Sprężyny progresywne w CBFie

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Re: Sprężyny progresywne w CBFie

Postprzez Avalon » Pn sty 30, 2012 6:47 pm

W poprzednim moto kombinowałem z olejem do przednich amorków. Fabrycznie i zgodnie z serwisówką powinien być 10W, jednak jak dla mnie, przód był za miękki i zbyt "komfortowy". Kupiłem więc 15W i wlałem z nadzieją że ..."teraz to będzie git"... i niestety ale zawieszenie zrobiło się sztywne na maksa. Jak wóz drabiniasty na kocich łbach :) Rozebrałem zawieszenie raz jeszcze i zmieszałem 10W i 15W w proporcji 1:1. Od tamtego czasu przy każdej wymianie stosowałem już taka mieszankę.
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Odp: Sprężyny progresywne w CBFie

Postprzez rupert » Pn sty 30, 2012 8:00 pm

A jakie wrazenia z mieszanki?
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8340
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Sprężyny progresywne w CBFie

Postprzez PeterS » Wt sty 31, 2012 7:14 am

Właśnie, dało to widoczną poprawę?
Wydaje się, że jeśli daje się podkładki to trzeba by też dać gęstszy olej, bo kiedy w końcu sprężyny się ugną, to przy odbiciu można wylecieć w kosmos :)
Myslę, że najpierw dam gęstszy olej, a jeśli to nie poskutkuje, to będę dokładał podkładki. Teraz jeszcze potrzebne byłoby troche czasu by to zrobić :down:
Avatar użytkownika
PeterS
Fanatyk
 
Posty: 3165
Dołączył(a): Pn wrz 06, 2010 9:22 am
Lokalizacja: Audiland, woj. małopolskie
Wiek: 47
Motocykl: HH 600+ETZ 250
W siodle: 100-200 kkm

Re: Sprężyny progresywne w CBFie

Postprzez pet3r » Wt sty 31, 2012 8:35 am

ciekawe jest to, co mówicie o tym oleju, bo od znajomego słyszałem, że dużo to nie daje, ale może popełnił jakiś błąd przy wymianie tego oleju ;)
ma ktoś dane ile tego oleju wchodzi do lagów w CBF i jak go zlać? chętnie bym się za to wziął bo mam kilka rodzajów Motorexa do amorków w piwnicy :)
Obrazek
Avatar użytkownika
pet3r
Miłośnik
 
Posty: 554
Dołączył(a): Wt sty 10, 2012 5:50 pm
Lokalizacja: Kalisz
Wiek: 36
Motocykl: CBF 600 N

Re: Sprężyny progresywne w CBFie

Postprzez rupert » Wt sty 31, 2012 8:41 am

Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8340
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Sprężyny progresywne w CBFie

Postprzez Avalon » Wt sty 31, 2012 10:11 am

Mieszanka oleju 10+15W w/g moich odczuć najbardziej pasowała mi do stylu jazdy. Motocykl nie "pływał" jak amerykański krążownik, i nie był jednocześnie za twardy. Po prostu siła dobicia i odbicia zawieszenia była nieco większa, gdyż gęściejszy olej wolniej przeciskał się przez otworki w amortyzatorze.
Mi taka zmiana pasowała.
Natomiast próby z dodatkową podkładką 4mm włożoną pod górny korek i mocniejsze napięcie sprężyny, nie przyniosły tak wyraźnej różnicy jak zmiana samego oleju.
Dla ciekawskich... podkładki do próby zrobiłem sobie sam z 4mm drutu miedzianego zwiniętego na trzonku od szpadla :)
Nie musi to być "stopowa konstrukcyjna do ulepszania cieplnego i hartowania powierzchniowego, np 35HNM. :msn-wink:
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: Sprężyny progresywne w CBFie

Postprzez klemens » Wt sty 31, 2012 10:58 am

Hmm, może to dziwne ale mnie ten przedni amor pasuje. Do tego tył mam ustawiony na 4 (sam bez lub z niewielkim bagażem), w 2 osoby na 6 (nigdy na 7). Waga kierownika pojazdu=100kg. Moto ma 2 lata i 24tys. Przy twardszym ustawieniu tyłu faktycznie tył już nie współgra z przodem - lecę do przodu. Może waga kierownika powoduje, że ugięcie negatywne sprężyn (spoczynkowe) jest na tyle duże, że pracują one już tylko w ostatnim, najtwardszym zakresie. Poza tym mieszkam wśród wyjątkowo kiepskich dróg i twardszego zawieszenia sobie nie wyobrażam. Tak czy owak na razie nie odczuwam potrzeby zmian. :smile:
Lepiej się wysrać i spóźnić niż być na czas i się zesrać
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 5259
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 62
Motocykl: T7

Re: Sprężyny progresywne w CBFie

Postprzez Avalon » Wt sty 31, 2012 6:25 pm

Po zakupie CBF'y nie miałem okazji zbyt dużo pojeździć, więc nie wiem jeszcze czy zawieszenie mi pasuje. Mam jednak nadzieję ze tak właśnie będzie :thumbsup:
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: Sprężyny progresywne w CBFie

Postprzez raphi » Śr lut 01, 2012 2:48 pm

klemens napisał(a):Hmm, może to dziwne ale mnie ten przedni amor pasuje. Do tego tył mam ustawiony na 4 (sam bez lub z niewielkim bagażem), w 2 osoby na 6 (nigdy na 7). Waga kierownika pojazdu=100kg. Moto ma 2 lata i 24tys. Przy twardszym ustawieniu tyłu faktycznie tył już nie współgra z przodem - lecę do przodu. Może waga kierownika powoduje, że ugięcie negatywne sprężyn (spoczynkowe) jest na tyle duże, że pracują one już tylko w ostatnim, najtwardszym zakresie. Poza tym mieszkam wśród wyjątkowo kiepskich dróg i twardszego zawieszenia sobie nie wyobrażam. Tak czy owak na razie nie odczuwam potrzeby zmian. :smile:

Ja ważę 88 kg i też zawsze miałem na 4... i dopiero jak mtr mi przestawił na 7 to czuję wyraźną poprawę wyczucia motocykla w zakrętach ;) Teraz tak nie buja w złożeniu :P
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14107
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Sprężyny progresywne w CBFie

Postprzez klemens » Śr lut 01, 2012 5:35 pm

Próbowałem wszystkich ustawień od 3 do 7. Ostatecznie zostawiłem 4 a z baaardzo ciężkim kufrem 5. To kompromis. Na ostrzejszych zakrętach oczywiście im twardziej tym lepiej. Na 4 tył przy pochyleniu jakby się uślizguje. Ale zawieszenie składa się z przodu i tyłu. Do twardszego tyłu (od 5 do 7), przód jest dla mnie za miękki, lecę wtedy do przodu - mam tendencję do stawania na rękach :smile: Gdyby z kolei utwardzić przód (jak tu koledzy kombinują) moto będzie za twarde na nasze ukochane drogi. Drogi koło mnie są w stanie agonalnym. Zdecydowałem się więc mieć gorsze moto na winkle a lepsze na dziury. Coś w stronę GSa :biggrin:
Lepiej się wysrać i spóźnić niż być na czas i się zesrać
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 5259
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 62
Motocykl: T7

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości