Śr kwi 17, 2013 12:27 pm
Monte Christo napisał(a):Kowal, a pytałes się w Hondzie, czy oprócz 10W30 mogą zalać 10W40?
Manual stanowi tak, jak napisałeś - Honda rekomenduje zalanie 10W30. Z jednej strony piszecie, że 10W30 jest kiepawy na nasz klimat, a z drugiej strony producent zalanie takiego właśnie rekomenduje. Co zrobić? Kłócić się z ASO, żeby wlali 10W40?
Wiadomo, każdy chce dobrze zrobić maszynce.
Ty byś wlał ten 10W30 na marcowej promocji? Sądzę, że tak.
Kórwa, sam już zgłupiałem w tym temacie.
Śr kwi 17, 2013 12:45 pm
Śr kwi 17, 2013 12:51 pm
rupert napisał(a):Wentylatory zimą i latem uruchamiają się inaczej.
Zgodzę się ze Zbyhem, każdy olej ma jakąś klasę, slaby olej w wysokiej temperaturze osiągnie dużą płynność, ale nie utworzy odpowiedniej warstwy ochronnej na elementach silnika, jak olej wyższej klasy.
Podawanie oznaczeń xWx daje podstawowe info o zakresie temperatur, w jakich silnik powinien pracować. 30 zdecydowanie nie na polską aurę. Im wyższa druga wartość, tym olej droższy, to też daje do myślenia
Śr kwi 17, 2013 1:56 pm
Śr kwi 17, 2013 5:42 pm
Cz kwi 18, 2013 2:24 pm
Cz kwi 18, 2013 2:56 pm
Cz kwi 18, 2013 2:57 pm
Cz kwi 18, 2013 3:39 pm
Cz kwi 18, 2013 4:48 pm
dzik napisał(a):ja mam u siebie repsola 10w40.
jedni mówią że to dobre oleje, inni że to gówno które należy omijać szerokim łukiem.
ja jakoś póki co problemów nie zauważyłem