Filtry

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Filtry

Postprzez goramo » Śr mar 14, 2012 11:13 am

Nie zdążyłem w porę odpowiedzieć... :tongue: :smile:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Filtry

Postprzez kris » Śr mar 14, 2012 11:13 am

Ta siatka w środku tylko utrzymuje „medium filtracyjne o dużej trwałości” żeby się nie przemieściło. Jak byś rozebrał to ten filtr papierowy jest jak harmonijka okręcona wokół tego metalowego środka. Pełni on tylko rolę konstrukcyjną jak obudowa
Honda CBF600SA
Avatar użytkownika
kris
Maniak
 
Posty: 1360
Dołączył(a): Cz lis 17, 2011 1:00 pm
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 37
Motocykl: CBF600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Filtry

Postprzez goramo » Śr mar 14, 2012 11:15 am

Niektóre filtry to są wręcz prawie same wkłady papierowe - wkłada się je do obudowy.

-> http://www.motoemi.pl/hiflofiltro-m-18.html
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Filtry

Postprzez rupert » Śr mar 14, 2012 11:17 am

goramo napisał(a):Niektóre filtry to są wręcz prawie same wkłady papierowe - wkłada się je do obudowy.

-> http://www.motoemi.pl/hiflofiltro-m-18.html

Miałem taki w Mondeo MK3
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Filtry

Postprzez kris » Śr mar 14, 2012 11:20 am

Suzuki GS 500 ma taki filtr nie jest na zewnątrz tylko wewnątrz silnika pod klapką
Honda CBF600SA
Avatar użytkownika
kris
Maniak
 
Posty: 1360
Dołączył(a): Cz lis 17, 2011 1:00 pm
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 37
Motocykl: CBF600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Filtry

Postprzez Avalon » Śr mar 14, 2012 11:53 am

Być może filtry są takie same, a róznica w cenie wynika jedynie z % zysku konkretnej firmy. Z pewnością na "oryginale" Honda zarabia więcej niz niezależna firma na produktach "after-market". Nie wiem na pewno, ale podejżewam że filtry jednak nieco się róznią, co wiąże się z ich ceną.
Dla przykładu: oryginalny, najpopularniejszy filtr oleju w Peugeot kosztuje 45,36pln. Jego odpowiednik proponowany również przez Peugeot jako "euro-repair" dla samochodów starszych i/lub po gwarancji, kosztuje 23,37pln. Z czegoś ta cena wynika.
Z czego ?
Obejżałem dokładnie obydwa produkty. Droższy produkowany we Francji, tańszy w Tunezji. Droższy ma papier filtrujący zwinięty w harmonijkę i dodatkowo w spiralę. Tańszy tylko w harmonijkę, na dodatek grubszą. Wynika z tego że w oryginale papier filtrujący ma większą powierzchnię. Dodatkowo blaszka widoczna w środku filtra zabezpieczająca papier, ma większe otwoty i jest pokryta cienką zgrzaną siateczką. Tańszy ma tylko blachę z małymi otworkami. Czy ma zatem mniejszą przepustowość ? A jeśli tak to czy, i jak często z tego powodu otwiera się zawór bezpieczeństwa i olej zamiast przez papier idzie w magistrale bez filtrowania ?
Dla lepszego mojego i motocykla samopoczucia, wolę jednak wydać 20-30zł więcej i kupić pewny produkt. :smoke:

Filtry Meiwa stosowałem w poprzednim motocyklu i wszystko było ok.
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: Filtry

Postprzez rupert » Śr mar 14, 2012 1:02 pm

Pewnie masz rację. Może są gdzieś testy skuteczności filtrowania.
Co do zaworu bezpieczeństwa, to wydaje mi się, że przy wysokich obrotach jest on standardowo otwierany, nie wyobrażam sobie by taką ilość mógł filtrować.
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Filtry

Postprzez menel » Cz mar 15, 2012 9:03 am

Odnośnie filtra, jest taki ciekawy patent polegający na przymocowaniu do stalowej obudowy na zewnątrz, mocnego magnesu neodymowego.
Avatar użytkownika
menel
Maniak
 
Posty: 1756
Dołączył(a): So lis 27, 2010 9:55 am
Lokalizacja: miasto meneli
Motocykl: CBF1000FA

Poprzednia strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości

cron