Czy ktoś miał okazję pośmigania obydwoma egzemplarzami?
Z tego co pamiętam, Raphi miał chyba okazję zrobić parę km-ów na testowej CBF1tauzen w nowej odsłonie.
Ja poszukałem danych w necie i znalazłem info, że oprócz delikatnej zmiany charakterystyki silnika (wyższa moc ale uzyskiwana trochę wyżej niż w starym modelu), to pozmieniali też przełożenia.
Nowsza CBFka ma trochę gorszą elastyczność, (wynika ze zmiany przełożeń oraz nieco niższego momentu w przedziale do 7 tys obrotów) ale lepsze sprinty ze startu zatrzymanego (większa moc oraz lepszy ciąg powyżej 7tys obrotów).
Ma także niższe obroty w stosunku do prędkości - co wynika głównie ze zmiany przełożeń.
Podstawowe dane:
I. Nowa CBF1000:
- 0-100km/h - 3,5s
- 0-140km/h - 5,8s
- 0-200km/h - 14s
- 60-100km/h - 4,2s
- 100-140km/h - 4,7s
- 140-180km/h - 5,8s
II. Stara CBF1000:
- 0-100km/h - 3,7s (gorzej od nowej)
- 0-140km/h - 6,2s (gorzej od nowej)
- 0-200km/h - 15,8s (gorzej od nowej)
- 60-100km/h w 3,6s (lepiej od nowej)
- 100-140km/h w 4,1s (lepiej od nowej)
- 140-180km/h w 5,3s (lepiej od nowej)
Na forum Horneta znalazłem też opis wrażeń z jazdy testowym egzemplarzem litrowej CBFki w nowej szacie, i to co mnie uderzyło to sprawa znacznego obniżenia obrotów - koleś, który miał okazję przejechać się nowym tauzenem napisał, że na 6-tym biegu przy 3000 obrotów moto ma jakieś 110km/h... Jak dla mnie to masakryczna zmiana, biorąc pod uwagę, że "stara" litrówka ma przy 3000 obr/min jakieś c.a. 70-75km/h....
Koleżka ten napisał również, że na 2-ce nowa osiąga jakieś 175km/h a na trójce coś w okolicach 200km/h.......
To również spora różnica - gdyż "stara" wersja może na 2-ce pojechać coś w okolicach 150km/h a na 3-ce 180km/h, więc odczuwalnie mniej....
Ktoś się może wypowiedzieć - jak to się ma w praktyce?