Redukcja biegów

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Redukcja biegów

Postprzez kacper » N wrz 25, 2016 4:26 pm

Witam,

wiem że temat był poruszany kilka razy ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
Otóż, mam problem z redukcja z biegów na bieg 1
Dojezdzam do krzyżówki redukuję z miedzy gazem 4-3-2 i jest problem z zbiciem do 1.
Dopiero podczas puszczenia sprzęgła prawie do końca na 2 i probie wbicia 1 wchodzi.
Staje sie to usiążliwe. Próbowałem z preloadingiem ale to samo.
Jest ktoś z okolic Sanoka/Krosna chętnie podjadę z moto - dopiero zaczynam przygodę wiec trochę zielono. :eek:
kacper
Użytkownik
 
Posty: 23
Dołączył(a): N wrz 25, 2016 4:17 pm
Imię: Kacper
Motocykl: CBF 500 04r
W siodle: <100 kkm

Re: Redukcja biegów

Postprzez Turos » N wrz 25, 2016 7:18 pm

http://www.kulikowisko.pl/porady,redukc ... m-54.xhtml
Ja jeszcze robię tak: moje Moto na 1 biegu jedzie 8km/h bez gazu. Przy dojazdach do świateł zmieniam z 2 na 1 przy takiej lub ciut mniejszej prędkości, tak aby Moto jeszcze się trochę toczyło. I 1 wchodzi gładko. Sprzęgło tylko lekko wciskam i bieg sam wpada. Takie "półsprzęgło" robię.
...be brave like those Soldiers who die in a battle...
Avatar użytkownika
Turos
Nightmare
 
Posty: 7616
Dołączył(a): Pn lip 09, 2012 7:26 am
Lokalizacja: Otwock koło WWA
Wiek: 35
Imię: Robert
Motocykl: FZ6 Fazer
W siodle: <100 kkm

Re: Redukcja biegów

Postprzez bushmaster » N wrz 25, 2016 9:05 pm

Turos napisał(a):Ja jeszcze robię tak: moje Moto na 1 biegu jedzie 8km/h bez gazu. Przy dojazdach do świateł zmieniam z 2 na 1 przy takiej lub ciut mniejszej prędkości, tak aby Moto jeszcze się trochę toczyło.


Nie to, żebym się czepiał, ale skoro na jedynce jest 8km/h bez gazu, to jak możesz osiągnąć taką (lub ciut mniejszą) prędkość na dwójce? :tongue:
Avatar użytkownika
bushmaster
Maniak
 
Posty: 1116
Dołączył(a): Cz sty 10, 2013 2:38 pm
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: CBF 1000 FA '13
W siodle: <100 kkm

Re: Redukcja biegów

Postprzez Turos » Pn wrz 26, 2016 5:23 am

Wciskając to?
Obrazek

Nie ma za co, mam nadzieję, że pomogłem :)

:cheers:
...be brave like those Soldiers who die in a battle...
Avatar użytkownika
Turos
Nightmare
 
Posty: 7616
Dołączył(a): Pn lip 09, 2012 7:26 am
Lokalizacja: Otwock koło WWA
Wiek: 35
Imię: Robert
Motocykl: FZ6 Fazer
W siodle: <100 kkm

Re: Redukcja biegów

Postprzez bushmaster » Pn wrz 26, 2016 6:14 am

No.. niezupełnie, ale ok :cool:
Avatar użytkownika
bushmaster
Maniak
 
Posty: 1116
Dołączył(a): Cz sty 10, 2013 2:38 pm
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: CBF 1000 FA '13
W siodle: <100 kkm

Re: Redukcja biegów

Postprzez Wesoły Dyzio » Pn wrz 26, 2016 6:50 am

bushmaster napisał(a):No.. niezupełnie, ale ok :cool:

Może, ale zarzyna silnik :naughty:
Jedź wolniej, myśl szybciej Obrazek


Obrazek
Wesoły Dyzio
Nightmare
 
Posty: 5502
Dołączył(a): Cz sty 17, 2013 10:45 am
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Wiek: 56
Imię: Jacek
Motocykl: CBF 600SA '10
W siodle: <100 kkm

Re: Redukcja biegów

Postprzez kacper » Pn wrz 26, 2016 10:31 am

Panowie dzięki za odp, ale kwestiavjest zbycia na 1 jak moto stoi
kacper
Użytkownik
 
Posty: 23
Dołączył(a): N wrz 25, 2016 4:17 pm
Imię: Kacper
Motocykl: CBF 500 04r
W siodle: <100 kkm

Re: Redukcja biegów

Postprzez konjo8ds » Pn wrz 26, 2016 10:46 am

jeśli dobrze zrozumiałem, to wychodzi mi, że nieprawidłowo zmieniasz biegi.
na moto nie można od razu zmienić biegu z 1 na 4 (albo odwrotnie), tzn. wysprzęglić (trzymać wciśniętą klamkę sprzęgła) i machać wajchą biegów. to nie zadziała. w motocyklu masz sekwencję zmiany biegów 1-2-3-4-5-6 albo 6-5-4-3-2-1. musisz na każdym biegu przejść procedurę wysprzęglenia i wsprzęglenia, żeby wrzucić kolejny (wyższy lub niższy) bieg.
Obrazek
Avatar użytkownika
konjo8ds
Nightmare
 
Posty: 5337
Dołączył(a): So sty 21, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: wawa
Wiek: 42
Motocykl: st1050

Re: Redukcja biegów

Postprzez Monte Christo » Pn wrz 26, 2016 12:06 pm

konjo8ds napisał(a):jeśli dobrze zrozumiałem, to wychodzi mi, że nieprawidłowo zmieniasz biegi.
na moto nie można od razu zmienić biegu z 1 na 4 (albo odwrotnie), tzn. wysprzęglić (trzymać wciśniętą klamkę sprzęgła) i machać wajchą biegów. to nie zadziała. w motocyklu masz sekwencję zmiany biegów 1-2-3-4-5-6 albo 6-5-4-3-2-1. musisz na każdym biegu przejść procedurę wysprzęglenia i wsprzęglenia, żeby wrzucić kolejny (wyższy lub niższy) bieg.

Nie wiem jak jest z niższym, czyli w dół, ale ja ostatnio wrzucałem tak biegi wyższe.
Jak to wyglądało? Sprzęgło pstryk jedynka, sprzęgło pstryk dwójka, sprzęgło pstryk trójka, patrzę swiatła łapią, to po to aby nie piłować go na trójce, wcisnąwszy sprzęgło przeszedłem z czwórki, poprzez piątkę na szóstkę nie puszczając klamki i zapiąwszy szóstkę póściłem sprzęgło i dojechałem ekonomicznie do swiateł.
Da się.
Chuja się zarabia, a żyje się jak hrabia.
Avatar użytkownika
Monte Christo
Użytkownik zbanowany
 
Posty: 7506
Dołączył(a): Cz lip 05, 2012 1:24 pm
Wiek: 43
Motocykl: nie ma
W siodle: <100 kkm

Re: Redukcja biegów

Postprzez kacper » Pn wrz 26, 2016 1:28 pm

Wiem ze nie zbija sie bezpośrednio z 3 czy 4 na 1. robię to za kazdym razem z wysprzegleniem.
mnie chodzi o to że wysprzeglam do 2 i kiedy sie juz prawie toczę próbuję wbic 1 i to nie skutkuje.
kacper
Użytkownik
 
Posty: 23
Dołączył(a): N wrz 25, 2016 4:17 pm
Imię: Kacper
Motocykl: CBF 500 04r
W siodle: <100 kkm

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

cron