Mnie się raz sztuczka wymiany płynu z zapowietrzeniem układu udała. Ale robiłem to z kolegą i nie zapamiętałem dokładnej konfiguracji, kolejności odpowietrzania odpowiednimi odpowietrznikami.
Zresztą w CBF 600 jest chyba nieco inny układ hamulców - masz goły ABS, nie C-ABS?
Enyłej, szło to tak, że po spuszczeniu płynu, wlaliśmy do zbiorniczka pompy świeży płyn, ja stałem przy odpowietrzniku, kolega pompował. No i tak: kilka razy kolega zapompował, potem złapał klamkę w pozycji wciśniętej, a ja popuściłem odpowietrznik i zakręciłem go po 1-2 sek. Dopiero wtedy kolega może puścić klamkę. I cykl tak w kółko, z 10-20 razy popuszczenie odpowietrznika i potem zmiana odpowietrznika i ta sama procedura. Potem kolejny odpowietrznik i tak, aż wszystkie odpowietrzniki obeszliśmy (w litrze jest ich cztery albo pięć, jeśli dobrze pamiętam 2 w przednich zaciskach działają z przednią pompą i 2 lub 3 z tylną - 1 z przodu i 1 lub 2 na tylnym zacisku).
Jak mamy wszystkie odpowietrzniki załatwione, to wracamy do pierwszego, od którego zaczęliśmy i lecimy w kółko drugi raz.
Dopiero przy drugiej rundzie zaczął pokazywać się płyn wypływający przez odpowietrzniki i zaczęła sztywnieć klamka (tudzież nożna dźwignia).
Przy trzeciej rundzie w kółko już tylko pozbywaliśmy się pojedynczych baniek powietrza.
Oczywiście wężyk na odpowietrznik, aby płyn wypływał nie po wszystkim, a przez wężyk do zbiorniczka jakiegoś.
I oczywiście trzeba bacznie uważać, aby nie zabrakło przy pompowaniu świeżego płynu w zbiorniczku pompy.
Kolejność była jakoś tak, że od najdalszego punktu z przodu, czyli od lewego zacisku (gdzie jest jeden odpowietrznik), potem prawy zacisk z przodu i potem już tylna pompa, przedni drugi odpowietrznik na prawym zacisku i potem tylne. Ale jak mówię, to było w układzie C-ABS.
Pzdr
PS
Drugi raz się nie odważyłem i przetoczyłem tylko płyn - wypchnąłem stary nowym
.