Problem z ładowaniem

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Problem z ładowaniem

Postprzez bogd74 » Cz wrz 12, 2019 5:08 pm

buczekpan napisał(a):Z tego co mi wiadomo, powinno być około 25 - 30 V na alternatorze na wolnych. Jeśli masz 10V, to wydaje mi się trochę za mało. Na wyższych obrotach ( około 5 tyś) powinien dawać jakieś 70V. Musisz sprawdzić czy na wszystkich kablach alternatora daje takie samo napięcie.

No i do tego dążyłem...u mnie w Hani jest od 35 do 50V , potem dopiero regulator robi z tym porządek...
Avatar użytkownika
bogd74
Nowicjusz
 
Posty: 15
Dołączył(a): Śr sie 21, 2019 7:19 pm
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Imię: Bogusław
Motocykl: Honda CB750Nighthawk
W siodle: <100 kkm

Re: Problem z ładowaniem

Postprzez jacekziel » Pt wrz 13, 2019 4:55 pm

W takim razie stator do wymiany prawdopodobnie lub przewody idące na szczotki są uszkodzone. Strona 274 instrukcja mówi na przewodach B-W czyli czarny i biały idące na alternator, a dokładnie na szczotki powinna być oporność 10-12 a ja mam 30,2 :/. Rotor i szczotki wymienione, zostały tylko przewody.
jacekziel
Nowicjusz
 
Posty: 8
Dołączył(a): Śr wrz 04, 2019 3:37 pm
Imię: Jacek
Motocykl: Honda cb900f2 boldor

Re: Problem z ładowaniem

Postprzez jacekziel » Wt wrz 17, 2019 5:17 pm

Mój trop z przewodami okazał się błędny. Przeczyściłem powierzchnię styku rotora ze szczotkami i pomiar w dopuszczalnym zakresie. Jeśli chodzi o napięcie na wyjściu alternatora, podobno może być koło 10V zmiennego, to zależy od regulatora (nie znam się, powtarzam co mi powiedziano)
jacekziel
Nowicjusz
 
Posty: 8
Dołączył(a): Śr wrz 04, 2019 3:37 pm
Imię: Jacek
Motocykl: Honda cb900f2 boldor

Re: Problem z ładowaniem

Postprzez bogd74 » Śr wrz 18, 2019 4:19 pm

jacekziel napisał(a):Jeśli chodzi o napięcie na wyjściu alternatora, podobno może być koło 10V zmiennego, to zależy od regulatora (nie znam się, powtarzam co mi powiedziano)

To co regulator ma zrobić z 10V??? Jak ma zrobić ponad 14V?
Avatar użytkownika
bogd74
Nowicjusz
 
Posty: 15
Dołączył(a): Śr sie 21, 2019 7:19 pm
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Imię: Bogusław
Motocykl: Honda CB750Nighthawk
W siodle: <100 kkm

Re: Problem z ładowaniem

Postprzez buczekpan » Śr wrz 18, 2019 7:42 pm

jacekziel, znalazłem opis, co prawda do cbx650, ale obawiam się, że może mieć zastosowanie do Twojego modelu, bo rocznikowo podobnie:

http://varius.grandhost.pl/cbx650e/smf/ ... opic=459.0

Przyczyną może być zbyt niska wartość prądu zmiennego na wolnych. Z tego co kojarzę, powinno być ponad 25V na wolnych, a u Ciebie jest tylko 10V. Obawiam się, że ten typ tak ma, a jedyny sposób, to zastosować alternator z nowszego modelu - oczywiście, jeśli się da.
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Użytkownik
 
Posty: 149
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 38
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Problem z ładowaniem

Postprzez jacekziel » So paź 05, 2019 1:44 pm

Sam już nie mogę w to wszystko uwierzyć. Zaprosiłem elektryka samochodowego do swojego garażu i nie potrafił tego zdiagnozować. Więc postanowiłem kupić stator na ebay żeby mieć już wszystko wymienione. Wczoraj zamontowałem i to też nie to :( Ktoś ma jakieś pomysły jeszcze? Z góry dziękuję
ps Skontaktowałem się z właścicielem takiej samej hondy. U niego 12,5V na światłach i wolnych obrotach, podczas jazdy 14V
jacekziel
Nowicjusz
 
Posty: 8
Dołączył(a): Śr wrz 04, 2019 3:37 pm
Imię: Jacek
Motocykl: Honda cb900f2 boldor

Re: Problem z ładowaniem

Postprzez zbyhu » Pn paź 07, 2019 9:38 am

Skoro motocykl ma swoje lata, to ja bym jeszcze szukał problemów z masą.
Znalazł wszystkie połączenie masowe w motocyklu, odkręcił wyczyścił, dokręcił.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 6295
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 35
Motocykl: CBF 1000 '06
W siodle: 200-300 kkm

Re: Problem z ładowaniem

Postprzez buczekpan » Pn paź 07, 2019 11:20 am

jacekziel napisał(a):jako pierwsze wymieniłem regulator napięcia, potem rotor, bo wg pomiarów wydawał się uszkodzony


Może uszkodzony rotor, uszkodził ci nowy regulator?
Trochę strzelam, ale może pomierz wszystko od nowa na spokojnie.

Tutaj co prawda dla 2T, ale fajnie pokazane jak kolejno sprawdzać układ ładowania.
https://www.youtube.com/watch?v=e2fL5DOSK-w


Edit
Tutaj jest idealnie pokazane jak mierzyć:
https://youtu.be/kHwrRRFzccA
https://youtu.be/-8BS1OoiEgI
https://youtu.be/BpLH42uOHJs

I jeszcze jeden
https://youtu.be/EWlkxG7ooSQ
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Użytkownik
 
Posty: 149
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 38
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Poprzednia strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości