CBF 500 słaba iskra - co i jak sprawdzić ?

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

CBF 500 słaba iskra - co i jak sprawdzić ?

Postprzez handre » N maja 06, 2018 6:34 am

Witam. Jak w temacie. Moje moto słabo nierówno chodzi na niskich obrotach- tak do 5tys . Przy przyspieszaniu do 5tys tak jakby silnik wibrował i palił na 1,5 cylindra - miedzy 5a 6 tys następuje dziura -zdławienie a powyżej wyrywa i ladnie sie kreci. Ta dziura jest o tyle przykra ze na 6 biegu nie idzie jej pokonać przy predkosci około110- 120 i moto dalej nie pójdzie ( może i pójdzie ale dostaje takiego mula i czkawki ze mi szkoda go kataowac). Na niższych biegach jest troche lepiej- w zasadzie nie równość pracy i dzura jest proporcjonalna od zapiętego biegu. Bez obciążenia ładnie sie wkręca na obroty. Gaźniki wyczyszczone i wyregulowane, swiece nówki irydowe ( po ok 400 km wykręciłem i sa lekko osmolone na obwodzie ale to raczej wina zapłonu niz gaźników) No i własnie iskra- na obu cylindrach jest sałabiutka koloru pomarańczowego. Moto mam od 3 mcy i cos musiało byc z zapłonem bo poprzedni właściciel zmniejszył przerwe na strych świecach do ok 0,65mm. Kupiłem jedna cewkę używkę z fajka i podmieniłem ( sama fajke) jest minimalnie lepiej ale dalej obie iskry słabiutkie i pomaranczowe. I tu pytanie jak w temacie - co i jak sprawdzić. Mogę kupować cewki i po 1 meteda prób i błędów montowac , tak samo jak z modułem zapłonu ale to szukanie po omacku. Wszystkie kable złaczki zapłonu porozpinane i przeczyszczone ale nadal bez rezultatu. Moze ktos poradzi jak sprawdzić cewkę i moduł żeby nie strzelać w ciemno. A czy akumulator, klemy lub coś innego w instalacji moze mieć na to wpływ- chociaż moto kreci i odpala może nie od strzału ale znośnie. Z góry dzięki za podpowiedzi
PS- inny objaw to spalanie - łyka 6- 6,5 /100 i to bez cisniecia
Honda Varadero XL -> CBF 500A -> CBF 600SA
handre
Użytkownik
 
Posty: 24
Dołączył(a): N lut 04, 2018 6:35 am
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Andrzej
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 500 słaba iskra - co i jak sprawdzić ?

Postprzez Arpgor » N maja 06, 2018 9:58 am

Moje skromne zdanie to przyjrzeć się zagadnieniu cewki, przewody, fajki, świece. Między innymi wrócić do świec dopasowanych przez producenta. Z fajkami jest tak że zamienniki nie zawsze dobrze chodzą. Moduł daje tylko sam impuls kiedy ma być wyzwolony prąd na cewkę. Jeśli iskra w ogóle jest to jego bym się nie czepiał. Zostaje jeszcze czujnik położenia wału. Nie wiem jak jest w 500-ce ale jeśli jest możliwość że się poluźnił to może dawać impuls do modułu w złym momencie. Tyle moich sugestii.
Avatar użytkownika
Arpgor
Znawca
 
Posty: 213
Dołączył(a): So wrz 20, 2014 7:21 pm
Lokalizacja: BZA
Wiek: 53
Imię: Andrzej
Motocykl: Honda CBF 1000A
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 500 słaba iskra - co i jak sprawdzić ?

Postprzez handre » N maja 06, 2018 2:44 pm

Hmm. Świece irydowe denso dobrane do modelu wg katalogu. Przerwa 0,8 mm czyli tak jak mówi serwisówka. Co do modułu to chyba masz racje - iskra ewidentnie jest-szkoda tylko ze pomarańczowa i ledwo widoczna. A cewki i kable- tez tak myślałem zaskoczyło mnie to ze identycznie słaba jest na obu cewkach. Sprawdzałem iskre na fabrycznie nowej 3 świecy, która kupiłem na zapas. Może to zbieg okoliczności a może faktycznie obie cewki / kable sa na wykonczeniu. Czy da sie sprawdzic cewki zwykłym miernikiem ? A tak nawiasem piszac- próbowalem miernikiem zarówno na opornosci jak i na diodzie "przedzwonic" kable z fajką - i nic tak jakby nic nie przewodziły a iskre jedna dają ?
Honda Varadero XL -> CBF 500A -> CBF 600SA
handre
Użytkownik
 
Posty: 24
Dołączył(a): N lut 04, 2018 6:35 am
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Andrzej
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 500 słaba iskra - co i jak sprawdzić ?

Postprzez Arpgor » N maja 06, 2018 4:46 pm

A jak silnik chodzi to kable nie "świecą". może połowę energii odprowadzają do silnika. przewody chyba mają być drożne. Może być sytuacja że przewody pracują na jakimś dziwnym przebiciu i na świecy masz szczątki tego co przeniosą przewody na przebiciu?
Poza tym układy wysokonapięciowe sprawdza się induktorem (miernikiem rezystancji izolacji lub miernikiem rezystancji połączenia) wtedy jest właściwy pomiar elementów pod kątem przewodzenia i izolacji.
Avatar użytkownika
Arpgor
Znawca
 
Posty: 213
Dołączył(a): So wrz 20, 2014 7:21 pm
Lokalizacja: BZA
Wiek: 53
Imię: Andrzej
Motocykl: Honda CBF 1000A
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 500 słaba iskra - co i jak sprawdzić ?

Postprzez handre » N maja 06, 2018 5:20 pm

Oki z kablami sie poddaje ale z cewka nie. Wg serwisówki oporność na cewce uzwojenia podstawowego powinna wynoscic 2,6-3,2 ohms natomiast secondary- wtórne 17,2 -22,8 z kabzlami i zaslepkami (tłumaczone googlem z angielskiego lub13,5-16,5 bez nich. Tylko teraz jak to sie ma do cewki gdzie przyłożyć miernik bo cewka to 2 konektory i wyjście na fajkę - chyba ze mocowania śrub robią za masę. Te pierwsze wartości (2,9ohm) mam miedzy konektorami zapasowej cewki a gdzie zmierzyć drugie ?
Honda Varadero XL -> CBF 500A -> CBF 600SA
handre
Użytkownik
 
Posty: 24
Dołączył(a): N lut 04, 2018 6:35 am
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Andrzej
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 500 słaba iskra - co i jak sprawdzić ?

Postprzez Arpgor » N maja 06, 2018 5:26 pm

Między tymi dwoma konektorami to jest uzwojenie pierwotne, natomiast między wyjściem na kabel wysokonapięciowy a silnikiem motocykla uzwojenie wtórne (warunek cewka wkręcona na swoje miejsce)

jak możesz (masz możliwość) podjedź gdzieś do warsztatu elektrycznego i spytaj czy mogą ci sprawdzić te elementy miernikiem induktorowym. wyjdzie wtedy czy w warunkach wysokiego napięcia nie mają przebicia
Avatar użytkownika
Arpgor
Znawca
 
Posty: 213
Dołączył(a): So wrz 20, 2014 7:21 pm
Lokalizacja: BZA
Wiek: 53
Imię: Andrzej
Motocykl: Honda CBF 1000A
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 500 słaba iskra - co i jak sprawdzić ?

Postprzez handre » N maja 06, 2018 6:12 pm

Dzięki. Jutro po robocie postaram sie posprawdzac przynajmniej to pierwotne . Chyba kupie komplet używek cewek z fajkami uzywek - nie majatek i na weekhendzie bede walczył dalej.
Honda Varadero XL -> CBF 500A -> CBF 600SA
handre
Użytkownik
 
Posty: 24
Dołączył(a): N lut 04, 2018 6:35 am
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Andrzej
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 500 słaba iskra - co i jak sprawdzić ?

Postprzez handre » N maja 13, 2018 6:57 am

Oki. Sprawdziłem cewki miernikiem i na uzwojeniu pierwotnym cewki trzymają parametry wg serwisówki. W serwisowce podany jest tez opór na konektorach impulsatora i tu wyszły farmazony- opór kilkaset procent wiekszy tyle ze mierzone 20 min po jeździe czyli na ciepłym silniku a iskra słaba bo słaba ale niby jest wiec nie wiem czy złe wartości maja tu jakies znaczenie. Spróbuje pomierzyć to jeszcze na zimno. Jeszcze jedno pytanie- czy mogę sprawdzić nowe/stare cewki na iskre podłączając tylko konektory nie przykręcając ich do moto. Śruby cewek maja takie opasane podkladki a pod tym metal wiec nie wiem czy nie jest to jakis punkt masowania czy tylko wzmocnienie.
Honda Varadero XL -> CBF 500A -> CBF 600SA
handre
Użytkownik
 
Posty: 24
Dołączył(a): N lut 04, 2018 6:35 am
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Andrzej
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 500 słaba iskra - co i jak sprawdzić ?

Postprzez Arpgor » N maja 13, 2018 6:22 pm

Dla wszystkiego wkręć je na swoje miejsce, bo niestety to mogą być konektory konektory.
Avatar użytkownika
Arpgor
Znawca
 
Posty: 213
Dołączył(a): So wrz 20, 2014 7:21 pm
Lokalizacja: BZA
Wiek: 53
Imię: Andrzej
Motocykl: Honda CBF 1000A
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 500 słaba iskra - co i jak sprawdzić ?

Postprzez piotrekpdk » Śr maja 16, 2018 8:46 pm

Moje sugestie bo zimą czyściłem gaźniki w CBF i pozbyłem się podobnego problemu (dziura w obrotach, nierównomierna praca przy wkręcaniu się na obroty):

1.Odłącz całkowicie od airboxa przewód powietrzny do zaworu PAIR (oczywiście otwór w airboxie i przewodzie tymczasowo zaślep) oraz odłącz przewód podciśnieniowy z zaworu PAIR i również zaślep. Ja się tego pozbyłem na stałe i jest lepiej. W ten sposób zweryfikujesz czy zawór PAIR nie jest wadliwy.

2.Czy dokładnie sprawdziłeś stan przepustnic podciśnieniowych, konkretnie ich membran? Czy nie mają dziur, czy nie są sparciałe?

3.Sprawdź dokładnie stan połączenia gaźnik - airbox oraz stan króćców łączących gaźnik z portami w głowicy, nie może tam być żadnej nieszczelności.

4.Zawory wyregulowane, gaźniki zsynchronizowane? Objaw braku synchronizacji to właśnie nierównomierna praca silnika.

5.Sprawdź poziom paliwa w komorach pływakowych podczas pracy silnika czy utrzymuje się na prawidłowym poziomie. Chętnie opiszę jak to zrobić jeśli byś potrzebował.

Szczególnie upewnij się co do ptk.4. bo to podstawa, być może wogóle szukasz problemu nie tam gdzie trzeba - chyba że to weryfikowałeś, nie wiem, nie pisałeś. Ja w czasie swoich prac zweryfikowałem każdy przewód, wszystko uszczelniłem nowymi opaskami i jest ok. Wymieniłem również na nowe śruby składu mieszanki (śruba, sprężyna, podkładka, oring).

Tyle sugestii ode mnie.
piotrekpdk
Nowicjusz
 
Posty: 14
Dołączył(a): Wt paź 10, 2017 8:34 pm
Imię: Piotr
Motocykl: CBF 500A 2004
W siodle: <100 kkm

Następna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości