Być może filtry są takie same, a róznica w cenie wynika jedynie z % zysku konkretnej firmy. Z pewnością na "oryginale" Honda zarabia więcej niz niezależna firma na produktach "after-market". Nie wiem na pewno, ale podejżewam że filtry jednak nieco się róznią, co wiąże się z ich ceną.
Dla przykładu: oryginalny, najpopularniejszy filtr oleju w Peugeot kosztuje 45,36pln. Jego odpowiednik proponowany również przez Peugeot jako "euro-repair" dla samochodów starszych i/lub po gwarancji, kosztuje 23,37pln. Z czegoś ta cena wynika.
Z czego ?
Obejżałem dokładnie obydwa produkty. Droższy produkowany we Francji, tańszy w Tunezji. Droższy ma papier filtrujący zwinięty w harmonijkę i dodatkowo w spiralę. Tańszy tylko w harmonijkę, na dodatek grubszą. Wynika z tego że w oryginale papier filtrujący ma większą powierzchnię. Dodatkowo blaszka widoczna w środku filtra zabezpieczająca papier, ma większe otwoty i jest pokryta cienką zgrzaną siateczką. Tańszy ma tylko blachę z małymi otworkami. Czy ma zatem mniejszą przepustowość ? A jeśli tak to czy, i jak często z tego powodu otwiera się zawór bezpieczeństwa i olej zamiast przez papier idzie w magistrale bez filtrowania ?
Dla lepszego mojego i motocykla samopoczucia, wolę jednak wydać 20-30zł więcej i kupić pewny produkt.
Filtry Meiwa stosowałem w poprzednim motocyklu i wszystko było ok.