Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Wt mar 27, 2012 10:11 pm
Kończy mi się napęd i muszę kupić nowy tylko nie ogarniam tych oznaczeń łańcucha jakieś 525 vx lub 525 ZVM-X jakie wy macie i ile kilometrów wytrzymują
Śr mar 28, 2012 6:31 am
Ja założyłem łańcuch z najwyższej półki - DID 530 ZVM2 X2-ring. Podobno najlepsze zębatki to Sunstar. Ja mam JT i póki co nie narzekam.
Oznaczenie 530 to szerokość łańcucha. W CBF litrowej ma być właśnie taka szerokość.
Literki ZVM w jakiś sposób oznaczają klasę wytrzymałości łańcucha. Dla DIDa coraz mocniejsze łańcuchy idą tak:
- V
- VM
- ZVM
- ZVM2
Oring to oring - uszczelka okrągła o przekroju okrągłym. A X-ring to też okrągła uszczelka, ale w przekroju wygląda jak znak + i wchodzi w rowki elementów łańcucha, lepiej uszczelniając przestrzeń, gdzie pracuje fabryczny smar w łańcuchu. Jest też pewnie taka uszczelka trwalsza od o-ringa.
X2-ring to niby jakiś super wzmocniony X-ring. Takie tam już marketingowe określenia.
Śr mar 28, 2012 7:39 am
Ja mam ten najbardziej wytrzymały i wytrzymał 16 tyś...
LINK
Śr mar 28, 2012 9:06 am
W tym przypadku, jeżeli chodzi o łańcuch czy zębatki, nie ma znaczenia pojemność 600 czy 1000 Panowie?
Śr mar 28, 2012 9:45 am
Domin napisał(a):W tym przypadku, jeżeli chodzi o łańcuch czy zębatki, nie ma znaczenia pojemność 600 czy 1000 Panowie?
Ma. Ilość ogniw (116-600, 120-1000). Zębatka zbiorcza może być nawet ta sama, ale zdawcza w 600 ma o jeden ząb mniej. Oczywiście to przy konfiguracji standardowej. Jak się postarasz to możesz trochę pozmieniać przęłożenia na napędzie, ale może być kosztowna zabawa, jak coś nie pójdzie z planem
Śr mar 28, 2012 12:51 pm
zębatki nie sa szałownie drogie najdroższy łańcuch ze względu ze cbf 600 to nienarwane moto super wytrzymałego łańcucha nie ma poco kupować,no chyba że w zestawie z super zębatkami ale to koszta w górę a myśle ze na średniej klasy łańcuchu też na mykasz km. W sklepach mają w katalogach proponowane modele łańcucha do motocykli jak i zębatki które proponuje sam producent:)
Cz mar 29, 2012 9:42 pm
Goral1906 napisał(a):W sklepach mają w katalogach proponowane modele łańcucha do motocykli jak i zębatki które proponuje sam producent:)
Masz coś konkretnego na myśli Goral? Zapodaj jakieś przykłady. Interesuje mnie ten temat gdyżnie długo też mnie będzie czekać zmiana napędu. Rozumiem że łańcuch DID-a i zębatki Sunstar to górna półka tak? A powiedzcie jak z ilością zębów na zębatkach? Musi być tak jak książka pisze tak (przód 15, tył 43), bo np potem może być błędnie odczytywana i podawana prędkość jazdy itp? A jest jakaś praktyczna różnica między tymi oznaczonymi 520,525 a 530?
Cz mar 29, 2012 10:29 pm
Domin napisał(a):A jest jakaś praktyczna różnica między tymi oznaczonymi 520,525 a 530?
To jest chyba oznaczenie szerokości łańcucha, więc ma to w praktyce znaczenie.
Pt mar 30, 2012 7:28 am
Domin napisał(a): A jest jakaś praktyczna różnica między tymi oznaczonymi 520,525 a 530?
Te liczbowe oznaczanie łańcuchów związane jest z kilkoma wymiarami łańcucha a głównie chodzi o odległość między sworzniami łańcucha, szerokość i średnica rolek itp. samo 520 nie jest żadnym wymiarem łańcucha jedynie jego liczbowym oznaczeniem.
Pt mar 30, 2012 9:47 pm
Samo 520 podobnie jak 525 i 530 to średnica sworznia łączącego ogniwa, podana bez przecinka - np. 525 to 5,25mm.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.