synchronizacja przepustnic

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: synchronizacja przepustnic

Postprzez goramo » Wt lip 04, 2017 11:46 am

Oki, Oki. :smile:


Tak czy siak, w manualu do cbf1000 masz takie info:

TECHNICAL FEATURES
IACV (Idle Air Control Valve) SUMMARY
This motorcycle adopts an Idle Air Control system for the inline-four engine, this system is composed the IACV and distri- bution hoses onto the throttle body. The IACV consists of a step motor and a slide valve, and controls the amount of air bypassed around the closed throttle body. With the ignition switch on, the amount of inlet air is determined from informa- tion detected by the ECT sensor. During engine start-up or while maintaining idle (throttle valve closed), the amount of inlet air is corrected by various sensors' information.
This system eliminates the need for manual idle speed adjustment and the air screw adjustment for the throttle body syn- chronization.



:smile:



Wg mnie to na ubudowie przepustnic nie ma nawet śrubek do regulacji, więc nie wiem, co ten mechanik tam regulował. :unsure: :sly:


W mojej CB1300 jest tak samo. Ostatnio jak motór był u mojego mechanika i poprosiłem go o rozeznanie tematu czy w CB jest jak zrobić synchro, to zajrzał tu i tam, i powiedział, że nie ma tam gdzie się wpiąć i czym kręcić. :wink:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: synchronizacja przepustnic

Postprzez sq8nga » Wt lip 04, 2017 12:05 pm

Niestety ja zajmuję się elektroniką nie mechaniką i to nie w motocyklach, ale szukając po anglojęzycznych stronach to znalazłem info że w takich silnikach synchronizuje się zawory IACV a nie przepustnice (może u nas z rozpędu nazywają to synchronizacją przepustnic?), nawet na szybko znalazłem jakiś filmik instruktażowy z CBR600RR
Avatar użytkownika
sq8nga
Użytkownik
 
Posty: 74
Dołączył(a): Pt mar 17, 2017 2:18 pm
Imię: Konrad
Motocykl: XJ750 Seca
W siodle: <100 kkm

Re: synchronizacja przepustnic

Postprzez goramo » Wt lip 04, 2017 12:33 pm

Hmm...
Na tym filmiku gość pokazuje i objaśnia, że wężyki do IACV to są te czarne - wpięte wyżej, a on wpina się do przewodów podciśnienia wychodzących do mapsensora.
Węży do IACV w ogole nie rusza. :roll:

To co on reguluje, to jest w manualu opisane jako procedura synchronizacji STARTER VALVE.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: synchronizacja przepustnic

Postprzez sq8nga » Wt lip 04, 2017 12:51 pm

Tutaj niestety wypadałoby zapytać kogoś bardziej doświadczonego...
Gdybiąc możliwe że normalnie nie trzeba nic synchronizować, a jedynie gdy zakres IACV sie skończy, co nie zalicza się do "normalnej" procedury i nie ma tego w serwisówce.
Avatar użytkownika
sq8nga
Użytkownik
 
Posty: 74
Dołączył(a): Pt mar 17, 2017 2:18 pm
Imię: Konrad
Motocykl: XJ750 Seca
W siodle: <100 kkm

Re: synchronizacja przepustnic

Postprzez goramo » Wt lip 04, 2017 12:59 pm

Dobrze jest to wyjaśnione na tym filmiku




Co prawda dotyczy vfr800, ale jest to analogiczne.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: synchronizacja przepustnic

Postprzez goramo » Wt lip 04, 2017 2:36 pm

No dobra, zaintrygowałeś mnie i rozebrałem trochę CEBulę. :biggrin:

W manualu do wersji z 2005 roku jest procedura synchronizacji STARTER VALVES (czyli synchronizacji podciśnienia dla wolnych obrotów, kiedy przepustnice są zamknięte).
Są tam 4 przewody podciśnienia idące do wspólnej złączki, a potem jednym przewodem do MAPSENSORA. Są też śrubki do regulacji (w przypadku CB 1 cylinder jest wzorcem, w przypadku wrzuconego przez Ciebie 600rr - trzeci cylinder).
Czyli jest tak jak na zamieszczonych filmikach - zarówno do 600rr, ktory wrzuciłeś i do vfr, który ja wrzuciłem.



Ja natomiast mam wersję z 2008 roku a więc po zmianach - i u mnie jest inaczej - są tylko 3 przewody podciśnienia idące do wspólnej złączki a potem jednym do MAPSENSORA (od dolotu nr 1, 2 i 3).
Ponadto jest osobny przewód (podpięty pod 3ci dolot), ktory daje podciśnienie do klapki we wlocie do airboksa.

Czwarty cylinder (dolot) jest pozbawiony jakichkolwiek przewodów - nie ma nawet się pod co podpiąć.
W żadnym z dolotów w obudowie przepustnic nie ma też śrub do regulacji.

Stąd wniosek, że w tym przypadku NIE MA regulacji synchronizacji - nie ma jak tego zrobić, brak czwartego przewodu podciśnienia, brak śrub regulacyjnych.





Jak to się ma do CBF1000 ? Ano praktycznie jest tu niemal idealna analogia. :smile:

Tutaj masz link do rozdziału z manualna o przepustnicach - http://bob.ollis-brown.co.uk/manuals/cbf1000/2006-2008-CBF1000-A-6%20FUEL%20SYSTEM.pdf

Doskonale widać, że też są tu tylko 3 przewody podciśnienia idące potem wspólnym do MAPSENSORA.
Jest też czwarty przewód podciśnienia, który tak jak w CB idzie do sterowania klapką we wlocie do airboksa.
Też brak jest śrubek do regulacji.
Jedyna różnica w stosunku do mojej CB jest taka, że podciśnienie do sterowania klapką jest w przypadku CBF wzięte z czwartego cylindra, a w CB z trzeciego.


Jak dla mnie wniosek jest jasny. Zarówno w CB po zmianach (od 2008r), jak i w CBF1000 nie ma jak regulować podciśnienia w dolotach. W CB nie ma jak podpiąć czterech przewodów do urządzenia pomiarowego - bo tylko trzy doloty mają króćce, w przypadku CBF byłaby możliwość podpięcia pod urządzenie pomiarowe, ale ani w jednym, ani w drugim przypadku nie ma czym regulować.

Natomiast w innych modelach - tak jak np. w podanym przez Ciebie 600rr, vfr800, oraz w starszej wersji CB jest taka możliwość, bo każdy z cylindrów ma podciśnienie do MAPSENSORA oraz są śruby do regulacji tych zaworków (STARTER VALVES).



Zresztą, gdyby była procedura synchronizacji, to miałbyś ją opisaną właśnie w tym rozdziale, do którego link podałem.
A tam tego nie ma.

:smile:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: synchronizacja przepustnic

Postprzez sq8nga » Śr lip 05, 2017 7:44 am

Teraz Ty mnie zmartwiłeś, bo nie wiem co dokładnie robił mechanik z moją CBFką... ;) I dzięki za dokładne wyjaśnienie.
Avatar użytkownika
sq8nga
Użytkownik
 
Posty: 74
Dołączył(a): Pt mar 17, 2017 2:18 pm
Imię: Konrad
Motocykl: XJ750 Seca
W siodle: <100 kkm

Re: synchronizacja przepustnic

Postprzez Bernis51 » So lut 23, 2019 10:37 pm

Mam pytanie mam CBF 1000 sc64 chcę zrobić sychronicazje mu ale w serwisówce nic nie ma na ten temat widzę . Nie znam parametrów jakie powinny miieć poszczególne przepustnice i czy trzeba coś odłaczać mostkować . Wie ktoś jak się zabrać za to ? xbad :eek:
Bernis51
Nowicjusz
 
Posty: 6
Dołączył(a): Cz lut 21, 2019 5:48 pm
Imię: Bert
Motocykl: CBF 1000 SC64
W siodle: >300 kkm

Re: synchronizacja przepustnic

Postprzez goramo » N lut 24, 2019 9:03 am

Po pierwsze, byłoby miłe widziane, gdybyś najpierw przywitał się w odpowiednim dziale.

Po drugie, 7 postów wyżej masz informację na ten temat....

goramo napisał(a):
TECHNICAL FEATURES
IACV (Idle Air Control Valve) SUMMARY
This motorcycle adopts an Idle Air Control system for the inline-four engine, this system is composed the IACV and distri- bution hoses onto the throttle body. The IACV consists of a step motor and a slide valve, and controls the amount of air bypassed around the closed throttle body. With the ignition switch on, the amount of inlet air is determined from informa- tion detected by the ECT sensor. During engine start-up or while maintaining idle (throttle valve closed), the amount of inlet air is corrected by various sensors' information.
This system eliminates the need for manual idle speed adjustment and the air screw adjustment for the throttle body syn- chronization.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: synchronizacja przepustnic

Postprzez Bernis51 » Pn mar 04, 2019 10:04 pm

ok dzięki doczytałem już i wniosek taki że nie ruszam w cbf nic teraz ale jak mam ja rozebraną w tej okolicy wymienie swiece przy okazji
xsiteful
Bernis51
Nowicjusz
 
Posty: 6
Dołączył(a): Cz lut 21, 2019 5:48 pm
Imię: Bert
Motocykl: CBF 1000 SC64
W siodle: >300 kkm

Poprzednia strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości