Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Obrotomierz CBF 600 pc38

Cz lis 11, 2021 10:03 am

Witam wszystkich. Mam mały problem. Po ostatnim myciu moto przestał działac mi obrotomierz i wskaźnik biegu. Początkowo myślałem że jak pojeżdżę to wyschnie i się naprawi. No niestety. Zdjąłem zbiornik z nadzieją że zwyczajnie przewód przy module do którego jest podpięty wskaźnik poprostu się urwał. Jest na swoim miejscu. Moto normalnie odpala, wchodzi na obroty, wszystko działa oprócz tych dwóch gagatków. Miał ktoś coś podobnego? Może jakieś sugestie co to może być? Dzięki za wszelkie podpowiedzi.

Re: Obrotomierz CBF 600 pc38

So lis 13, 2021 8:06 am

Popatrz na bezpieczniki 99% uszkodzony ten z napisem meter czy coś takiego też tak miałem

Re: Obrotomierz CBF 600 pc38

Pn lis 15, 2021 12:52 pm

zdzklo napisał(a):Popatrz na bezpieczniki 99% uszkodzony ten z napisem meter czy coś takiego też tak miałem

To była pierwsza rzecz jaka sprawdziłem, bo najłatwiejsza. Wszystkie są dobre. Dziś przyszedl mi moduł zapłonowy ktory założylem z nadzieją że to jest to. Niestety. Dalej to samo. Będe dalej szukał.

Re: Obrotomierz CBF 600 pc38

Pn lis 15, 2021 5:45 pm

Opisany przez Ciebie przypadek bardzo przypomina moje przejścia z prędkościomierzem. Co prawda posiadam model już na wtrysku ale zbieżność objawów jest duża.
Poczytaj tu - viewtopic.php?f=21&t=5640&start=20#p220475
Jeśli masz rozebrane owiewki i boczki to rozłącz każdą dostępną wtyczkę, dmuchnij sprężonym powietrzem i psiknij jakimś środkiem do złączy elektrycznych. Jak masz warunki - wygrzewaj motocykl.

Jak napisał:
raphi napisał(a):
600 się nie psuje! Nigdy!

ma rację i tego się trzymajmy :-)

Re: Obrotomierz CBF 600 pc38

Wt lis 16, 2021 5:37 am

jacecek moto stoi w garażu, sprobuje tak zrobic jak radzisz. A nuż sie uda

Re: Obrotomierz CBF 600 pc38

Wt lis 16, 2021 11:34 am

Nie mam jednoznacznej odpowiedzi do postawionego pytania ale wszystkie "strategiczne" złącza związane z licznikiem, itd. znajdują się pod przednią czaszą którą bez większych problemów możesz demontować.
Jak już dostaniesz się do wiązki głównej postaraj się wszystkie kostki rozpiąć i, tak jak koledzy sugerowali, potraktować preparatem do złączy elektrycznych oraz dokładnie wydmuchać sprężonym powietrzem (ewentualnie po prostu przeczyścić ręcznie). Oczywiście przy okazji inspekcji sprawdź czy nie ma innych uszkodzeń/napraw instalacji które miały miejsce w przeszłości i teraz skutkują brakiem kontaktu.
Podobny problem miałem kiedyś ze swoim poprzednim sprzętem produkcji włoskiej. Podczas zimowego remontu nie było odcinka instalacji elektrycznej którego bym nie obejrzał, nie naprawił i profilaktycznie nie zabezpieczył; dzięki temu uniknąłem różnych niespodzianek które mieli moi koledzy w swoich sprzętach. Prawdopodobnie masz podobnie; bez rzetelnej inspekcji się nie obejdzie.
Odpowiedz