Switch to full style
Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym
Odpowiedz

Re: CBF 1000 Gmole Givi, Kappa, inne ...?

Śr lut 19, 2014 9:04 am

Sam zakładałeś? Dają śruby (te do złapania silnika)? Mam założone crashpady i oryginalnych śrub brak. Pewnie da rade wykorzystać te z crashpadów ale mają taki kolor że ni w ch** ni w piz** nie pasuje to :/

Re: CBF 1000 Gmole Givi, Kappa, inne ...?

Śr lut 19, 2014 10:12 am

Dają śruby. Sam nie zakładałem, bo i tak oddawałem moto do mechanika na regulację tego i tamtego, to powiedział, że przy okazji mi może założyć ;) głośno nie narzekał, że jakieś nie teges były.

Re: CBF 1000 Gmole Givi, Kappa, inne ...?

Cz lut 20, 2014 2:14 am

vExus napisał(a):Dzięki. Wiem już zeby givi podobnych nie kupować. Ciekawi mnie jak sprawdzi się ten Heed w akcji. Wizualnie najbardziej mi się podoba ale patrząc na zdjęcia średnicę ma mniejszą niż givi. Różnica w cenie niewielka.

Obrazek

http://www.heed.com.pl/index.php/gmole- ... a-cbf-1000


Mnie tez bardzo interesuje opinia, jak również sugestie odnośnie tych gmoli. Moim zdaniem troszkę ładniej wyglądają, jednak nie to główne zadanie gmoli. Wygląd nie uchroni moto od poważniejszych uszkodzeń.

Re: CBF 1000 Gmole Givi, Kappa, inne ...?

Cz lut 20, 2014 6:11 am

Myślę, że taki Heed nie jest zły. Gmole są na tyle małe, że mniejsza średnica nie powinna być znacząca. Jak nie wytrzymają fikołka, to pewnie i tak nie będzie co z moto zbierać. A drobne szlify i parkingówki wezmą na siebie.

Re: CBF 1000 Gmole Givi, Kappa, inne ...?

Cz lut 20, 2014 10:35 am

jawor13 może jakieś zakupy grupowe? Na forum pojawiło się kilka nowych motocykli to może i ktoś jeszcze będzie szukał gmoli.

Edit: Dają 5% zniżki, więc nie ma sensu się bawić w to.

Re: CBF 1000 Gmole Givi, Kappa, inne ...?

Cz lut 20, 2014 7:00 pm

vExus masz rację 5% to nie warte zakupu. Tym bardziej, że ja teraz mam jeszcze inne wydatki tj. olej, filtr powietrza, świece , opona przód , blokada na tarcze i wtedy dopiero gmole następnie błotnik na tylne koło, stelaże kufrów, kufry. I będę raczej kupował w tej kolejności, więc za jakieś 2 miesiące.

Re: CBF 1000 Gmole Givi, Kappa, inne ...?

Pt lut 21, 2014 4:48 pm

Gmoli Heed do litrowej CBFki nie polecam. Zakupiłem takie ale tylne mocowanie lewego jest źle spasowane i trzeba je trochę przyciąc i podszlifowac. Ogólnie ciężko założyc. Plus taki, ze można filtr oleju zmienić bez ich zdejmowania.

Re: CBF 1000 Gmole Givi, Kappa, inne ...?

Pt lut 21, 2014 4:58 pm

Jak oni robią te gmole, że nie pasują do motocykla? Masz może jakieś fotki żeby zobaczyć jak to wygląda na moto?

Z gmolami givi da rade odkręcić filtr oleju?

Re: CBF 1000 Gmole Givi, Kappa, inne ...?

Pt lut 21, 2014 5:05 pm

Ponoć z Givi nie da rady ale tą opinę tylko gdzieś przeczytałem wiec nie potwierdze. Fotki wrzuce jak tylko zrobie ale na moto bo nikt mnie nie zmusi żeby to jeszcze raz zakładać.

--- EDIT ---

Fotki poniżej.
Prawy gmol - tu lekki grzechy ale jednak:
1. Nieprawidłowo wykonany otwór w tylnym mocowaniu (nie prostopadle do płaszczyzny wyznaczanej przez płaskownik) powoduje duże utrudnienia przy wkręcaniu szpilki - da się wkręcić ale trudno jest. Fotki 2 i 3.
2. Gmol zastępuje oryginalną nakrętkę na szpilkę. Po usunięciu nakrętki i zastąpieniu jej gmolem nie można dobrze dokręcić (łapie ledwo ze 2 zwoje) szpilki gdyż sumarycznie tylne mocowania prawego i lewego gmola (lewy trzeba podłożyć, ma takie ucho) są grubsze niż oryginalna nakrętka. Mogli by dać odpowiednio nagwintowany pręt, firma pewnie może takie coś łatwo załatwić, przeciętny Kowalski nawet nie wie gdzie zapytać :).
3. Mocowanie obu gmoli z przodu na górze (przy chłodnicy) wymaga podłożenia pod śruby mocujące chłodnic - mniej gwintu wchodzi w blok silnika. Jakby ktoś się na Heeda zdecydował to od razu proponuję kupić te śruby (ja kupiłem w firmie Asmet). Potrzebne M12 gwint drobnozwojowy 1.25, klasa wytrzymałości ja dałem 10.9, długość zdaje się, że 80 i 95 albo 105 mm - kosztują ok 1 zł za sztukę :)

Lewy gmol:
Tylne dolne mocowanie - forki 4 i 5. Przy takim wykonaniu jakie otrzymałem ktoś założył, że ścianki bloku silnika w tym miejscu łączą się pod kątem prostym (gmol wyglądał tak jak zaznaczyłem na czerwono). Tak nie jest - tam łączenie jest zaokrąglone. Próba podłożenia niemodyfikowanego gmola pod szpilkę jest niemożliwa z tego powodu. Oryginalnie, mocowanie nie dotyka płaszczyzny bloku silnika - szpara ma ok centymetra. Dodatkowo powoduje to, że oczywiście szpilka jest zbyt krótka aby założyć prawy gmol. Mocowanie trzeba przerobić - wymaga to ingerencji w metal - ja go po prostu trochę zeszlifowałem szlifierką - potem pomalowałem - dlatego nie ma naklejki HEED.

Gmole wykonane z rury o ścianka ok 1mm (patrząc na oko bo nie mierzyłem), dość mocne - tzn. w rękach się nie gną. Rury gięte ładnie tylko z tymi mocowaniami dali ciała. Nie chcę ocenia produktów Heeda ogólnie ale drugi raz do CBF1000 bym nie kupił.

Na moją krytykę Pan z Heed stwierdził, że mam krzywy motocykl ( chyba motor :P bo do niego są mocowane gmole )

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek

Re: CBF 1000 Gmole Givi, Kappa, inne ...?

So lut 22, 2014 9:05 am

Dzięki za taką wyczerpującą odpowiedź. Trochę mnie zniechęciłeś :/ Na stronie piszą, że gmole można zwrócić w ciągu 2 tygodni. Zastanawiam się czy pozwoliliby otworzyć paczkę i przyłożyć gmole "na sucho".

Myślisz, że mogę się podeprzeć linkiem do Twojego posta przy próbie negocjacji?
Odpowiedz