Różnice między "starą" CBF1k a nową wersją...

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Różnice między "starą" CBF1k a nową wersją...

Postprzez goramo » Śr lis 23, 2011 6:49 pm

Czy ktoś miał okazję pośmigania obydwoma egzemplarzami?

Z tego co pamiętam, Raphi miał chyba okazję zrobić parę km-ów na testowej CBF1tauzen w nowej odsłonie.

Ja poszukałem danych w necie i znalazłem info, że oprócz delikatnej zmiany charakterystyki silnika (wyższa moc ale uzyskiwana trochę wyżej niż w starym modelu), to pozmieniali też przełożenia.

Nowsza CBFka ma trochę gorszą elastyczność, (wynika ze zmiany przełożeń oraz nieco niższego momentu w przedziale do 7 tys obrotów) ale lepsze sprinty ze startu zatrzymanego (większa moc oraz lepszy ciąg powyżej 7tys obrotów).
Ma także niższe obroty w stosunku do prędkości - co wynika głównie ze zmiany przełożeń.

Podstawowe dane:
I. Nowa CBF1000:
- 0-100km/h - 3,5s
- 0-140km/h - 5,8s
- 0-200km/h - 14s

- 60-100km/h - 4,2s
- 100-140km/h - 4,7s
- 140-180km/h - 5,8s



II. Stara CBF1000:
- 0-100km/h - 3,7s (gorzej od nowej)
- 0-140km/h - 6,2s (gorzej od nowej)
- 0-200km/h - 15,8s (gorzej od nowej)

- 60-100km/h w 3,6s (lepiej od nowej)
- 100-140km/h w 4,1s (lepiej od nowej)
- 140-180km/h w 5,3s (lepiej od nowej)

Na forum Horneta znalazłem też opis wrażeń z jazdy testowym egzemplarzem litrowej CBFki w nowej szacie, i to co mnie uderzyło to sprawa znacznego obniżenia obrotów - koleś, który miał okazję przejechać się nowym tauzenem napisał, że na 6-tym biegu przy 3000 obrotów moto ma jakieś 110km/h... :blink: :blink: :blink: Jak dla mnie to masakryczna zmiana, biorąc pod uwagę, że "stara" litrówka ma przy 3000 obr/min jakieś c.a. 70-75km/h.... :rolleyes:
Koleżka ten napisał również, że na 2-ce nowa osiąga jakieś 175km/h a na trójce coś w okolicach 200km/h....... :blink:
To również spora różnica - gdyż "stara" wersja może na 2-ce pojechać coś w okolicach 150km/h a na 3-ce 180km/h, więc odczuwalnie mniej....


Ktoś się może wypowiedzieć - jak to się ma w praktyce?
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Różnice między "starą" CBF1k a nową wersją...

Postprzez raphi » Śr lis 23, 2011 7:35 pm

Ja rzeczywiście śmignąłem nową odmianą w zeszłym sezonie. Trudno mi jest odnieść się tak szczegółowo do tego co napisałeś goramo. Mogę jedynie napisać swoje odczucia. Moc oddawana bardzo liniowo (wrażenie że jeszcze bardziej spokjnie i liniowo niż stara CBF) tzn. trochę jak z silnikiem elektrycznym. W porównaniu z moją chodziła bardzo cicho na tym auspufie wielkości zwiniętej karimaty. Leciałem nią 230, przyznaję. Osiągnęła tą prędkość bez specjalnych wyrzeczeń, odwinąłem i poczekałem chwilę - ale u mnie jest podobnie ;) Podczas przyspieszeń jest jakby większy spokój i przewidywalność. Nie czuje się jakiegoś szczególnie różnicy w powerze. Pamiętam, że genialne prowadziła się po winklach - leciałem na zakopane S7-mką i każdy zakręt brałem 20 km/h szybciej niż swoją dotychczasową CB500. A przecież nie byłem w nią "wjeżdżony". Stara CBF jest trochę jak porównanie z amerykańskim zawieszeniem - buja, jest miękka i nurkuje. Tam czegoś takiego nie było, więc nieco twardsze i sztywniejsza rama jest odczuwalna.

Ale muszę to zaznaczyć - śmigałem nią zanim kupiłem swoją ;)
A co z Artim? On ma nową CBF i był kiedyś na forum. Już bardzo dawno go nie widziałem :blink:
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14107
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Różnice między "starą" CBF1k a nową wersją...

Postprzez zbyhu » Cz lis 24, 2011 7:12 am

Widze, że co żródło to inne dane.
Ja znalazłem, że nasza kobyła ma 3,4 s do setki :).
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Różnice między "starą" CBF1k a nową wersją...

Postprzez Sliv » Cz lis 24, 2011 8:18 am

Oj tam osiągi, osiągi. Jak na mnie nowa wersja ma dwa poważne mankamenty:
1) Pojedynczy tłumik (sic!)
2) Zbyt agresywny wygląd. To turystyk, a nie plastik, więc nie widzę powodu dla którego miałby udawać coś innego.
Poza tym konstrukcyjnie fajniej - prościej - ma rozwiązaną dźwignie zmiany biegów i mocowanie tylnego amora.
Sliv
Użytkownik
 
Posty: 30
Dołączył(a): Śr lis 09, 2011 4:24 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 35
Motocykl: CBF 1000A ('08)
W siodle: <100 kkm

Re: Różnice między "starą" CBF1k a nową wersją...

Postprzez gatorek » Cz lis 24, 2011 8:54 am

Sliv napisał(a):Oj tam osiągi, osiągi. Jak na mnie nowa wersja ma dwa poważne mankamenty:
1) Pojedynczy tłumik (sic!)

Ja bym chyba wolał, żeby jeden z tłumików nie zasłaniał łańcucha i nie syfił się od niego.
Obrazek

Gatorek / CBF 1000
Avatar użytkownika
gatorek
Miłośnik
 
Posty: 550
Dołączył(a): Śr wrz 08, 2010 8:28 pm
Lokalizacja: Józefów (k.Otwocka)
Wiek: 49
Imię: Michał
Motocykl: CBF1000
W siodle: <100 kkm

Re: Różnice między "starą" CBF1k a nową wersją...

Postprzez Avalon » Cz lis 24, 2011 8:55 am

Ja uważam że róznice w osiągach są tak minimalne że w codziennej eksploatacj, rzekł bym, niezauważalne.
Trzeba naprawdę dobrego jeźdźca by umiał wykorzystał nowe parametry silnika.
Dobry kierowca na słabszym motocyklu pokaże wydechy temu mniej doświadczonemu nawet jeśli smiga na lepszym
A z samochodami ?.... 3,5 czy 3,7 s...co za róznica ? I tak żadna puszka nie podskoczy :msn-wink:
Chyba najistotniejszą zmianą jest sztywniejsza rama i zawieszenie. Wygląd - co kto lubi. Osobiście bardziej mi się podoba przód w nowej wersji. Wydech z praktycznego punktu widzenia -jeden.
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: Różnice między "starą" CBF1k a nową wersją...

Postprzez menel » Cz lis 24, 2011 12:37 pm

Avalon napisał(a):Trzeba naprawdę dobrego jeźdźca by umiał wykorzystał nowe parametry silnika.


Trzeba naprawdę dobrego jeźdźca by umiał wykorzystać możliwości 600-ki.

Avalon napisał(a):3,5 czy 3,7 s...co za róznica ?


A i tak znafcy* stwierdzą że cbf jest nudne, mułowate i nogami trzeba się odpychać bo nie idzie...








*znafca - zwykle dres, upalający czasem (paliwo kosztuje), rozjebanego plastika '95 na prostej oczywiście.
Avatar użytkownika
menel
Maniak
 
Posty: 1756
Dołączył(a): So lis 27, 2010 9:55 am
Lokalizacja: miasto meneli
Motocykl: CBF1000FA

Re: Różnice między "starą" CBF1k a nową wersją...

Postprzez Trollsky » Cz lis 24, 2011 2:36 pm

jebac znafców :)


mułowate i nudne to są ich dziewczyny, dlatego przestałem do nich jezdzic na kawe :)
Avatar użytkownika
Trollsky
Znawca
 
Posty: 335
Dołączył(a): Pn wrz 06, 2010 8:08 am

Re: Różnice między "starą" CBF1k a nową wersją...

Postprzez maćko » Cz lis 24, 2011 7:18 pm

jebac znafców :)


mułowate i nudne to są ich dziewczyny, dlatego przestałem do nich jezdzic na kawe :)


:notworthy: :lol: "Pulitzera" czy cóś w ten deseń :notworthy: powinieneś dostać.
Romet Pony (motorynka), MZ ETZ 250, Honda XL 125 Varadero, HONDA CBF 500+, Yamaha MT03 660 ccm
Avatar użytkownika
maćko
Miłośnik
 
Posty: 912
Dołączył(a): Cz lip 07, 2011 8:21 pm
Lokalizacja: Mosina
Wiek: 49
Motocykl: MT 03

Re: Różnice między "starą" CBF1k a nową wersją...

Postprzez Bosman78 » Wt sty 03, 2012 12:15 pm

Dla mnie wygląda paskudnie, ale to kwestia gustu. CBF miał swój styl jako klasyczny motocykl wersji naked lub pół-naked :-) a teraz wygląda jak „star-trek”
Wg. mnie Honda może strzelić sobie w kolano tym desingem i stracić klientów, którzy wybierali CBF z uwagi na klasykę sytylizacji bo kosimitów na rynku jest sporo
„Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia i nie ubierają tego faktu w słowa...”
Avatar użytkownika
Bosman78
Maniak
 
Posty: 1261
Dołączył(a): Cz mar 31, 2011 6:26 pm
Lokalizacja: Wawa
Wiek: 45
Motocykl: vStrom
W siodle: <100 kkm

Następna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości