Switch to full style
Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Cz mar 09, 2017 9:04 am

Chciałem napisać o zasyfionym moto, ale się powstrzymałem :biggrin:

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Cz mar 09, 2017 6:35 pm

Radarman. Co to za oslona lancucha? Gigantyczna. Wyglada jak wahaczo-wariator w silverwingu.

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Cz mar 09, 2017 6:54 pm

Osłona łańcucha to produkt firmy Rossocromo:
http://www.rossocromo.fr/category.php?id_category=19

NCek wygląda jakby dostał napęd na wał kardana :msn-wink:

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Cz mar 09, 2017 8:06 pm

Kurcze nie uwierzycie ludzie ale był taki motor SHL M17 Gazela i ojciec mówił że łańcucha się tam nie smarowało, a do tego był zamknięty w szczelnej obudowie. Mówił że pojawił mu się kiedyś jakiś syf na obudowie olejopodobny i wtedy puścił mu simering na zębatce przedniej. Łańcuch naciągało się raz na 3 lata, a po zdjęciu obudowy był jak nowy. Powiem tak ŚMIAŁ SIĘ Z MOJEJ HANI. (porażka) :wacko:

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Cz mar 09, 2017 9:19 pm

Radarman napisał(a):Co do instalacji w NC700/750S to tutaj mała podpowiedź:
http://www.nc700.co.uk/index.php?/topic ... ed-to-my-s

A do Integry tak:
http://www.nc700.co.uk/index.php?/topic ... 50-integra


Poszli jednak w kierunku umieszczenia olejarki w schowku na kask, czego chciałbym uniknąć. W grę wchodziłby bardziej taki montaż jak u Ciebie, czyli na zewnątrz. Z drugiej strony sam zbiorniczek tego Loobmana wygląda dość przyzwoicie pod względem estetycznym, może nie tak jak w Scottoiler, ale znacznie lepiej niż "ursusowopochodne" zbiorniki w polskich olejarkach. Loobman nawet przymocowany do ramy nad łańcuchem aż tak w oczy nie razi.

Arpgor napisał(a):Kurcze nie uwierzycie ludzie ale był taki motor SHL M17 Gazela i ojciec mówił że łańcucha się tam nie smarowało, a do tego był zamknięty w szczelnej obudowie. Mówił że pojawił mu się kiedyś jakiś syf na obudowie olejopodobny i wtedy puścił mu simering na zębatce przedniej. Łańcuch naciągało się raz na 3 lata, a po zdjęciu obudowy był jak nowy. Powiem tak ŚMIAŁ SIĘ Z MOJEJ HANI. (porażka) :wacko:


Wcześniej w tym wątku była mowa o Jawie TS i Simsonie posiadających osłony łańcucha. Swoją drogą też mnie to intryguje, skąd taka trwałość w przypadku starego typu łańcuchów motocyklowych.

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Cz mar 09, 2017 9:58 pm

Obrazek

Jest też opcja pod tablice, można coś wykombinować.

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Cz mar 09, 2017 10:13 pm

Radarman napisał(a):Osłona łańcucha to produkt firmy Rossocromo:
http://www.rossocromo.fr/category.php?id_category=19

NCek wygląda jakby dostał napęd na wał kardana :msn-wink:


cena trochę spora... zwłaszcza tej osłony z "błotnikiem" w komplecie. ale fakt, z boku wygląda spoko.

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Pt mar 10, 2017 7:44 am

Glub napisał(a):
Radarman napisał(a):Osłona łańcucha to produkt firmy Rossocromo:
http://www.rossocromo.fr/category.php?id_category=19

NCek wygląda jakby dostał napęd na wał kardana :msn-wink:


cena trochę spora... zwłaszcza tej osłony z "błotnikiem" w komplecie. ale fakt, z boku wygląda spoko.

Ale trzeba przyznać, że moto zdecydowanie lepiej wygląda.

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Pt mar 10, 2017 9:03 am

Kaplan napisał(a):Swoją drogą też mnie to intryguje, skąd taka trwałość w przypadku starego typu łańcuchów motocyklowych.

moc przenoszona za pomocą łańcucha kiedyś a dziś też jest inna i na pewno ma to wpływ na trwałość.

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Pt mar 10, 2017 2:30 pm

mozzarella napisał(a):Jest też opcja pod tablice, można coś wykombinować.


To jest bardzo ciekawe rozwiązanie, ale na stronie Scottoiler piszą, że to zbiornik dodatkowy, powiększający pojemność zestawu Mark 7, vSystem lub eSystem ze standardowej pojemności zbiornika z 50 ml do 400 ml.

-patrick- napisał(a):
Kaplan napisał(a):Swoją drogą też mnie to intryguje, skąd taka trwałość w przypadku starego typu łańcuchów motocyklowych.

moc przenoszona za pomocą łańcucha kiedyś a dziś też jest inna i na pewno ma to wpływ na trwałość.


W starych rowerach też łańcuch smarowany był rzadko, a w nowych... :)
Odpowiedz