Filtry

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Filtry

Postprzez Jurek » Wt mar 13, 2012 7:07 pm

Dude napisał(a):Ale te pieczątki trochę się zwrócą jak będziesz sprzedawać sprzęta:)

Z pewnością!Tylko rodzi się pytanie czy aby na pewno :msn-wink: policzyć koszty przeglądów+w moim przypadku dojazdy to na dwoje babka wróżyła czy to się opłaci :lol:
Jurek
 

Re: Filtry

Postprzez goramo » Wt mar 13, 2012 9:50 pm

Dude napisał(a):
Jurek napisał(a):
goramo napisał(a):Ja też do tej pory kupowałem "oryginały" - ze względu na chęć utrzymania gwarancji. Nie chciałem żeby mi na przeglądzie w ASO zarzucili, że "nieoryginalny" filtr siedzi w moto...


Ale ostatnimi czasy zaczynam mieć po prostu w dupie tą całą gwarancję :kwasny: - głównie ze względów finansowych.... :angry:

Dokładnie miałem takie samo podejście!
Tym bardziej że ja muszę do service Hondy dymać 200km w jedną stronę, czyli w obie 400km! trochę daleko jak na przegląd.
Podchodziłem do tego że przy okazji robię sobie wycieczkę, ale chyba po prostu dam sobie z tym spokój tym bardziej że gwarancja już się skończyła.A czy dla samych pieczątek warto zawracać sobie głowę?-chyba nie.

Ale te pieczątki trochę się zwrócą jak będziesz sprzedawać sprzęta:)


Po pierwsze - nie zamierzam sprzedawać motocykla przez co najmniej kilka następnych lat.
Chyba, że wydarzy się coś nieprzewidzianego, co zmusi mnie do tego.

Po drugie - nie widzę za bardzo żadnej alternatywy dla CBF1000, która byłaby warta pozbycia się tego motocykla. CBFa mi odpowiada.

Po trzecie - jak się to wszystko podliczy, to za przeproszeniem, całe gówno się zwróci....
Ludzie w 99% - owszem - szukają motocykla na wypasie (kompletnie wyposażonego), po serwisie i takie tam... ale oczywiście za cenę tych najtańszych strucli ściąganych z zachodu... lub tylko nieco wyższych...
Wiem z własnego doświadczenia - poprzedni mój motocykl też był przeze mnie kupiony w salonie - nówka. Serwis robiłem w ASO przez cały czas. Jak wystawiłem ogłoszenie o sprzedaży - a sprzęt był jeszcze na gwarancji producenta - to i tak zainteresowanie było żadne, albo prawie żadne.... A ci, co się interesowali oferowali ceny porównywalne do tych najtańszych sprzętów z allegro - w większości ściąganych z USA.... Nawet na forum nie było zainteresowania - bo ludzie i tak woleli zapłacić taniej więc bardziej się interesowali innymi motocyklami, nawet tymi o mało znanej przeszłości....

Po czwarte - nie mam kompletnie żadnego zaufania do ASO. Wolę robić podstawowe rzeczy sam, natomiast to czego sam nie dam rady wolę zlecić komuś komu ufam i wiem, że zrobi to tak jakby robił dla siebie...
Za każdym razem jak płacę za przegląd i części w ASO, to wiem, że przynajmniej 1/3 tej sumy lub nawet połowę mógłbym zaoszczędzić zlecając to warsztatowi niezależnemu...
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Odp: Filtry

Postprzez rupert » Śr mar 14, 2012 6:09 am

Znam handlarzy i zawsze mowia, ze ksiazka serwisowa, to atut, ale nie do walki o dobra cene. To tylko wisienka na torcie. Zreszta jest tez fama podejrzen w przypadku ladnie wypelnionej ksiazki.
Co do jakosci uslug serwisow juz sie wypowiadalem wielokrotnie. Osobisccie nie mam zaufania. Dlatego wole uzywane pojazdy bez cisnienia gwarancyjnego. To mi sie oplaca :)
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Filtry

Postprzez zbyhu » Śr mar 14, 2012 6:26 am

Goramo powiem tylko tyle.
Jeżdżę CBFą od samego początku na filtrach Hiflo, olej wymieniam co 12 tyś.km, niezależnie od pory roku. I na razie moto śmiga i nie narzeka.
Matka i ojciec też na Hiflo śmigają i wszystko gra.
Moja TDM, Seven Fifty i GS500 też śmigały na Hiflo.

Pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Filtry

Postprzez PeterS » Śr mar 14, 2012 8:49 am

Po zakupieniu poprzedniego moto, pojechałem na wymianę do mechanika b. polecanego jako fachowiec (z resztą widziałem go w akcji - oglądał ze mną moto do kupna i byłem pod wrażeniem). Stwierdził, że tylko Meiwa bo HiFlo itp. to "straszne gówno". Ale bez uzasadnienia. Zawsze dawałem Meiwe, przy pierwszej wymianie w CBFie dałem HiFlo i też bangla
Avatar użytkownika
PeterS
Fanatyk
 
Posty: 3165
Dołączył(a): Pn wrz 06, 2010 9:22 am
Lokalizacja: Audiland, woj. małopolskie
Wiek: 47
Motocykl: HH 600+ETZ 250
W siodle: 100-200 kkm

Re: Filtry

Postprzez rupert » Śr mar 14, 2012 10:06 am

Czasami na pewne opinie trzeba przymknąć oko, bo nie posiadają uzasadnienia. Stwierdzenie, czy filtr oleju to gówno ciężko udowodnić. Bo niby jak? Wykonane są ze stali która w środowisku olejowym na przestrzeni 12 miesięcy lub 6000, czy nawet 12000km nie ma prawa skorodować. Zawsze jak wymieniam filtr, to staram się wylać z niego olej i "na oko" czuję, że siedzi w nim sporo syfu (waży kilka razy więcej od nowego) i wiem, że spełnił swoje zadanie.
Nie uważam, by tani Hiflo był gorszy od tych droższych.

Do airboxa używam też Hiflo :thumbsup:
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Filtry

Postprzez goramo » Śr mar 14, 2012 10:25 am

Rupert napisał(a):Wykonane są ze stali która w środowisku olejowym na przestrzeni 12 miesięcy lub 6000, czy nawet 12000km nie ma prawa skorodować


Yyyy... ze stali to jest wykonana obudowa filtra, natomiast właściwy materiał filtracyjny to odpowiednio preparowany żywicami papier. I to on spełnia funkcję filtrowania - w zależności od jego przepuszczalności i wyłapywania syfu będzie to robił dokładniej lub mniej dokładnie.
Sama obudowa filtra - czyli jego metalowa część, ma tu według mnie marginalne znaczenie...
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Filtry

Postprzez kris » Śr mar 14, 2012 10:31 am

dla mnie firma i wnętrzności nie maja znaczenia w filtrze. Sądzę, że są zrobione z podobnych materiałów i na pewno się sprawdzają w swojej roli a przecież 6000 km to raptem na oko z 50 godzin jazdy
Honda CBF600SA
Avatar użytkownika
kris
Maniak
 
Posty: 1360
Dołączył(a): Cz lis 17, 2011 1:00 pm
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 37
Motocykl: CBF600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Filtry

Postprzez rupert » Śr mar 14, 2012 11:04 am

goramo napisał(a):Yyyy... ze stali to jest wykonana obudowa filtra, natomiast właściwy materiał filtracyjny to odpowiednio preparowany żywicami papier.

Jesteś pewnien? Mi się wydaje, że to konstrukcja stalowa, siatkowa o filtrowaniu szczelinowym. :dusgust:

Edit:
Miałeś Goramo rację:
filtr_oleju1.jpg
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Filtry

Postprzez goramo » Śr mar 14, 2012 11:12 am

Rupert napisał(a):
goramo napisał(a):Yyyy... ze stali to jest wykonana obudowa filtra, natomiast właściwy materiał filtracyjny to odpowiednio preparowany żywicami papier.

Jesteś pewnien? Mi się wydaje, że to konstrukcja stalowa, siatkowa o filtrowaniu szczelinowym. :dusgust:



Opis filtra MIW:

Firma MIW-Meiwa jest największym japońskim producentem filtrów. Każdy filtr podlega skrupulatnej kontroli jakości. Filtry "Multi-Stage" firmy MIW są nieporównywalne z innymi. Są one wytwarzane z myślą aby sprostać wymaganiom stawianym przez najnowszą generację motocykli. Papier filtrujący, który nasączony jest żywicą, składa się z kilku warstw o różnej wielkości otworów, od największych do najmniejszych (wymieniając od zewnątrz). W ten sposób zapewnione jest bardzo dokładne filtrowanie przy jednoczesnej długiej trwałości filtra. Zapobiega to przedwczesnemu zużyciu silnika i poprawia wykorzystanie paliwa.


Ja się jeszcze nie spotkałem się z filtrem oleju, który jest zrobiony z samej siatki stalowej. :rolleyes:
Z resztą przy najbliższej okazji zajrzyj do środka filtra i przypatrz się dokładnie - na zewnątrz jest metalowa puszka-obudowa, wewnątrz wkład papierowy otoczony siatką metalową. Wkład jest wyraźnie widoczny.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości