CBF 125 brak mocy

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: CBF 125 brak mocy

Postprzez raphi » N sie 31, 2014 12:32 pm

Jak skuterkami jeździłem to też ciągle borykałem się z różnego rodzaju tego typu problemami. Przy dłuższym pałowaniu zauważalnie tracił moc, czasem gdy był pasażer i sporo górek to olej potrafił zakleić świecę i słabła iskra, a to innym razem przytarłem sprzęgło odśrodkowe. Od kiedy zacząłem jeździć na R4 to wszystkie tego typu problemy zniknęły.

Takie uroki jednocylindrowców chyba są. Jeszcze jak pojemność większa, to nie jest wysilony tak bardzo więc jeździ w spokojniejszych warunkach - czyli z 50 tyś zrobi do kapitalki, ale 125tki, czy 50tki to raczej będą grymasić jak nie będziemy ich oszczędzać. Ja tak myślę.

A w temacie wątku, sprawy mogące wpływać na spadek mocy silnika to:
1. Zła mieszanka
2. Słaba iskra
3. Kiepski oddech (brudny filtr powietrza)
4. W skrajnych przypadkach przytarty tłok (słaba kompresja)
5. Gdy jest "automat" to może się już ślizgać przeniesienie napędu - a napęd można zajechać jednym nierozsądnym przypałowaniem, np. bardzo długie i wysokie wzniesienie + duże obciążenie. Silniczek będzie pierdział, co ma nie pierdzieć, ale napęd dostanie w kość bo się ślizga i mocno grzeje. Przypalamy sprzęgło i od tego czasu już nie będzie to samo.

I to tak.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14115
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: CBF 125 brak mocy

Postprzez radik81 » Pn wrz 01, 2014 6:42 am

radik81
Użytkownik
 
Posty: 88
Dołączył(a): So cze 21, 2014 3:34 pm
Wiek: 43
Imię: Tomasz
Motocykl: CBF-125 blacK
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 125 brak mocy

Postprzez Baran » Pn wrz 01, 2014 2:33 pm

Cholera, portugalski. Z hiszpańskim bym dał radę, ale tak będzie ciężej. No nic, zobaczę co uda mi się wyciągnąć, jak znajdę coś sensownego to napiszę.
Baran
Użytkownik
 
Posty: 40
Dołączył(a): N kwi 06, 2014 3:45 pm
Lokalizacja: Warszawa/Łódź
Wiek: 28
Imię: Mateusz
Motocykl: GSR600A
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 125 brak mocy

Postprzez Baran » Wt wrz 02, 2014 6:44 pm

Obawiam się, że dużo nowego tu nie ma. Większość to dyskusja na temat tego czyja może jechać 110 a czyja 124. Poza tym to, co już było powiedziane - filtry i regulacja zaworów.
Tak ode mnie jeszcze może sprawdź sprzęgło.
Baran
Użytkownik
 
Posty: 40
Dołączył(a): N kwi 06, 2014 3:45 pm
Lokalizacja: Warszawa/Łódź
Wiek: 28
Imię: Mateusz
Motocykl: GSR600A
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 125 brak mocy

Postprzez radik81 » Wt wrz 02, 2014 6:59 pm

Tak właściwie to ja już po odpaleniu wiem jak i co i juz nawet jechać nie musze bo wiem jak będzie. Po tym jak się to stało o czym pisałem na samym początku moto dłużej kręci aby odpalić wcześniej tylko dotknalem starter teraz trzeba chwile trzymać. Jakimś trafem przy odbieraniu z serwisu hondy palił na dotyk ale na drugi dzień już to samo było. Jeszcze zawory sprawdzę tylko szczelinomierz musze kupić dokładny. Świece kupiłem nowa, jak zawory będą ok to więcej pomysłów nie mam. Ew aparat wtryskowy ale to gwara na tym siedzi ja na tym się nie znam bo tam pewnie elektronika rządzi. Jeszcze może to o czym pisał raphi "4. W skrajnych przypadkach przytarty tłok (słaba kompresja)" tylko ze moto było pyrkane na początku według zaleceń i takich objawów nie za bardzo dopuszczam bo przy 800km przebiegu na podjeździe było mu za ciężko i się przygrzal za bardzo? A objaw trudno komuś tłumaczyć bo pali i jeździ wiec ktos może mysleć ze się doszukuje nie wiadomo czego.
Ostatnio edytowano Wt wrz 02, 2014 7:12 pm przez radik81, łącznie edytowano 1 raz
radik81
Użytkownik
 
Posty: 88
Dołączył(a): So cze 21, 2014 3:34 pm
Wiek: 43
Imię: Tomasz
Motocykl: CBF-125 blacK
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 125 brak mocy

Postprzez zbyhu » Wt wrz 02, 2014 7:06 pm

Nawet w litrowej CBF jest odczuwalny na prędkości maksymalnej np. wiatr czołowy lub w plecy.
Nie wiem, ale odnoszę wrażenie, że przy tak małym silniku z tak małą mocą będzie to odczuwalne w dwójnasób, a na osiągi może mieć też wpływ wilgotność powietrza. Mnie CBF gorzej odpala jak jest zimno i wysoka wilgotność w powietrzu.

Także może faktycznie szukacie dziury w całym?
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: CBF 125 brak mocy

Postprzez radik81 » Wt wrz 02, 2014 7:37 pm

Już by mi o nic nie chodziło tylko to coś zaczęło się od sytuacji w czasie jazdy 1post. Może bym nawet uwierzył ze chłodniej no ok dłużej kręci. Ale sytuacja podczas jazdy by każdemu dala do myślenia. Jedziesz jedziesz zapierd jak talala nagle jakbyś wjechał na smołe. Bo takie miałem wtedy odczucie. Czy po stosowaniu się instrukcji bez gwałtownych przyspieszen jazdy w różnych zakresach obrotów nagle pod górkę we wcale nie gorący dzień tłok się zgrzal za bardzo i przegrzal od tego czasu kompresję utracił?
radik81
Użytkownik
 
Posty: 88
Dołączył(a): So cze 21, 2014 3:34 pm
Wiek: 43
Imię: Tomasz
Motocykl: CBF-125 blacK
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 125 brak mocy

Postprzez goramo » Śr wrz 03, 2014 4:35 am

Tłok nie, natomiast sytuacja taka, gdy pierścienie dostaną w dupę za bardzo i tracą sprężystość jest możliwa.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF 125 brak mocy

Postprzez rupert » Śr wrz 03, 2014 5:42 am

Wtedy chyba żre oliwę i chmurzy wydechem...
Obstawiam układ paliwowy i/lub prund
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: CBF 125 brak mocy

Postprzez goramo » Śr wrz 03, 2014 5:47 am

Niekoniecznie. Jeśli pierścienie zgarniające jeszcze trzymają, to nie będzie żarł oleju i kopcił.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Albertar221 i 82 gości