Akumulator fabryczny - dane.

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Akumulator fabryczny - dane.

Postprzez jogo6 » Pt gru 27, 2019 11:38 am

Hej, muszę kupić nowy akumulator. Niestety jestem daleko żeby sprawdzić jakie ma parametry.
Może ktoś sprawdzić jego wymiary?
Jakie parametry ma oryginalny akumulator?
Dzięki.
jogo6
Nowicjusz
 
Posty: 17
Dołączył(a): Śr gru 18, 2019 11:27 pm
Wiek: 43
Imię: Andrzej
Motocykl: Honda cbf 1000
W siodle: <100 kkm

Re: Akumulator fabryczny - dane.

Postprzez 4kowal » Pt gru 27, 2019 12:00 pm

Napisz chociaż jaki masz typ motocykla, jak jesteś za leniwy żeby poszukać w google.

W CBF1000 i CBF600 były fabrycznie YUASA YTZ10S AGM : 8,6Ah(dla prądu rozładowania 10h i 9,6A 20h), 190CCA, 150 mm (długość), 87 mm (szerokość), 93 mm (wysokość)
To drogi akumulator, zalewany elektrolitem fabrycznie. Kosztuje koło 350zł. Tańszy jest TTZ. Różni się zalecanymi przez producenta kątami montażu. Większość ludzi nie patrzy na kąty, wstawia tańsze odpowiedniki innych popularnych firm i też jeździ. Raczej nie znajdziesz takich parametrów w tych wymiarach w innej firmie ( dlatego taka cena), ale mniejszy prąd rozruchowy też da radę.
Jak kupisz akumulator, który jest zalany fabrycznie zmierz w sklepie jakie ma napięcie i porównaj z instrukcją. Akumulator nie może być przechowywany dłuższy czas bez doładowywania, bo już na starcie jest w jakimś stopniu zdegradowany. Dla Yuasy AGM powinno to być 12,8-13V (około 100% pojemności) 10 min po zdjęciu z ładowarki, albo wyłączeniu silnika w motocyklu. 12,5-12,8V to będzie już 75-100% pojemności.
Alternatywy:
FIAMM FTZ10S-12B 150CCA 8,6Ah zalany fabrycznie ,
FIAMM FTZ10S-BS 150CCA 8,6Ah do zalania,
VARTA 508 901 015 150A EN montaż do 45stopni 8Ah
EXIDE AGM READY AGM12-8 8,6Ah 145CCA
EXIDE AGM ETZ10-BS 8,6Ah 145CCA
Ciekawostka:
EXIDE ELTZ10S Li-Ion 230A 28Wh, ELTX14H Li-Ion 240A 48Wh, ELTZ14S 290A 60Wh - wszystkie mają wymiar 150x87x93 i odpowiednią polaryzację. Nie wiem tylko, jak to się spisze w standardowej instalacji motocykla. Do ładowania poza motocyklem na pewno wymagają specjalnej ładowarki.
Dla porównania Yuasa YTZ10S ma około 100Wh pojemności (8,6Ah * 12V).
YTZ-Mounting-Angle-549x552.jpg

[attachment=0]exide.PNG[/attachment
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Obrazek
Avatar użytkownika
4kowal
Maniak
 
Posty: 1305
Dołączył(a): Cz sie 11, 2011 12:38 pm
Lokalizacja: Legionowo
Wiek: 41
Imię: Michał
Motocykl: CBF600SA '08
W siodle: <100 kkm

Re: Akumulator fabryczny - dane.

Postprzez maćko » Pt gru 27, 2019 2:21 pm

Z tego co wiem zamienniki Li-Ion ładuje się jak zwykłe aku i nie wymagają specjalnych ładowarek ponieważ BMS (układ kontrolujący ładowanie) mają wbudowany - inaczej nie mogłyby być montowane w motocyklach.
Jeżeli chodzi o pozycję montażową to 4kowal ma rację - trzeba zwracać na to uwagę - ja właśnie kupiłem nowy aku, ponieważ poprzedni właściciel kupił "zwykły" a u mnie aku leży na boku :/

Pzdr
Romet Pony (motorynka), MZ ETZ 250, Honda XL 125 Varadero, HONDA CBF 500+, Yamaha MT03 660 ccm
Avatar użytkownika
maćko
Miłośnik
 
Posty: 913
Dołączył(a): Cz lip 07, 2011 8:21 pm
Lokalizacja: Mosina
Wiek: 49
Motocykl: MT 03

Re: Akumulator fabryczny - dane.

Postprzez 4kowal » Pt gru 27, 2019 4:49 pm

maćko napisał(a):Z tego co wiem zamienniki Li-Ion ładuje się jak zwykłe aku i nie wymagają specjalnych ładowarek ponieważ BMS (układ kontrolujący ładowanie) mają wbudowany - inaczej nie mogłyby być montowane w motocyklach.
Pzdr


Tak powinno to działać skoro oferują ten produkt jako zamiennik. Mimo wszystko w katalogu podkreślają, że potrzebna jest inna ładowarka. Dlatego i ja o tym wspomniałem.
Obrazek
Avatar użytkownika
4kowal
Maniak
 
Posty: 1305
Dołączył(a): Cz sie 11, 2011 12:38 pm
Lokalizacja: Legionowo
Wiek: 41
Imię: Michał
Motocykl: CBF600SA '08
W siodle: <100 kkm


Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

cron