Dysza w motooilerze i zajechany łańcuch

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Dysza w motooilerze i zajechany łańcuch

Postprzez rupert » Cz mar 29, 2012 12:35 pm

gto napisał(a):Prościej będzie tak

Dzięki, chyba już kminię. Muszę się pobawić :thumbsup:
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Dysza w motooilerze i zajechany łańcuch

Postprzez raphi » Cz mar 29, 2012 12:49 pm

goramo napisał(a):Jeśli nasze przyjacielskie relacje mają ucierpieć z powodu szczerej i otwartej rozmowy to już zamilknę... :cheers: :smile:

Nie no, coś Ty!? Znowu złe wrażenie! Przecież dyskutujemy... od tego tu jesteśmy ;) :cheers:
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14113
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Dysza w motooilerze i zajechany łańcuch

Postprzez goramo » Cz mar 29, 2012 1:00 pm

:cheers:

:smile:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Dysza w motooilerze i zajechany łańcuch

Postprzez Malenstfo » Cz mar 29, 2012 5:21 pm

Raphi - lata ci ten lancuch jak psu jajca.

Goramo pisal ze jezdzisz ostrzej - kurde Panowie ale przeciez to sa motocykle... Moze nie sportowe ale w sumie dla motonga takiego jak nasze (tymbardziej litra) to predkosc rzedu 140-160 to predkosc przelotowa i zupelnie nie powinna sie jakos specjalnie odbijac na przedwczesnym zurzyciu lancucha i napedu. No... moze minimalnie. 200 i wiecej czesto i dlugo jezdzac to moze cos tam przyspieszyc zuzycie ale tez nie drastycznie.

Ale przeciez to motocykl honda a nie WSK i nie sluzy do turlania sie 70 czy 80.
pzdr
Mariusz

CBF 600 N/A '10
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Malenstfo
Fanatyk
 
Posty: 2429
Dołączył(a): Pt paź 07, 2011 10:59 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 49
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF600N/A, FZ1N, bra
W siodle: <100 kkm

Re: Dysza w motooilerze i zajechany łańcuch

Postprzez goramo » Cz mar 29, 2012 10:26 pm

A co to ma do rzeczy, że to Honda :question: :question: :question:
Przecież łańcuch pochodzi od producenta łańcuchów i jest on tak samo robiony dla tego modelu, jak każdy inny przeznaczony do innych motocykli...

Poprzeglądajcie sobie różne fora: sevenkowe, banditowe, hornetowe, vstromowe, fazerkowe, itp... itd.... Łatwo znajdziecie przykłady, że nawet na motocyklach o pojemnościach 600cm3 łańcuchy się ludziom kończą często po kilkunastu tysiącach km...
Często nawet w długodystansowych (25tkm) testach motocykli opisywanych w "Motocyklu" czy "ŚM" można znaleźć informacje, że napęd nie wytrzymał do końca testu, albo ledwie wytrzymał - i to w maszynach z powerem o kilkadziesiąt procent mniejszym...

Weźcie poprawkę, że w tym przypadku jest to litr posiadający blisko 100 Nm :excl: Z czego już od mniej więcej 2,5tys rpm "agregat" generuje ponad 80Nm - a to jest wartość jakiej np. 600-tki nie osiągają wogóle przy jakichkolwiek obrotach :excl: A tu jest on dostępny non-stop prawie w całym zakresie prędkości obrotowej :excl:
Każde zatem przyspieszanie, wyprzedzanie, odkręcenie gazu w czasie jazdy przy jakiejkolwiek prędkości równa się automatycznie przekazywaniu tych Nm na koło. I napęd musi to znieść.

Poczytajcie także informacji od ludzi jeżdżących na takich sprzętach jak CB1300, GSX1400 czy innych mocnych sprzętach - tam się zestawy napędowe kończą niemal "w oczach"... a to przecież raptem kilkanaście Niutków więcej niż w CBF1k... :wink:


Moim zdaniem pomijając już kwestie błędów w montażu, krzywym ustawieniu koła czy inne takie, to fakt dość szybkiej i dynamicznej jazdy na litrowym sprzęcie niestety ale musi skutkować przyspieszonym zużyciem napędu...


To co jest niezaprzeczalne u Raphiego i co raczej na bank nie wynika ze stylu jazdy, to pozacierane ogniwa - skutek być może smarowania glutami w sprayu, skutek być może rdzy... trudno powiedzieć... :unsure:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Dysza w motooilerze i zajechany łańcuch

Postprzez Avalon » Pt mar 30, 2012 1:01 pm

Za 515 zeta jest zestaw napędowy DID 530 (50) VX G&B ZŁOTY X-RING + zebatki SUPERSPROX - a więc zalecany do sprzętów 1000cm i 130KM.
http://skyseba-moto.tradoro.pl/zestawy- ... 9/p,205509
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: Dysza w motooilerze i zajechany łańcuch

Postprzez raphi » Pt mar 30, 2012 2:40 pm

Avalon napisał(a):Za 515 zeta jest zestaw napędowy DID 530 (50) VX G&B ZŁOTY X-RING + zebatki SUPERSPROX - a więc zalecany do sprzętów 1000cm i 130KM.
http://skyseba-moto.tradoro.pl/zestawy- ... 9/p,205509

Taniutko. Tylko dlaczego 118 ogniw? Nie powinno być 120?

--edit--
Czy przypadkiem CBF1000F nie ma 118? Tak jest napisane na tej stronie - ze CBF1000F.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14113
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Dysza w motooilerze i zajechany łańcuch

Postprzez Avalon » N kwi 01, 2012 6:13 pm

Zauważyłem że w serwisówce w dziale "napęd" jest podana informacja iż zębatkę zdawczą montuje się znakiem "ML7" na zewnątrz. Czy zębatki "after market" też mają jakieś zalecenia co do montażu ?
W/g tejże serwisówki łańcuch powinien mieć 120 ogniw.
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: Dysza w motooilerze i zajechany łańcuch

Postprzez zbyhu » N kwi 01, 2012 6:22 pm

Być może podają wartość 118 ogniw nie licząc ogniwa łączącego (zakuwki), ale to by się trzeba było dopytać ;).
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7386
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Dysza w motooilerze i zajechany łańcuch

Postprzez Dude » N kwi 01, 2012 7:56 pm

http://www.larsson.pl/index.php?c=odk&nt=7561&cdes=DID

Wygląda na to, że są wersje z 116/118/120 ogniwami...
Avatar użytkownika
Dude
Miłośnik
 
Posty: 739
Dołączył(a): N lut 06, 2011 4:19 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 49
Imię: Marek
Motocykl: CBR 600 F 2012
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości