Switch to full style
Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym
Odpowiedz

Cbf 500 abs wymiana tłoczka w zacisku przód

So sty 19, 2019 3:20 pm

Witam. Jak w temacie. Powoli coraz bliżej wiosny wiec chce trochę podłubać przy motorku.W moim zacisku 1 z 3 tłoczków ( ten na samym dole zacisku) bardzo ciężko chodzi,- czyszczenie i smarowanie praktycznie nic nie pomaga. Kupiłem Cały zacisk używkę i chce podmienić tłoczek a co ważniejsze jego gumowa uszczelkę bo myślę ze to jej wina. Technicznie wydaje się proste - ta kupiona używkę rozebrałem już na części ente. Przy okazji demontażu dowiedziałem sie ze skrajne tłoczki są dłuższe a środkowy krótki czego z zewnątrz nie widać,- ale... no właśnie - muszę odkręcić przewód hamulcowy żeby zdemontować zacisk a to wiąże sie z wylaniem płynu a to układ z abs. I tak sobie kombinuje czy zapowietrzy sie tylko pompa hamulcowa ( właściwie bez płynu to zapowietrzenie chyba złe słowo) czy cały układ razem z pompa abs. I tu pytanie . Robił ktoś coś takiego przy układzie z absem i ma jakieś doświadczenia albo pomysły ? Z góry dzięki za sugestie i rady .

Re: Cbf 500 abs wymiana tłoczka w zacisku przód

So sty 19, 2019 9:55 pm

Zanim odkręcisz przewód hamulcowy ściśnij go tuż nad zaciskiem tak żeby płyn nie spłynął. Po zakończeniu prac i ponownym podłączeniu będziesz musiał odpowietrzyć tylko zacisk a cały układ powyżej miejsca ściśnięcia przewodu hamulcowego będzie bezpieczny.

Re: Cbf 500 abs wymiana tłoczka w zacisku przód

N sty 20, 2019 8:51 am

Oki. Tyle ze w cbf dolna cześć przewodu jest sztywna, (fot 1) dopiero ta od metalowego łącznika jest giętka (fot 2) i tą mogę ścisnąć . Rozumie ścisnąć np sciskiem stolarskim a nie zagiąc 'chama". A samo ściśniecie mu nie zaszkodzi ?
Obrazek
Obrazek
kurcze to wklejanie zdjęć jakoś nie chce zaskoczyć wiec może tak
https://drive.google.com/open?id=1Lt4r148b1jxJHd6mvKqWmdfvoHrQE6xD
https://drive.google.com/open?id=13VxlXY-wGS64BcVYroiC4aCyWw4tatqb

Re: Cbf 500 abs wymiana tłoczka w zacisku przód

Cz mar 21, 2019 2:10 pm

Oki. Uszczelki tłoczka już dawno zrobione i moto śmiga. Aby nie zapowietrzyć ABSu poszedłem jeszcze inna drogą- mianowicie przed demontażem tłoczka odkręcony zacisk zawiesiłem jak najwyżej - czyli na kierownicy kombinujac ze sama grawitacja nie pozwoli zapowietrzyć niżej położonej pompy ABS. I tak się stało ,uszczelka wymieniona nowy płyn w układzie nowe regulowane klamki prosto z chin i poprawa hamowania tak z 30% ( raczej od nowego płynu niz klamek) a co najważniejsze tłoczek już nie przyhamowuje koła. Temat do zamknięcia.
Odpowiedz