Nowa NT1100

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Re: Nowa NT1100

Postprzez nocny » Cz lis 11, 2021 1:47 pm

bushmaster napisał(a):
@nocny, jak z kulturą pracy tego silnika dwucylindrowego w porównaniu do CBF czy Versysa?


tego się nie da porównać. Do AT ten silnik pasuje tj. jego charakterystyka. Pytanie czy taka sama musi być w motocyklu do turystyki szosowej.
Pozdrawiam
Marcin Jan

mistrz prostej spod świateł
Avatar użytkownika
nocny
Maniak
 
Posty: 1774
Dołączył(a): Śr lis 28, 2012 12:51 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska
Wiek: 47
Imię: Marcin
Motocykl: CRF 1100
W siodle: <100 kkm

Re: Nowa NT1100

Postprzez bushmaster » Pt lis 12, 2021 2:41 pm

Pojawiło się kilka recenzji na YT. Ogólnie wydźwięk pozytywny.
Avatar użytkownika
bushmaster
Maniak
 
Posty: 1115
Dołączył(a): Cz sty 10, 2013 2:38 pm
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: CBF 1000 FA '13
W siodle: <100 kkm

Re: Nowa NT1100

Postprzez adamlca » Pn lis 15, 2021 9:16 am

Wg.tego co tu pisza;
www.1000ps.at/testbericht-3008658-honda ... -test-2022

aktywnego zawiasu z AT w NT1100 nie ma.Kufry bedace w standarcie choc nie male(32 i 33litry)nie mieszcza szczekowca bo za plaskie.Z paliwem 250kg i 260 z DCT-czyli typowy sprzet na dalekie trasy po dobrych drogach.
W linku 90 zdjec w wysokiej rozdzielczosci.
Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.
adamlca
Maniak
 
Posty: 1509
Dołączył(a): Pn gru 02, 2019 5:44 pm
Lokalizacja: legnica
Wiek: 58
Imię: adam
Motocykl: CBF1000 A
W siodle: <100 kkm

Re: Nowa NT1100

Postprzez nocny » Pn lis 15, 2021 10:07 am

Szczegółowy artykuł.
Duże zaskoczenie że elektronika DCT jest z wersji 1000 AT oraz całe IMU bez opcji informacji o pochyleniu motocykla na boki oraz góra/dół.
BTW ciekawe czy poprawili lagujacy wyświetlacz.

Pozdrawiam
Marcin Jan
Pozdrawiam
Marcin Jan

mistrz prostej spod świateł
Avatar użytkownika
nocny
Maniak
 
Posty: 1774
Dołączył(a): Śr lis 28, 2012 12:51 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska
Wiek: 47
Imię: Marcin
Motocykl: CRF 1100
W siodle: <100 kkm

Re: Nowa NT1100

Postprzez adamlca » Pn lis 15, 2021 10:20 am

Mam wrazenie ze Honda chciala sie zmiescic w cenie...Tracera GT.Bo ten startuje u nas od 61999.
Honda ma swoje atuty ale...30kg ciezsza z paliwem.
Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.
adamlca
Maniak
 
Posty: 1509
Dołączył(a): Pn gru 02, 2019 5:44 pm
Lokalizacja: legnica
Wiek: 58
Imię: adam
Motocykl: CBF1000 A
W siodle: <100 kkm

Re: Nowa NT1100

Postprzez raphi » Pn lis 15, 2021 11:04 am

Po obejrzeniu kilku testów i przespaniu kilku tygodni aktualnie twierdzę, że honda dała dupy z tym eNTkiem.
To tak jakby Volkswagen zrezygnował z produkcji słynnego na całym świecie passata w sedanie (CBF) i w jego miejsce po długiej przerwie zrobił wielkiego SUVa z nadwagą (NT). Tyle to ma sensu.

A przykład wcale nie taki abstrakcyjny, bo od 2023 r. passat będzie już tylko w wersji kombi.
Ludzie teraz już tylko suvy chcą kupować i przez ten debilny owczy pęd nie będzie się dało kupić normalnego samochodu, który byłby lżejszy, niski, z dobrą trakcją, jeżdżący szybko i palący niewiele, tak jak mój, a jakże - passat w sedanie ;)
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14107
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Nowa NT1100

Postprzez adamlca » Pn lis 15, 2021 12:06 pm

Co tak w słońcu lśni... Passat w TDI:)
Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.
adamlca
Maniak
 
Posty: 1509
Dołączył(a): Pn gru 02, 2019 5:44 pm
Lokalizacja: legnica
Wiek: 58
Imię: adam
Motocykl: CBF1000 A
W siodle: <100 kkm

Re: Nowa NT1100

Postprzez Nazarejski » Pn lis 15, 2021 12:26 pm

raphi napisał(a):Po obejrzeniu kilku testów i przespaniu kilku tygodni aktualnie twierdzę, że honda dała dupy z tym eNTkiem.
To tak jakby Volkswagen zrezygnował z produkcji słynnego na całym świecie passata w sedanie (CBF) i w jego miejsce po długiej przerwie zrobił wielkiego SUVa z nadwagą (NT). Tyle to ma sensu.

A przykład wcale nie taki abstrakcyjny, bo od 2023 r. passat będzie już tylko w wersji kombi.
Ludzie teraz już tylko suvy chcą kupować i przez ten debilny owczy pęd nie będzie się dało kupić normalnego samochodu, który byłby lżejszy, niski, z dobrą trakcją, jeżdżący szybko i palący niewiele, tak jak mój, a jakże - passat w sedanie ;)

E tam. Co jest wg Ciebie bardziej debilnym owczym pędem – to, że ludzie wolą SUVy, czy że nie chcą – przepraszam, nie doceniają :msn-wink: - Passatów w sedanie?

Kilkanaście lat temu chęć posiadania limuzyny była bardzo silna i pamiętamy Frankensteiny typu Thalia czy Siena. Kombi (czy nawet hatchbacki) są po prostu bardziej praktyczne, więc wyparły te bieda-limuzyny typu jw. czy (o ja profan!) Passeratti też. A SUVy są widocznie jeszcze praktyczniejsze, ot co. Ja bym już nie chciał jeździć niską puszką (o ile będę nadal miał wybór), bo jest mi nieporównanie wygodniej w wyższej.

Podobnie z motórami. Jak czytam tutaj u nas co jakiś czas bełkot typu „Honda nic ciekawego nie ma”, to się (od razu) nie odzywam, bo już coraz rzadziej mi się chce wdawać w polemiki. Ma – podobnie jak każdy inny sensowny producent – ofertę dość szeroką, a że nie spełnia kompletniej oczekiwań takiego czy innego szlachcica o wycyzelowanym guście i wymaganiach, to pewnie normalne. Rynek się zmienia i nawet w takim Deutschlandzie na takiego choćby Ncka (albo i – o zgrozo! - 500ki) patrzy się dziś inaczej niż 10 lat temu. OIMW cyferki choćby Honda ma całkiem niezłe – więc najwidoczniej trafiają w oczekiwania innych (owiec i baranów?).

NT1100 to nie moja bajka, AT też nie – ale sam bym z tego zbyt głębokich wniosków nie wyciągał – bo np. taka CBF1000 też nigdy moją bajką nie była a CBF600 teraz też już nie...
Każdy lubi inaczej...
Avatar użytkownika
Nazarejski
Fanatyk
 
Posty: 2598
Dołączył(a): So mar 07, 2015 5:39 pm
Lokalizacja: okolice Wieliczki
Wiek: 53
Imię: Tomečeq
Motocykl: Elvira NC750X
W siodle: 200-300 kkm

Re: Nowa NT1100

Postprzez raphi » Pn lis 15, 2021 12:57 pm

No to po kolei.
Nie podoba mi się, że owczy pęd za suv'ami wypiera ulubiony przeze mnie typ niskiej limuzyny. A ludzie, jak to ludzie, w owczym pędzie, kupują bo somsiad też ma a poza tym każdy chwali a poza tym nie bardzo jest wybrać coś innego.
Praktyczność suva, czyli zazwyczaj hatchback'a na szczudłach kończy się gdy trzeba tym kioskiem ruchu pojechać w trasę. Tyle się dzisiaj mówi o ekologii, zmusza się nas do rezygnacji z diesla pod pretekstem zanieczyszczeń, a tymczasem benzynowy (czy tam hybrydowy) SUV w trasie spali lekko 2x więcej niż niski sedan w dieslu.
SUV ma swoje zalety i nie neguję tych zalet, chodzi tylko o to, że ludzie się na to rzucili bo taka moda.

A Honda idzie swoją drogą, od lat, i droga ta ma prawo mi się nie podobać. I nie podoba. Skutery, niskie pojemności, spoko, fajnie, że są. Szkoda tylko, że wybór w czymś większym kiepski - a w zasadzie jego brak. Nie ma już niczego co mogłoby zastąpić CBF'ę, nie ma FVR-y, nie ma następcy horneta, nawet duża cebula jest z dupy krowie wyjęta, nie ma ST1300 (no może teraz NT1100 to taki ubogi krewny ST1100 - na szczudłach, a jakże), bo na pewno NT nie ma nic wspólnego z CBF. Lubię hondy, ale nie ma czego kupić i nie musi mi się to podobać. Tak samo jak mogę o tym pisać dowoli. I tak samo jak masz prawo o tym myśleć i pisać co tylko chcesz :)

I fajnie! I będę strzegł tego prawa na naszym forum.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14107
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Nowa NT1100

Postprzez AndrzejJK » Pn lis 15, 2021 1:09 pm

No jak OT to OT. Większość SUV ma tylko dwie zalety:

- widoczność na drodze (odpowiada szczególnie kobietom za kierownicą)
- wysokość wsiadania (odpowiada starszym osobom)

Reszta tylko na minus. Nic nie widać, jak się za tym jedzie w niższym samochodzie.
AndrzejJK
Znawca
 
Posty: 423
Dołączył(a): So gru 22, 2018 9:10 am
Lokalizacja: Łaziska Górne
Wiek: 48
Imię: Andrzej
Motocykl: CBF 600 SA, '04
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości