[PYTANIE] Jaki luz łańcucha / Jak regulować łańcuch?

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Luz łańcucha - jaki?

Postprzez menel » Pn kwi 30, 2012 8:36 am

jpg.jpg


Z jednej i drugiej strony wymiar "A" musi być taki sam.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Avatar użytkownika
menel
Maniak
 
Posty: 1756
Dołączył(a): So lis 27, 2010 9:55 am
Lokalizacja: miasto meneli
Motocykl: CBF1000FA

Re: Luz łańcucha - jaki?

Postprzez trampek » Pn kwi 30, 2012 9:01 am

Czyli zrobiłem dobrze i mogę spać spokojnie. :thumbup:
Avatar użytkownika
trampek
Maniak
 
Posty: 1879
Dołączył(a): Pn wrz 19, 2011 7:47 pm
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Brak
W siodle: <100 kkm

Re: Luz łańcucha - jaki?

Postprzez martinez » Pn kwi 30, 2012 9:11 am

mik72 napisał(a):Dzięki za info, zatem raczej nie jest za luźny :question: Tylko dlaczego poszarpuje przy spadku prędkości, np. przy dojeździe do świateł?? Hmm... może, za późno redukuję, albo źle operuję sprzęgłem?

Macie jakieś pomysły?

Pozdro

Ja regulowałem łańcuch w sobotę. Powiem Ci tak. Postaw moto na centralną nóżkę i zakręć kołem ręką. Zobaczysz, czy poszarpywania na pewno pochodzą od łańcucha.
Zauważyłem, że jak łańcuch jest nierównomiernie rozciągnięty to w położeniu w którym jest za bardzo naciągnięty potrafi się delikatnie blokować koło (łańcuch ciągnie je w jedną stronę obciążając łożysko i naciskając klockami na tarczę hamulcową).
Dlatego przy naciąganiu łańcuch ważne jest żeby kręcić kołem upewniając się czy największy luz na całym obwodzie łańcucha ma nie więcej jak tabelaryczne 30mm.
Obrazek
Avatar użytkownika
martinez
Użytkownik
 
Posty: 132
Dołączył(a): Pt kwi 13, 2012 10:18 am
Lokalizacja: Warszawa / Legionowo
Imię: Marcin
Motocykl: CBF600SA '04
W siodle: <100 kkm

Re: Luz łańcucha - jaki?

Postprzez trampek » Pn kwi 30, 2012 9:23 am

No tak... wszystko fajnie. Trzeba tylko mieć centralną stopkę. Myślę, że w przypadku 600'tki na palcach jednej ręki można policzyć motocykle z takim wyposażeniem :) Lyter ma chyba centralkę w standardzie ?
Avatar użytkownika
trampek
Maniak
 
Posty: 1879
Dołączył(a): Pn wrz 19, 2011 7:47 pm
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Brak
W siodle: <100 kkm

Re: Luz łańcucha - jaki?

Postprzez goramo » Pn kwi 30, 2012 9:25 am

trampek napisał(a):No tak... wszystko fajnie. Trzeba tylko mieć centralną stopkę. Myślę, że w przypadku 600'tki na palcach jednej ręki można policzyć motocykle z takim wyposażeniem :) Lyter ma chyba centralkę w standardzie ?


Z ABSem tak, bez ABSu nie ma w standardzie centralnej stopki.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Luz łańcucha - jaki?

Postprzez Jurek » Wt maja 01, 2012 5:38 am

Jak już jesteśmy przy stopce to u mnie jest tylko boczna (bez ABS).
I wkurwia mnie to że wystarczy trochę nierównego podłoża a moto stoi nie stabilnie i ostro przechylone jakby się miało położyć.
Strasznie mnie to irytuje :mad:
Na miękkie podłoże to mam ze sobą kawałek ustrojstwa żeby podłożyć pod stopkę bo grzęźnie niesamowicie.
to też jest wkurwiające :censored:
Jurek
 

Re: Luz łańcucha - jaki?

Postprzez ra-v » Śr maja 02, 2012 9:41 am

Właśnie wracam z garażu, podobnie jak Trampek zauważyłem asymetrię w znacznikach też myślałem, że coś ostro skopałem. Ale po ustawieniu i zakręceniu kołem na centrali (ręką i na silniku) wszystko pracuje dobrze, nie obciera, bicia nie widzę itp.

Jaki docisk stosujecie przy zakręcaniu osi? Ja odkręciłem grzechotką z marketu, musiałem użyć na prawdę dużo siły bo klucz jest krótki, potem dociągnąłem śrubę na max tą samą grzechotką i poprawiłem o ok. 1/8, 1/10 obrotu kluczem własnej roboty, którym mój Tatko odkręca koła w swoim traktorze. Zamierzam jednak zainwestować w klucz dynamometryczny, żeby bezstresowo rozwiązywać takie problemy.
Pozdr.
Avatar użytkownika
ra-v
Użytkownik
 
Posty: 157
Dołączył(a): Pt kwi 27, 2012 7:44 pm
Lokalizacja: Warszawa, Praga Płd.
Wiek: 44
Imię: Rafał
Motocykl: CBF600SA'05
W siodle: <100 kkm

Re: Luz łańcucha - jaki?

Postprzez menel » Śr maja 02, 2012 2:01 pm

ra-v napisał(a):Jaki docisk stosujecie przy zakręcaniu osi?


Zapewne chodzi Ci o siłę - 98Nm.

ra-v napisał(a): potem dociągnąłem śrubę na max... kluczem własnej roboty, którym mój Tatko odkręca koła w swoim traktorze. Zamierzam jednak zainwestować w klucz dynamometryczny, żeby bezstresowo rozwiązywać takie problemy.


Klucz dynamometryczny będzie zdecydowanie bardziej odpowiedni :msn-wink: Nie zaszkodzi też zaopatrzyć się w manuala, jest dostępny na forum.
Avatar użytkownika
menel
Maniak
 
Posty: 1756
Dołączył(a): So lis 27, 2010 9:55 am
Lokalizacja: miasto meneli
Motocykl: CBF1000FA

Re: Luz łańcucha - jaki?

Postprzez ra-v » Śr maja 02, 2012 2:31 pm

Manuala dawno przejrzałem, aż takim ignorantem nie jestem :smile: chodziło mi tylko o "domowe" sposoby. Apropo znaczników czy jest możliwe, żeby przy montażu nowego napędu jakoś krzywo zmontować całość? U mnie znaczniki nie pokrywają się w żaden sposób a moto idzie prosto jak strzała. Trochę tego nie kumam.

Jeżeli chcemy już być ściśli to 98Nm jest momentem siły :msn-wink:
Pozdr.
Avatar użytkownika
ra-v
Użytkownik
 
Posty: 157
Dołączył(a): Pt kwi 27, 2012 7:44 pm
Lokalizacja: Warszawa, Praga Płd.
Wiek: 44
Imię: Rafał
Motocykl: CBF600SA'05
W siodle: <100 kkm

Re: Luz łańcucha - jaki?

Postprzez menel » Śr maja 02, 2012 5:13 pm

Jeśli chcemy być ściśli to ciągnik, nie traktor :msn-wink:

Co do momentu siły, oczywiście masz rację, jednak ja już się chyba nie oduczę "dokręcać z siłą"...

Jeśli przejrzałeś manuala, to co Cię powstrzymuje od ustawienia znaczników jednakowo i czemu zawdzięczamy pytanie o moment siły (poprawiłem się, nie wierzę!), nie masz zaufania do japońskich inżynierów?

Co do "domowych sposobów" - można np. nanieść znaczniki na śrubie/nakrętce i czymś obok, przed odkręceniem oczywiście a dokręcając, zgrać je ponownie. To działa pod warunkiem że poprzednio dokręcono prawidłowo.
Avatar użytkownika
menel
Maniak
 
Posty: 1756
Dołączył(a): So lis 27, 2010 9:55 am
Lokalizacja: miasto meneli
Motocykl: CBF1000FA

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 167 gości