Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Pt lis 12, 2010 9:57 am
W instrukcji na stronie 16-16 jest opisany sposób wymiany klocków z przodu. I piszą tam o jakimś magicznym smarze silikonowym. Kiedy odkręcałem śrubę trzymającą klocki, na gwincie był jakiś kruchy środek który w moim pojęciu zabezpieczał śrubę przed odkręceniem. W instrukcji piszą natomiast o jakimś smarze silikonowym. Jak to w końcu jest? Kupić smar czy coś do zabezpieczenia śrub przed odkręceniem? A może to i to? Nigdy wcześniej nie wymieniałem klocków.
Pt lis 12, 2010 12:49 pm
Hej !
Silikonowy smar służy do przesmarowania trzpienia po którym przesuwają się klocki w miarę zużycia i który je blokuje by nie wypadły . To jest właśnie ten , który wykręciłeś . Radzę go tylko dobrze oczyścić np.WD40 . Ja nie smaruję - cały syf z jezdni przykleja się do smaru i jest jeszcze gorzej niż na sucho . Na trzpieniu znajduje się czarny gumowy oring i jego możesz lekko przesmarować by nie parciał . WłAŚNIE TEN ORING ZABEZPIECZA PRZED WYKRĘCANIEM SIĘ TRZPIENIA .
Nie słyszałem , żeby ktoś smarował gwint trzpienia jakimś środkiem klejącym .
pzdr.
Synek
So lis 13, 2010 9:07 am
Jest coś takiego co zabezpiecza przed rozkręcaniem się połączeń gwintowanych np:
http://www.smaruj.pl/p/pl/454/crc+extra+lock+srodek+zapobiegajacy+odkrecaniu+sie+polaczen+gwintowanych+50ml.htmlJa też używam przy wymianie klocków smaru miedzianego który jest odporny na wysokie ciśnienia i nie powoduje "spiekania" się elementów.
Owiec
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.