Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym
Pt maja 04, 2018 9:22 pm
Dzięki śliczne, jutro zostaje w Sarandzie na cały dzień i jeszcze jeden nocleg. Miałem powloczyc się w okolicy, zajmę się diagnostyką... Aczkolwiek ciężko zdjagnozowac ten dźwięk...
Zaczne od rozpędzenia na centralne.
A łożyska w kołach to i tak ciężko na postoju zdjagnozowac...
Pt maja 04, 2018 9:38 pm
Przy zuzytych lozyskach moga miec luzy na boki albo czasem tez przod tyl
Pt maja 04, 2018 9:46 pm
No jutro pospraedzam wsio i napiszę... Pechowy ten trip...
So maja 05, 2018 7:55 am
Jak masz zjechane łożysko, to będzie huczeć nawet przy zakręceniu ręką kołem. Dobre łożysko - koło kręci się bezdźwięcznie.
No i oczywiście luzy - łatwo sprawdzić na centralce.
Łożysko wałka zdawczego też możesz sprawdzić, czy nie ma luzów. Tylne koło w dół, zdjąć pokrywę zębatki zdawczej i zobaczyć czy nie ma luzów na wałku. Nie pomylić z luzem na wieloklinie między wałkiem a zębatką.
Nie wiem natomiast, czy byłoby to słyszalne.
A tak na koniec jeszcze obejrzyj opony, czy przypadkiem nie zząbkowały lub nie ma jakiegoś defektu czy za niskiego ciśnienia.
So maja 05, 2018 8:24 am
Asfalt... Czasami asfalt ma taką nawierzchnie że huczy jak ocipiały.
Podobnie bywa z nawierzchnią betonową.
So maja 05, 2018 10:23 am
Tak w podpunktach,
1.opony na 100% ok, notabene nowe założone PR4 na początku sezonu.
2. Luzów na zdawczym nie zaobserwowałem.
3. Łożyska kół bezgłośne i brak luzów...
4. I tu coś dziwnego... Może napęd taki dawać odglos, niby ma już 20k ale strasznie nie dostawał... Aczkolwiek mocno go słuchać na centralce
So maja 05, 2018 11:11 am
Naciąg łańcucha prawidłowy? Ogniwa zginają się bez większych oporów, nie są zapieczone? Smar jest?
So maja 05, 2018 1:03 pm
Naciąg prawidłowy, pracuje normalnie, jest smar..
So maja 05, 2018 1:51 pm
Taki banał ale czy z każdej strony jest tak samo naciągnięty?
pozdrawiam
Marcin Jan
So maja 05, 2018 7:56 pm
AndrzejPK napisał(a):A łożyska w kołach to i tak ciężko na postoju zdjagnozowac...
Nic podobnego. Zużyte łożyska mają luz wyczuwalny nawet pod obciążeniem. Przedłużyć żywot można upychając sporo smaru w piastę koła.
Wycie z koła może dawać wrażenie, że to z sinika, najlepiej przy jakiejś prędkości wcisnąć sprzęgło. Wtedy silnik i wszelkie komponenty do sprzęgła wygasną. Łatwo zawęzisz poszukiwania. Powodzenia
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.