Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Śr mar 21, 2012 1:54 pm
Będę wymieniał uszczelniacze w lagach bo jak już kiedyś pisałem jedna zaczyna mi się pocić. Robił już ktoś to sam czy jest to trudne. Mam małą smykałkę do mechaniki i wydaje mi się, że sobie poradzę czy lepiej nie ryzykować i dać do mechanika. Przy okazji chciałbym zmienić olej. Taki zestaw wystarczy czy jeszcze coś potrzebuję
http://allegro.pl/zestaw-olej-uszczelni ... 19236.htmlprzeanalizowałem parę filmików na youtube dotyczących wymiany oleju i uszczelniaczy więc jakiś tam schemat naprawy sobie wypracowałem pytanko czy może mnie coś tam zaskoczyć? Coś o czym warto by wiedzieć przed rozbiórką
Śr mar 21, 2012 2:18 pm
uważaj, aby nie rzkręcać jednocześnie obu lagów.
Ja kiedyś tak zrobiłem w innym motongu odkręciłem jedną a potem drugą górną nakrętkie i tuleja wystrzeyliła wraz z olejem
Śr mar 21, 2012 7:53 pm
I korki od lag poluzuj przed odkręceniem z półek a przy odkręcaniu do końca asekuruj żeby si ich nie wystrzeliło
Zawieszenie w CBF600 jest chyba takie jak w Hornecie nie?!
Pn mar 26, 2012 3:40 pm
pamiętaj by przód podnieść bo spręzyna wyleci w powietrze:) polecam olej 10w moto troszke twardsze super sie trzyma drogi
i tak jak mówią pierwsze poluzuj korek zanim wykręciz lagi z półki:)
Pn mar 26, 2012 5:19 pm
Ok dzięki kupiłem już castrola 10W czekam teraz na uszczelniacze. Taka ciekawostka obdzwoniłem wszystkie znane mi sklepy z częściami w Szczecinie bo szukałem uszczelniaczy i jedynie na zamówienie można dostać nie maja na miejscu bo nikt tego nie kupuje mówią, że te motocykle się nie psują więc nie opłaca im się trzymać części na stanie
Z jednej strony się cieszę ale z drugiej muszę dopłacić za koszt przysyłki
Pn mar 26, 2012 8:46 pm
jak to ?? ludzie idziesz do głupiego pierwszego sklepu z częściami do skuterów on ci zamawia i masz z przesyłke za free kupisz taniej niz na allegro polecam na A nazwa nie pamiętam napisze w weekend dokładnie, chyba około 70 zł komplet bardzo dobrej firmy uszczelniacze i po dobrej cenie:)
Wt mar 27, 2012 6:10 am
Zamówiłem z innego sklepu nie z allegro chyba za 90 zł komplet łącznie z tymi przeciwpyłowymi. Potrzebuje już na weekend więc nie chciało mi się czekać.
Wt mar 27, 2012 7:02 am
Też muszę pomyśleć o wymianie.
Teraz pytania:
- jak podwieszę przód to sprężyna nie napiera na korek?
- Avalon (chyba) pisał kiedyś, że 10W "betonuje" laga, że najlepiej było po zmieszaniu 10W z 15W w proporcji 1:1. Czy 10W nie zabije komfortu pomykania po dziurawym mieście?
- ile czasu na taką wymianę trzeba poświęcić?
- czy do wymiany potrzeba ściągać lagi?
Wt mar 27, 2012 8:01 am
Z tego co już zdążyłem się zorientować to lagi najlepiej zdjąć będzie wygodniej i nawet po ściągnięciu lag sprężyna lekko naciska na korek więc trzeba uważać. Prawdopodobnie będę wymieniał w weekend to postaram się zrobić jakieś fotki. Jeśli chodzi o olej to na ścigacz.pl jest artykuł o olejach do zawieszenia w którym jest mowa, że różne oleje o takim samym parametrze W nie koniecznie muszą być takimi samymi olejami trzeba patrzeć na inne parametry i wg nich najlepiej dobrać również zaworek. A co do wymiany to wydaje mi się, że 2h w zupełności wystarczą jeśli nie wystąpią jakieś niepożądane komplikacje
Wt mar 27, 2012 8:11 am
No doliczając błotnik, zaciski, przewody, dodatkowe polerowanie i smarowanie to dzionek trzeba zabukować... Korci mnie, bo zawias przedni mi mocno nurkuje, może oleju mało, może już się zużył.
Acha. Uszczelniacze mam sprawne, nic nie poci, wymieniać, czy zostawić?
No i przy okazji łożyska główki bym wymienił
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.