CBF 1000 Gmole Givi, Kappa, inne ...?

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Re: CBF 1000 Gmole Givi, Kappa, inne ...?

Postprzez StachPaluch » Pn lut 24, 2014 10:59 am

Cześć,

stoję przed tym samym dylematem co Ty Anula. Mam już pewne doświadczenie z gmolami, ale z innym moto - CB 500. Tam mam zamontowane Hepco Beckery i jestem bardzo zadowlony. Zero kłopotu z monatażem, dobrze chronią silnik (są trzypunktowe), nie utrudniają czynności serwisowych, a w trakcie długiej jazdy można na nich postawić na chwilę stopę, żeby noga odpoczęła.

W mojej opinii odpadają gmole Givi. Odkręcanie ich przy każdej wymianie oleju, to zbędy kłopot. Szkoda, bo mają najlepszą cenę...

Z tych które przedstawiasz SW-Motech i Hepco są zbliżone wyglądem. SW-Motech są nieco większe, ale montaż większych gmoli będzie miał sens wtedy, kiedy ochronią coś więcej niż te Hepco Beckery.

Kiedy moto leży, to najkorzystniej byłoby gdyby opierało się na gmolu i kierze. Oznacza to tak naprawdę duże gmole :) Nie jestem pewien czy w przypadku SW-Motech tak właśnie będzie. Może ktoś z użytkowników potwierdzi lub zaprzeczy.

Jeśli jedne i drugie mają podobną funkcjonalność, to bierz te które, albo bardziej Ci się podobają, albo są tańsze, jeśli różnica kilkudziesięciu zł ma znaczenie.

Ja wezmę chyba Hepco...

Pozdro
Avatar użytkownika
StachPaluch
Użytkownik
 
Posty: 156
Dołączył(a): So lut 22, 2014 6:49 pm
Lokalizacja: Zasadniczo Poznań
Motocykl: CBF 1000 A
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 1000 Gmole Givi, Kappa, inne ...?

Postprzez vExus » Cz kwi 17, 2014 10:58 am

vExus napisał(a):Sam zakładałeś? Dają śruby (te do złapania silnika)? Mam założone crashpady i oryginalnych śrub brak. Pewnie da rade wykorzystać te z crashpadów ale mają taki kolor że ni w ch** ni w piz** nie pasuje to :/

turos napisał(a):Dają śruby. Sam nie zakładałem, bo i tak oddawałem moto do mechanika na regulację tego i tamtego, to powiedział, że przy okazji mi może założyć ;) głośno nie narzekał, że jakieś nie teges były.


Małe sprecyzowanie:
Zamówiłem dziś gmole Heed dla siebie do litra i dla kumpla do 500. Okazuje się, że do 500 faktycznie są jakieś szpile dołączone, ale do 1000 już nie ma nic poza samym orurowaniem i łącznikiem do złączenia gmoli.
Ma ktoś może do zbycia te śruby łączące ramę z uchem silnika? Tam gdzie zakłada się crashpady. Litr z przed liftu.
Avatar użytkownika
vExus
Znawca
 
Posty: 269
Dołączył(a): N lis 06, 2011 10:14 pm
Motocykl: CBF 1000A
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 1000 Gmole Givi, Kappa, inne ...?

Postprzez tombartosz » Pt kwi 18, 2014 2:50 pm

vExus napisał(a):Ma ktoś może do zbycia te śruby łączące ramę z uchem silnika? Tam gdzie zakłada się crashpady. Litr z przed liftu.


Potrzebujesz M12 gwint 1.25 długość jak się nie mylę to 110 i 85 (z jednej strony jest krótsza) ja dawałem w klasie 10.9. Na klucz 17 jak oryginalne ciężko do dostania, popularne są na 19 ale to nic nie zmienia. Czarnych też nie mogłem znaleźć więc przemalowałem. Jak nie będziesz mógł dostać to daj znać na PW mam jeszcze kilka, ale one ok 1zł za sztukę kosztują więc koszta wysyłki przerastają ich wartość.
Avatar użytkownika
tombartosz
Znawca
 
Posty: 207
Dołączył(a): Pn lip 08, 2013 8:33 am
Lokalizacja: Warszawa (okolice)
Motocykl: CBF 1000, GS500
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 1000 Gmole Givi, Kappa, inne ...?

Postprzez Avalon » Pt kwi 18, 2014 3:35 pm

StachPaluch napisał(a):Cześć,
W mojej opinii odpadają gmole Givi. Odkręcanie ich przy każdej wymianie oleju, to zbędy kłopot. Szkoda, bo mają najlepszą cenę....
Pozdro

Dziwne....... Już kilka osób wspominało, że do wymiany filtra oleju trzeba odkręcać gmole GIVI.
Nie wiem czy jest to prawda, czy raczej "urban legends" powtarzane bez krytycznie, ale ja mam właśnie GIVI i NIC nie muszę odkręcać przy wymianie filtra oleju.
Może mnie ktoś oświecić jak to jest ?
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 2706
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz Mszczonów
Wiek: 54
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF 1000 Gmole Givi, Kappa, inne ...?

Postprzez vExus » Pt kwi 18, 2014 9:44 pm

tombartosz napisał(a):
vExus napisał(a):Ma ktoś może do zbycia te śruby łączące ramę z uchem silnika? Tam gdzie zakłada się crashpady. Litr z przed liftu.


Potrzebujesz M12 gwint 1.25 długość jak się nie mylę to 110 i 85 (z jednej strony jest krótsza) ja dawałem w klasie 10.9. Na klucz 17 jak oryginalne ciężko do dostania, popularne są na 19 ale to nic nie zmienia. Czarnych też nie mogłem znaleźć więc przemalowałem. Jak nie będziesz mógł dostać to daj znać na PW mam jeszcze kilka, ale one ok 1zł za sztukę kosztują więc koszta wysyłki przerastają ich wartość.


Dzięki ;)
Czekam na odpowiedź larssona. Jak nie będą mieli to się odezwę.

EDIT
Te śruby podałeś z zapasem długości na gmol? Tzn. w blok silnika wejdzie tyle śruby ile w oryginale?
Z tego co widzę na bikepics oryginalnie były to śruby z kołnierzem.
Avatar użytkownika
vExus
Znawca
 
Posty: 269
Dołączył(a): N lis 06, 2011 10:14 pm
Motocykl: CBF 1000A
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 1000 Gmole Givi, Kappa, inne ...?

Postprzez zbyhu » N kwi 20, 2014 9:31 am

Browar też miał Givi w litrze i nie musiał ich zdejmować do wymiany filtra.
Ja mam H&B. Są szerokie, trochę toporne. Można na nie nogi zarzucić jak na spacerówki w trasie :P.
W warunkach jazdy torowej prawy gmol haczy o asfalt.
Dlatego chętnie bym je na GIVI wymienił.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 5918
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 34
Motocykl: CBF 1000 '06
W siodle: 200-300 kkm

Re: CBF 1000 Gmole Givi, Kappa, inne ...?

Postprzez klemens » N kwi 20, 2014 12:30 pm

GIVI są w porządku (poza ich zakładaniem) i w niczym absolutnie nie przeszkadzają.
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 4625
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 57
Motocykl: Pomarańczowazaraza

Re: CBF 1000 Gmole Givi, Kappa, inne ...?

Postprzez goramo » N kwi 20, 2014 2:24 pm

zbyhu napisał(a):Browar też miał Givi w litrze i nie musiał ich zdejmować do wymiany filtra.
Ja mam H&B. Są szerokie, trochę toporne. Można na nie nogi zarzucić jak na spacerówki w trasie :P.
W warunkach jazdy torowej prawy gmol haczy o asfalt.
Dlatego chętnie bym je na GIVI wymienił.


To ja od ciebie chętnie odkupię te hepcko, a ty możesz rozglądać się za givi. Pasuje? :smile:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> XL650V -> CB1300SA + HH600

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 7459
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Imię: Mariusz
Motocykl: CeBula 13 + HH600
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF 1000 Gmole Givi, Kappa, inne ...?

Postprzez tombartosz » Wt kwi 22, 2014 9:16 am

vExus napisał(a):
tombartosz napisał(a):
vExus napisał(a):Potrzebujesz M12 gwint 1.25 długość jak się nie mylę to 110 i 85 (z jednej strony jest krótsza) ja dawałem w klasie 10.9. Na klucz 17 jak oryginalne ciężko do dostania, popularne są na 19 ale to nic nie zmienia. Czarnych też nie mogłem znaleźć więc przemalowałem. Jak nie będziesz mógł dostać to daj znać na PW mam jeszcze kilka, ale one ok 1zł za sztukę kosztują więc koszta wysyłki przerastają ich wartość.


Te śruby podałeś z zapasem długości na gmol? Tzn. w blok silnika wejdzie tyle śruby ile w oryginale?
Z tego co widzę na bikepics oryginalnie były to śruby z kołnierzem.


Z prawej strony może być dłuższa, bez problemu przechodzi na wylot przez mocowanie w silniku, można sobie nawet nakrętkę nałożyć, z tego co pamiętam z lewej strony też, ale nakrętka już nie wchodzi. Uwaga tylko, bo te śruby nie mają gwintu na całej długości, więc zbyt długiej się nie wkręci właśnie z tego powodu. Ja kupowałem w sklepie Asmet (http://www.asmet.com.pl/) w Regułach koło Warszawy. Można tam dostać od ręki ale nie wiem czy prowadzą sprzedaż wysyłkową.
Avatar użytkownika
tombartosz
Znawca
 
Posty: 207
Dołączył(a): Pn lip 08, 2013 8:33 am
Lokalizacja: Warszawa (okolice)
Motocykl: CBF 1000, GS500
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 1000 Gmole Givi, Kappa, inne ...?

Postprzez StachPaluch » Wt maja 06, 2014 7:49 pm

Witam,

zamontowałem dzisiaj gmole - Givi.

W związku z tym, że są różne opinie na temat ich przeszkadzania w dostępie do filtra oleju na własnym przykładzie informuję, że nie ma żadnych problemów.

Natomiast jeśli chodzi o zakładanie, to ja p......ę! Dwie i pół godziny roboty do tego, imadło i wiertarka. Prawy gmol pasował praktycznie ok, lewy musiał być przerobiony. Trzeba było rozwiercić otwory na śruby, żeby go przesunąć o dosłownie 3 mm do przodu i wsunąć śruby mocujące. Materiał z którego wykonano gmole jest bardzo solidny i za cholerę nie dało się go podgiąć - stąd konieczność wiercenia.

Pozdro
Avatar użytkownika
StachPaluch
Użytkownik
 
Posty: 156
Dołączył(a): So lut 22, 2014 6:49 pm
Lokalizacja: Zasadniczo Poznań
Motocykl: CBF 1000 A
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości