wink:

:cheers:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Jaki pług?

Postprzez menel » Śr lis 09, 2011 4:48 pm

To zaczynamy.

A zaczniemy od poinformowania Cię o tym że zamontowany w CBF 600/1000 crashpad, w przypadku szlifa bardzo czesto powoduje wyrwanie kawałka bloku silnika w którym jest osadzony. Jeżeli uważasz nadal że chcesz crashpady zamiast dużo bezpieczniejszych gmoli, przechodzimy dalej.

1. Stawiasz moto na stopce centralnej, na twardym równym podłożu i z grubsza poziomujesz (prawo-lewo) podkładając ile tam trzeba pod jedną bądź drugą nogę stopki, poziomicę możesz położyć np. w poprzek wachacza.

2. Siedzenie pasażera dociążasz do momentu w którym przednie koło znajdzie sie nad podłożem, 40-50 kg załatwia sprawę (np. dwa worki cementu)
Dobrze jest opróżnić/zdjąć najpierw zbiornik paliwa, to dodatkowo odciąży przód.

3. Podpierasz delikatnie znajdujące sie w powietrzu przednie koło (płaska deseczka, najlepiej jakiś klin), chodzi o to by ustabilizować moto i jednocześnie zapobiec opadaniu zawiechy po wyjęciu śrub.

Konieczne będzie jeszcze podtrzymanie silnika, w tym celu można wykorzystać nieduży podnośnik lub w ostateczności np. odpowiedniej długości drewnianą beleczkę podpierając nią silnik tuż pod gniazdem w którym osadzona jest śruba, najpierw z jednej potem z drugiej strony podczas odkręcania/przykręcania.

WAŻNE: musisz zapobiec przemieszczaniu sie silnika względem ramy w trakcie wszystkich czynności, śruby muszą dać się wyjąć i włożyć na miejsce bez oporów, nie wolno ich wbijać!

4. Dobierasz sobie taki zestaw narzędzi który pozwoli ci bezproblemowo złapać jednocześnie łeb śruby od strony ramy i nakrętkę od strony silnika (tu może być trochę kombinowania z trafieniem między ruru kolektora), unikaj otwartych kluczy, zbyt duże ryzyko obsunięcia, radziłbym nasadki z długimi pokrętłami.
Zanim odkręcisz cokolwiek, sprawdź czy śruby w zestawie crashpadów są odpowiedniej długości i czy na łbach mają wybita klasę (co najmniej 10.9), bezklasowych nie używaj.

5. Usuń śrubę najpierw z prawej strony jak chce manual, starając się pokręcać nakrętką, pilnuj tulejki dystansowej by nie wypadła, może zginąć. Bądź przygotowany na opór spowodowany możliwą obecnością kleju do gwintów. Po odkręceniu sprawdź czy nakrętka daje się nakręcić na śrubę crashpada, jeżeli był klej może być konieczne usunięcie go gwintownikiem wykańczającym.
Zamontuj całość z crashpadem i dokręć nakrętkę z siłą 54Nm (klucz dynamometryczny będzie konieczny). Jeżeli był użyty klej do gwintów użyj go, może być niebieski - średnio mocny. Powtórz w/w czynności po lewej stronie.
Dużo łatwiej będzie z pomocą drugiej osoby trzymającej kluczem łeb śruby.

Nie twierdzę że opisany sposób jest jedynie słuszny, tak montowałem gmole w swoim motocyklu i wszysko przebiegło gładko.



PS.Podkładki o których wspominałeś, najprawdopodobniej powinny znależć się między crashpadem a ramą ale mogę się mylić. Możesz wstawić fotę zestawu?





W sprawie pługu, cóż na żywo tego nie widziałem, jeżeli nie ma w komplecie mocowań to pozostaje metaloplastyka i własna inwencja... trudno tu cos doradzić, no może by najpierw zamontować surowy, przejechać się sprawdzając czy się trzyma, nie wpada w drgania, nie hałasuje itd, potem lakierować.



Powodzenia, cieszę się jeśli mogłem trochę pomóc.
Avatar użytkownika
menel
Maniak
 
Posty: 1756
Dołączył(a): So lis 27, 2010 9:55 am
Lokalizacja: miasto meneli
Motocykl: CBF1000FA

Re: Jaki pług?

Postprzez Domin » Śr lis 09, 2011 11:04 pm

No ok. czyli tak jak podobnie myślałem z tym pługiem Dzięki za info :cheers:
Domin
Użytkownik
 
Posty: 176
Dołączył(a): So paź 29, 2011 10:21 am
Lokalizacja: Krzyż Wlkp.
Wiek: 44
Imię: Dominik
Motocykl: CBF 600 N/A
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości