Switch to full style
Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Spalony alternator

Cz wrz 09, 2010 1:58 pm

Witam! Podejrzewam że nie jestem jedynym którego dosięgła awaria altka. Z poczatku wydawalo mi sie ze bedzie to mega problem na szczescie nie bylo tak zle. Znalazlem namiary na Kolesia ktory przezwaja glownie takie altki jak nasze w miescie stolecznym Olsztyn:) Wczoraj zamontowalem i zrobilem sprawdzajaca runde oczywiscie uprzednio sprawdzajac ladowanie.
Mam nadzieje ze bedzie dobrze i ze podobna awaria nie dotknie mnie gdzies daleko na trasie tfu tfu. Koszt calej operacji to przezwojenie 150zł+17zł koszt przesylki(w jedna strone)+9zł tubka silikonu uszczelniajacego dekiel.Gdyby ktos mial podobny problem sluze pomoca.
Pzdr

Re: Spalony alternator

Cz wrz 09, 2010 2:21 pm

Spoko. Cieszę się, że maszynka śmiga :) A kontakt na pewno się przyda nie jednemu z nas....

... chociaż - oby nie... :wink:

Re: Spalony alternator

Pt wrz 10, 2010 9:27 am

ja tez zfajczyłem alternator

dalem 220 zł za przewiniecie + montaz, mam 2 lata gwarancji.

Re: Spalony alternator

Pt wrz 10, 2010 10:14 am

A ile jeździsz po naprawie alternatora?

Re: Spalony alternator

N wrz 12, 2010 8:20 am

Korzystając z okazji dwa pytania:
1. Przy jakim przebiegu można się spodziewać padu alternatora?
2. Czy można to wcześniej jakoś zbadać, tak żeby nie zostać zaskoczonym w trasie? Na FM było coś o tym, że w alternatorze padają po kolei bloki, czy coś...

Re: Spalony alternator

N wrz 12, 2010 12:44 pm

Yo!

Tak wyglada w uproszczeniu altek w CBFie:
http://zbyhu1.republika.pl/alternator.jpg

Jak widac mamy narysowane 3 cewki, ktore w rzeczywistosci sa trzema "blokami" cewek.
Wyglada to tak jak tu:
http://allegro.pl/alternator-cbr-600-90 ... 67982.html

W kazdym razie, jak padnie jeden z tych trzech "blokow" cewek, to prawdopodobnie dwa pozostale jeszcze pociagna, tak, ze nic nie zauwazymy. Dwa pozostale beda pracowac pod wiekszym obciazeniem, wiec uszkodzenie drugiego bloku bedzie juz tylko kwestia czasu. Jak padnie drugi blok, to na jedym juz moto nie pojedzie - wyladuje sie aku i zgon.

Alternator mozna sprawdzic. Trzeba wypiac jego kostke, odpalic silnik i miernikiem sprawdzic prad zmienny miedzy kazda para "blokow" cewek przy 5 tys.obr. Czyli po prostu jak mamy wtyczke z alternatora z trzema konektorami 1, 2 i 3, to mierzymy pary 1-2, 1-3, 2-3. Kazdy pomiar musi byc jednakowy.

Potem gasimy silnik i sprawdzamy poprzez opcje miernika szukania zwarcia lub pomiaru opornosci, czy ktorys "blok" cewek nie ma zwarcia do masy. Czyli jeden koniec miernika przykladamy do obudowy silnika lub ramy moto, a drugi do kazdego z osobna konektora z alternatora. Jesli na ktoryms wykryje nam zwarcie, to pozamiatane, altek jest na wykonczeniu.

Te informacje wyczytalem na forum motocyklistow. Pisal je m. in. Piotr Dudek.

Pzdr

Re: Spalony alternator

Pn wrz 13, 2010 3:56 pm

juras72 napisał(a):A ile jeździsz po naprawie alternatora?



a z tysiala juz nakręciłem

Re: Spalony alternator

N lis 21, 2010 11:00 am

Trochę mnie nastraszyliście z altkiem. Nie miałem jeszcze awarii, a w przyszłym sezonie jedziemy na trzy motory do Chorwacji zwiedzać to zbiorę ze sobą linkę tak na wszelki wypadek.

Re: Spalony alternator

Cz sty 13, 2011 12:19 pm

Yo!

Tak wyglada spalony altek z CBFy :]

http://cbf1000.com/index.php?option=com ... #msg119675

Pzdr
Odpowiedz