Pn lip 20, 2020 10:27 am
Witam, u mnie w honda cbf 1000 sc58 napięcie ładowania maleje wraz ze wzrostem temperatury. Napięcia na regulatorze bez podłączonego akumulatora to 30 V, na wejściu z alternatora 23 V przy 1500 obrotów. Napięcie ładowania na zimnym silniku 14,2 V, ale jak się zagrzeje to spada do 12,6 V. Po lekkim ostudzeniu i włączeniu silnika napięcie "idzie" pomaludku do 13,8 V i potem faluje a jak znów się rozgrzeje to 12,6. Jest to normalne.
Pn lip 20, 2020 11:11 am
jogo6 napisał(a):Witam, u mnie w honda cbf 1000 sc58 napięcie ładowania maleje wraz ze wzrostem temperatury. Napięcia na regulatorze bez podłączonego akumulatora to 30 V, na wejściu z alternatora 23 V przy 1500 obrotów. Napięcie ładowania na zimnym silniku 14,2 V, ale jak się zagrzeje to spada do 12,6 V. Po lekkim ostudzeniu i włączeniu silnika napięcie "idzie" pomaludku do 13,8 V i potem faluje a jak znów się rozgrzeje to 12,6. Jest to normalne.
Alternator najprawdopodobniej umiera. Jak mu za ciepło to któraś faza zwiera do masy i przestaje podawać napięcie.
Przed chwilą opisałem jak to diagnozować
TUTAJ.