Uszczelniacze lagi

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Uszczelniacze lagi

Postprzez kris » Pn kwi 02, 2012 8:40 am

zbyhu napisał(a):Ja do nabijania nowego uszczelniacza zawsze używam starego ;).


Też tak robiłem tylko w pierwszej ladze jakoś ciężko szło natomiast w drugiej tylko parę puknięć i już wlazł na swoje miejsce. W sumie do uszczelniacz wchodzi w miarę gładko tylko ten miedziany pierścień trzeba nabić.
Honda CBF600SA
Avatar użytkownika
kris
Maniak
 
Posty: 1360
Dołączył(a): Cz lis 17, 2011 1:00 pm
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 37
Motocykl: CBF600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Uszczelniacze lagi

Postprzez Goral4t » Wt kwi 03, 2012 3:32 pm

miedziany pierścień to teflon mnie czeka prawdopodobnie wymiana w przyszłym sezonie teflonów bo już swoje przeżyły;/
Motomaniacy są wszędzie :) X11 "Power of Dreams"
Avatar użytkownika
Goral4t
Maniak
 
Posty: 1357
Dołączył(a): N lis 21, 2010 12:32 pm
Lokalizacja: KSU
Wiek: 31
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF 600 sa, x11
W siodle: 100-200 kkm

Re: Uszczelniacze lagi

Postprzez trampek » Wt maja 22, 2012 6:28 am

Sluchajcie mam pytanie... zauważyłem w weekend, że prawa laga jest w oleju. Wytarłem, popompowałem zawiechą - dalej zaolejone. Wczoraj już zrobiłem rozeznanie w częściach, umówiłem się z mechaniorem, przyjeżdżam wieczorem, stawiam moto, chce się jeszcze przyjrzeć tym lagom....patrze... i co ? Suche. Pompuje - suche. WTF ? Olej się skończył ? Czy cudownie uszczelniacze się naprawiły ? Jakieś pomysły ?

W piątek wieczorem myłem moto na myjni samoobsługowej... może woda się tam jakoś dostała ? Ale no... jakoś sam w to nie wierzę. Poza tym to co było na ladze, to nie woda. Było na pewno tłuste i w kolorze oleju.
Avatar użytkownika
trampek
Maniak
 
Posty: 1879
Dołączył(a): Pn wrz 19, 2011 7:47 pm
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Brak
W siodle: <100 kkm

Re: Uszczelniacze lagi

Postprzez kris » Wt maja 22, 2012 6:46 am

Jak zaczyna cieknąć to już do wymiany uszczelniacze niski koszt wymiany i robotę można samemu wykonać. Rano i w nocy jest zimno wiec guma się lekko kurczy więc może lecieć później się ogrzewa i mięknie lepiej przylegając do lagi. Ja bym wymienił operacja zajmie ci 2-3 godzinki. A i zastanów się nad tym jak najszybciej, żeby olej ci się na klocki nie wylał bo też będą do wymiany
Honda CBF600SA
Avatar użytkownika
kris
Maniak
 
Posty: 1360
Dołączył(a): Cz lis 17, 2011 1:00 pm
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 37
Motocykl: CBF600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Uszczelniacze lagi

Postprzez trampek » Wt maja 22, 2012 7:18 am

O widzisz...wiedziałem, że o czymś nie pomyślałem. Fakt - w sobotę raniutko jechałem i było chłodno. Wczoraj skwar był niekiepski, to się wszystko porozszerzało.
Avatar użytkownika
trampek
Maniak
 
Posty: 1879
Dołączył(a): Pn wrz 19, 2011 7:47 pm
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Brak
W siodle: <100 kkm

Re: Uszczelniacze lagi

Postprzez rupert » Wt maja 22, 2012 7:20 am

Jak jest mocny wyciek, można stracić hamulce
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Uszczelniacze lagi

Postprzez despi » Pt cze 01, 2012 3:49 pm

zeszly tydzien wymienialem uszczelniacze
i po zalaniu olejem cos pomiedzy 452.2 do 457.5,
mierzac poziom oleju na scisnietej ladze
wyszlo mi 115mm a nie jak tu ktos pisal 148mm.
Po jezdzie probnej nie zauwazylem nic niepokojacego.
Niewiem skąd sie wzielo to 148mm ale dolewac do tego wymiaru chyba niema co.
Co o tym myslicie?
despi
Nowicjusz
 
Posty: 16
Dołączył(a): N sty 22, 2012 8:08 pm
Lokalizacja: Katowice
Wiek: 48
Motocykl: CBF 500

Re: Uszczelniacze lagi

Postprzez kris » Pn cze 04, 2012 6:56 am

Widzę w twoim opisie, że masz CBF 500 tam może być inna wartość sprawdź w serwisówce ja zalewałem strzykawką więc mam odpowiednią ilość w ml i dodatkowo sprawdziłem suwmiarką była zgodna z serwisówką czyli chyba te 148 jeśli dobrze pamiętam. Sprawdź jak jest dla twojego modelu jak będziesz miał za mało oleju to przy dużych nierównościach może ci się olej spienić i spadnie jego skuteczność
Honda CBF600SA
Avatar użytkownika
kris
Maniak
 
Posty: 1360
Dołączył(a): Cz lis 17, 2011 1:00 pm
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 37
Motocykl: CBF600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Uszczelniacze lagi

Postprzez Polbaj » Pn cze 04, 2012 6:10 pm

Panowie, nie wiem skąd wam się wzięło te 148mm ale jeśli chodzi o CBF600 to w serwisówce ( 2004rok) na stronie 13-30 jest wyraźnie napisane 160mm na ściśniętym po pięciokrotnym przepompowaniu laga lub 440ml +/- 2.5cm3. Tego się dziś trzymałem wymieniając olej w lagach. Wszystko się zgadzało, po wlaniu 440 ml było 160mm do lustra oleju.

Jeśli chodzi o CBF 500 to się nie wypowiadam :bash:

:cheers:
Mój rumak http://hoonda.pl/viewtopic.php?f=26&t=2867


Błąd jest przywilejem filozofów,
tylko głupcy nie mylą się nigdy.
Sokrates
Avatar użytkownika
Polbaj
Miłośnik
 
Posty: 782
Dołączył(a): N maja 20, 2012 12:22 pm
Lokalizacja: Katowice
Wiek: 45
Imię: Paweł
Motocykl: Honda CBF600 SA `04
W siodle: <100 kkm

Re: Uszczelniacze lagi

Postprzez kris » Wt cze 05, 2012 8:42 am

Przecież napisałem, że miałem zgodnie z serwisówką :naughty: nie pamiętałem tylko cyferek bo na co dzień nie noszę jej przy sobie :tongue: .
Honda CBF600SA
Avatar użytkownika
kris
Maniak
 
Posty: 1360
Dołączył(a): Cz lis 17, 2011 1:00 pm
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 37
Motocykl: CBF600SA
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 90 gości