nocny napisał(a):Ciekawią mnie nadal te spawy na Twojej cetralce. No chyba że jest to pozostałość po wcześniejszej modyfikacji. Nie zła zagadka z tą stopką boczną
Pozdrawiam
Marcin Jan
Wydawałoby się, że sprawa prosta, a jednak zagwozdka niesamowita.
Problemem w tym wszystkim jest tylko to, że chcę koniecznie zamontować poszerzenie stopki bocznej i tu mam tylko problem. Nie chcę ryzykować i montować stopki kosztem wypionowania motocykla do niebezpiecznej pozycji i jego przewrócenia.
Sprawa niby jest prosta, żeby temat ogarnąć.
1. zmienić kości na krótsze(tylko po co zmieniać to co fabryka ustaliła).
2. mogę obciąć ok 1cm rurę stopki(ingerencja bez powrotu)
3. wygiąć rurę podpórki i tym samym skrócić dystans( tylko wtedy zmieni się kąt płaszczyzny elementu styku z podłożem i znowu jakieś gięcie i kombinacje)
Póki co zanim czegokolwiek dokonam przed ingerencją w konstrukcje, chciałbym "dopaść" takie same moto jak moje i wtedy dokładnie zmierzyć kości i długość stopki. Wysokość siedzenia powiedzmy że zostanie wynikową. Obecna wysokość jest ok, bo i tak mam założoną poduszkę pompowaną. Gdybym musiał podnieść wysokość zawieszenia kośćmi, to też nie będzie źle, bo mam 176cm wzrostu i jak byłoby wyższe nawet o 4cm to spokojnie dam radę dosięgnąć ziemi. Jednak póki co czekam na okazję przymiarki
Ps. Może macie jakiegoś pomysła na wytłumaczenie czemu w opisie technicznym wysokość podana jest 790mm i w nawiasie 830mm? To jest te właśnie 4 cm które zrobiło by różnicę dla poszerzenia stopki
Tylko jak wtedy zachowa się centralka. Koło zbliży się do ziemi i nie będzie prześwitu znaczy się w górze?. Może to też by tłumaczyło powiększenie długości czyli te spawy na stopkach centralnej.
W takim układzie musiałbym chyba usunąć te powiększenia na centralce żeby koło poszło do góry i obracało się na centralce swobodnie