Nowa NT1100

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Re: Nowa NT1100

Postprzez nocny » Pn lis 15, 2021 6:51 pm

Eeeee tam liczą się wrażenia z jazdy. Każdy sobie sam odpowie czy mu pasuje jak się przejedzie NT. Ktoś zakocha się w tym twinie ktoś inny będzie szukał R4.
A ze stylistyką jest tak że motocykl może być brzydki ale musi się podobać.
Nie narzekać bo Cbf też idealna nie była :)

Pozdrawiam
Marcin Jan
Pozdrawiam
Marcin Jan

mistrz prostej spod świateł
Avatar użytkownika
nocny
Maniak
 
Posty: 1774
Dołączył(a): Śr lis 28, 2012 12:51 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska
Wiek: 47
Imię: Marcin
Motocykl: CRF 1100
W siodle: <100 kkm

Re: Nowa NT1100

Postprzez Nazarejski » Pn lis 15, 2021 7:23 pm

Żołnierze, każdy lubi inaczej...

To że wszyscy kupują SUVy, to jest owczy pęd, natomiast Passat sedan obiektywnie jest zajebisty.
SUV jest dobry dla kobiet i staruszków - poza tym nie ma żadnych zalet, po prostu nie ma i już- reszta wszystko na minus!
Miło jest też wspomnieć o ekologii przy okazji rynku samochodów, ale przy motórach to już chuj z ekologią, bo nie to jest przecież celem upalania (zgadzam się!). Cyk, argumenciki wybiórcze, bo jak nam pasują, to nam pasują, a jak nie, to znaczy, że te akurat parametry nie są istotne.
Po czym to rozróżnić, że kupowanie SUVów to moda inspirowana sąsiadami, ale długoletnia (kończąca się) popularność sedanów to akurat był rozsądek? :tongue:
I tak po kolei.

Według motta: wszyscy rodzice uważają, że ich dzieci są wyjątkowe. Różnica polega na tym, że moje naprawdę są wyjątkowe! xsiteful


Tak to właśnie jest z oceną, co jest wyjęte krowie z dupy, co nie ma sensu, który producent co powinien itd.
A to po prostu bardzo subiektywne opinie - nic więcej i nic mniej, żadne prawdy objawione.
Po prostu każdy lubi inaczej...
:cheers:

PS ja nie mam SUVa, jbc co.
Każdy lubi inaczej...
Avatar użytkownika
Nazarejski
Fanatyk
 
Posty: 2598
Dołączył(a): So mar 07, 2015 5:39 pm
Lokalizacja: okolice Wieliczki
Wiek: 53
Imię: Tomečeq
Motocykl: Elvira NC750X
W siodle: 200-300 kkm

Re: Nowa NT1100

Postprzez raphi » Pn lis 15, 2021 8:01 pm

Ale to można napisać, że nie podoba się owczy pęd za suvami czy już nie można a jak się bardzo chce to wolno?

I właściwie to nie napisałeś o co Ci chodzi, jbc.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14107
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Nowa NT1100

Postprzez jacecek » Pn lis 15, 2021 9:12 pm

No jak to nie napisał ?

Nazarejski napisał(a):(...) dzieci (...) moje naprawdę są wyjątkowe! xsiteful
pozdrawiam - jacecek
Avatar użytkownika
jacecek
Użytkownik
 
Posty: 52
Dołączył(a): Wt sie 08, 2017 8:49 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Wiek: 66
Imię: Jacek
Motocykl: Honda CBF600SA 2011
W siodle: <100 kkm

Re: Nowa NT1100

Postprzez Nazarejski » Pn lis 15, 2021 10:28 pm

Już wyjaśniam.
Generalnie zwisa mi (w pozytywnym sensie), co kto lubi, zgodnie z przyświecającą mi myślą przewodnią. Nie ukrywam natomiast, że mnie razi, gdy z powodu lubienia/preferowania takich czy innych przedmiotów ktoś kogoś uważa za głupka. Sformułowanie "debilny owczy pęd" dość jasno wskazuje, że ćwoctwo w swojej masie kieruje się nie tym, co lubi, a tym, co (bezmyślnie) odgapi etc, z czego taka czy inna światła jednostka zdaje sobie sprawę - cóż, pewnie ma wyjątkowy dar. Tak to dla mnie brzmi.
Jest różnica pomiędzy stwierdzeniem (skracam): szkoda, że te czy tamte modele/typy się przeżyły, a uzasadnieniem tego tym, że powodem tego jest emanacja idiotyzmu motłochu.

W towarzystwie, które mi nie jest obojętne, pozwalam sobie więc czasami zareagować. Stosując sprawdzone sformułowanie: a mi wolno? :msn-wink:
Każdy lubi inaczej...
Avatar użytkownika
Nazarejski
Fanatyk
 
Posty: 2598
Dołączył(a): So mar 07, 2015 5:39 pm
Lokalizacja: okolice Wieliczki
Wiek: 53
Imię: Tomečeq
Motocykl: Elvira NC750X
W siodle: 200-300 kkm

Re: Nowa NT1100

Postprzez bushmaster » Pn lis 15, 2021 10:48 pm

Nazarejski napisał(a):(...) Nie ukrywam natomiast, że mnie razi, gdy z powodu lubienia/preferowania takich czy innych przedmiotów ktoś kogoś uważa za głupka. (...)


Nie chce się wtrącać między wódkę a zakąskę, ale czy to sformułowanie dotyczy li tylko expressis verbis przedmiotów?
Bo gdyby rzecz odnieść również do np. poglądów politycznych, to chyba nie miałbym biblijnego prawa do rzucenia kamieniem ;)

PS. Jeżdżę sedanem, nie rozumiem fenomenu SUVów, acz to chyba - upraszczając - Passat był prekursorem "a bo sąsiad ma" :bag:
Avatar użytkownika
bushmaster
Maniak
 
Posty: 1115
Dołączył(a): Cz sty 10, 2013 2:38 pm
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: CBF 1000 FA '13
W siodle: <100 kkm

Re: Nowa NT1100

Postprzez adamlca » Wt lis 16, 2021 1:04 am

Jak czasem pisze @nocny''tak ale nie'' :smile: to idealnie pasuje do i o suvach.Tez mam suva,ale kupa o nich bujd naroslo.A i Suv suvowi nie rowny...Bo;

Lepsza z suva widocznosc?Bujda-wszak wiekszosc aut na ulicy to...tez suvy :tongue: Bo wyzsze od innych aut.Tylko czy na pewno?
Tu link do testu 9 popularnych suvow.Z wymiarami.Ich wysokosc to od 159 do 169cm
www.wyborkierowcow.pl/9-kompaktowych-suv-ow-porownanie/
To wysokosc z relingami-bez nich po pare cm mniej...a sa i nizsze suvy-Toyota C-HR ma marne 156cm...
A ile maja inne obecnie produkowane auta?
Sprawdzilem pare popularnych;
Hyundai i3o-146cm
Tipo-150
Yaris-od 148
Golf-149
Passat-148(kombi 152 bo relingi)
No i co?Ano ze siedzac w 160 kilku centymetrowym suvie wcale nie patrzymy ponad dachami innych wspolczesnych aut bo i one wyraznie poszly w gore.No chyba ze stac nas na Land Cruisera i jego 188cm xsiteful

Wyzszy przeswit Suvow-tez z tym bywa roznie,ale wiecej w tym prawdy.Niemniej sa sedany ktore maja po 16-17 cm przeswitu i sa suvy z mniejszym.
Ot zestawienie;
www.wyborkierowcow.pl/zestawienie-przes ... amochodow/


W zwiazku z tym prosty wniosek; jesli sa suvy ledwo kilka cm wyzsze niz przecietny kompakt i podobnym przeswitem(jak wspomniana Toyota C-HR czy ...moj 500X)to dlaczego maja gorzej sie prowadzic skoro srodek ciezkosci na podobnej wysokosci?Tu raczej decyduje rodzaj zawieszenia i jego strojenie.
Niemniej wiekszosc suvow wyzej zawieszona jest.Czasem jest to zaleta(dziury,krawezniki) a czasem wada bo przez to w obszarach granicznych prowadzi sie gorzej.I przy predkosciach autostradowych wiecej pala.
Popularnosc suvow wynika tez wg,mnie z ludzkiej megalomani-wyzsze dla wielu prezentuje sie dostojniej itd :biggrin:

I troche podobnie jest z suvami motocyklowymi.Jedne nimi z racji przeswitu sa(Africa),a takie Vstromy ze swoimi 17cm(mniej niz NT)troche na pozor.Ale ze obecnie ADV jest w modzie wiec wiekszosc podciaga sie pod ten segment.
A Honda raczej NT wypuscila po dlugich badaniach rynku.Zwlaszcza w Europie w tym segmencie konkurencja nie wielka bo jest Versys,mniejszy Tracer lub duzo bardziej sportowe Suzuki GSx i Kawasaki Sx.

A diesla zabila jak dla mnie nie ekologia(bo wiekszosc klientow ma ja w doopie)tylko cena;przyklad obecnego Passata;
1.5tsi 150km- 122tys zl
2.0tdi 150km-145tys zl
I przecietny klient w tym momencie za diesla dziekuje.
Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.
adamlca
Maniak
 
Posty: 1509
Dołączył(a): Pn gru 02, 2019 5:44 pm
Lokalizacja: legnica
Wiek: 58
Imię: adam
Motocykl: CBF1000 A
W siodle: <100 kkm

Re: Nowa NT1100

Postprzez Nazarejski » Wt lis 16, 2021 7:19 am

bushmanie, specjalnie napisałem o produktach, bo kwestia całego spektrum wartości (niematerialnych, albo nie-wprost materialnych) jest jednak nieco bardziej złożona i nie ma tu za dużo miejsca na takie eseje...

A produkty traktuję produktowo - po prostu. Każdy ma jakąś pulę kasy do wydania. Dla jednego priorytem bd np. podróże, dla drugiego zbieranie monet, dla innego puszka. Dla mnie puszka to produkt, ale dla kogoś może mieć większe znaczenie i jak kupi sobie taką większą, którą się gorzej parkuje i która więcej pali, to jego wybór i jego preferencje wydawania kasy po prostu. Jak ją wyda na droższą (w zakupie i eksploatacji) puszkę, to będzie jej miał mniej na co innego, c'nie? Tak woli i już. Piszę to jako osobnik, który dla funu ujeżdżania 2oo zapłacił w tym roku za ponad tonę wachy i wyemitował 2,5 tony CO2 (i to tylko przez tłumik!). Trochę mnie to kosztowało czasu i kasy - mam ich zatem odpowiednio mniej na inne zajęcia (które np. też lubię). Dla niejednego to też abstrakcja. No i chuj!

Na podobnej zasadzie można by jakoś tam oceniać czy nawet piętnować ludzi, którzy mają większe domy, niż by im wystarczyły (a kto to zmierzy?), wakacje spedzają dalej, chociaż bliżej też jest fajnie itd...

No, Najlepszego! :smile:
Każdy lubi inaczej...
Avatar użytkownika
Nazarejski
Fanatyk
 
Posty: 2598
Dołączył(a): So mar 07, 2015 5:39 pm
Lokalizacja: okolice Wieliczki
Wiek: 53
Imię: Tomečeq
Motocykl: Elvira NC750X
W siodle: 200-300 kkm

Re: Nowa NT1100

Postprzez AndrzejJK » Wt lis 16, 2021 8:21 am

adamlca napisał(a):Jak czasem pisze @nocny''tak ale nie'' :smile: to idealnie pasuje do i o suvach.Tez mam suva,ale kupa o nich bujd naroslo.A i Suv suvowi nie rowny...Bo;

Lepsza z suva widocznosc?Bujda-wszak wiekszosc aut na ulicy to...tez suvy :tongue: Bo wyzsze od innych aut.Tylko czy na pewno? (...)


A diesla zabila jak dla mnie nie ekologia(bo wiekszosc klientow ma ja w doopie)tylko cena;przyklad obecnego Passata;
1.5tsi 150km- 122tys zl
2.0tdi 150km-145tys zl
I przecietny klient w tym momencie za diesla dziekuje.


Z tą widocznością to nie jest bujda. Samochody mają szyby. W niskim samochodzie nie widać nic przez blachę bagażnika SUV-a.

Koszt diesla podskoczył właśnie z uwagi na ekologię.
AndrzejJK
Znawca
 
Posty: 423
Dołączył(a): So gru 22, 2018 9:10 am
Lokalizacja: Łaziska Górne
Wiek: 48
Imię: Andrzej
Motocykl: CBF 600 SA, '04
W siodle: <100 kkm

Re: Nowa NT1100

Postprzez zbyhu » Wt lis 16, 2021 9:22 am

Hello!

raphi napisał(a):Po obejrzeniu kilku testów i przespaniu kilku tygodni aktualnie twierdzę, że honda dała dupy z tym eNTkiem.
To tak jakby Volkswagen zrezygnował z produkcji słynnego na całym świecie passata w sedanie (CBF) i w jego miejsce po długiej przerwie zrobił wielkiego SUVa z nadwagą (NT). Tyle to ma sensu.

A przykład wcale nie taki abstrakcyjny, bo od 2023 r. passat będzie już tylko w wersji kombi.
Ludzie teraz już tylko suvy chcą kupować i przez ten debilny owczy pęd nie będzie się dało kupić normalnego samochodu, który byłby lżejszy, niski, z dobrą trakcją, jeżdżący szybko i palący niewiele, tak jak mój, a jakże - passat w sedanie ;)


No to doszedłeś do tego, do czego ja zaraz po ukazaniu się motocykla:

zbyhu napisał(a):A do mnie jakoś nie trafia.
Też mam skojarzenie z Pan Europą.
Za duży kloc dla mnie. Opona 180 z tyłu...
Za dużo plastiku, ten dziób jakiś taki dziwny.

Sprzęt wydaje się nieco zastępować Crostourera i CBF, ale poszli wizualnie w stronę większego napompowania.

Też bym wolał zobaczyć coś w stylu mniejszej Afryki. Takiego Tigera 900 z logiem Hondy ;).

Ogólnie: czegoś takiego w ofercie Hondy brakowało, ale nie jest to to, co bym teraz kupił.
Także nie żałuję, że nie czekałem i kupiłem co kupiłem.


I podtrzymuję. Takiego motocykla w ofercie Hondy brakowało i na pewno znajdzie się sporo osób, którym ona podejdzie.
Motocykl ten nazwałbym rozwinięciem CBF1000 w stronę Pana Europy, motocykl w stylu FJR1300, cięższy i wygodny do latania wyłącznie po asfaltach - taki połykacz kilometrów. Do latania po Alpach z plecaczkiem będzie rewelacyjny, ale przy jakimś codziennym używaniu już trochę by mi kilogramy i gabaryty przeszkadzały.

Uważam, że Honda mogłaby zrobić bestsellera, jakby użyła istniejących silników z CB650R i CB1000R do napędzania takich właśnie stricte następców linii CBF. Bo CB650R i CB1000R ja odbieram jako jednoosobowe motocykle miejskie, coś co kiedyś nazywane było Streetfighterem.

To czego mi brakuje w ofercie Hondy, to młodsza siostra Afryki. Jakby była taka mniejsza od 1100 w klasie 700-900, to brałbym w ciemno.
Poza Tigerem 900 podchodzi mi obecnie filozofia BMW F850GS, nowego Nordena 901, czy zapowiadanego Tuarega 660, choć ten ostatni trochę chyba za mocno uterenowiony ;)

Podsumowując.
NT1100 jest motocyklem ciekawym, dobrze wypełniającym mocno dziurawą ofertę Hondy. Ale nie jest on dla mnie. Może 5-7 lat temu bym go chciał, ale gusta mi nieco skręciły w inną stronę ;).
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości