Woltomierz - wrażenia po 3,5 kkm

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Woltomierz - wrażenia po 3,5 kkm

Postprzez Avalon » Cz wrz 06, 2012 10:37 am

raphi napisał(a): Woltomierz zamontowałem na przekaźniku, załącza się po przekręceniu kluczyka. Zaraz po odpaleniu, na wolnych obrotach pokazuje napięcie akumulatora obciążonego o światła, komputer, zegary i wtryski, olejarka i sam woltomierz. Pokazuje wówczas ok 12,8V. Po wciśnięciu startera, w momencie odpalania motocykla napięcie spada zwykle do około 12V, czasami do 11,8V.

Po odpaleniu, na wolnych obrotach mamy od 13,3 do 13,6V, zależnie od tego czy świecą światła stop, czy mamy włączone kierunkowskazy. Po załączeniu grzanych manetek napięcie spada o około 0,2V do poziomu 13,1V - 13,4V.




Chyba gdzieś jest błąd. :msn-wink:
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: Woltomierz - wrażenia po 3,5 kkm

Postprzez rupert » Cz wrz 06, 2012 11:39 am

piotrole napisał(a):Co dla Ciebie oznaczają krótkie trasy po mieście? Kurcze, ja praktycznie cały czas jeżdżę tylko po mieście i nie mam żadnych problemów z rozładowywaniem aku :eek:

Ostatnio bardzo katuje sprzęta pod tym względem, na 7km 3 odpalenia, nie ma czasu się aku podładować.
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Odp: Woltomierz - wrażenia po 3,5 kkm

Postprzez raphi » Cz wrz 06, 2012 12:09 pm

Avalon napisał(a):Chyba gdzieś jest błąd. :msn-wink:

Co masz na myśli?
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14114
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Woltomierz - wrażenia po 3,5 kkm

Postprzez Osu! » Pn wrz 10, 2012 2:36 pm

Avalon napisał(a):
raphi napisał(a): Woltomierz zamontowałem na przekaźniku, załącza się po przekręceniu kluczyka. Zaraz po odpaleniu, na wolnych obrotach pokazuje napięcie akumulatora obciążonego o światła, komputer, zegary i wtryski, olejarka i sam woltomierz. Pokazuje wówczas ok 12,8V. Po wciśnięciu startera, w momencie odpalania motocykla napięcie spada zwykle do około 12V, czasami do 11,8V.

Po odpaleniu, na wolnych obrotach mamy od 13,3 do 13,6V, zależnie od tego czy świecą światła stop, czy mamy włączone kierunkowskazy. Po załączeniu grzanych manetek napięcie spada o około 0,2V do poziomu 13,1V - 13,4V.




Chyba gdzieś jest błąd. :msn-wink:


WSZYSCHO OK....pokrywa sie ze wskazaniami z mojego Voltomierza :smoke:
Dodałbym jedynie, że w czasie jazdy odczyty wahaja sie w okolicach 13,8-14V.
Spadają do ok. 13,6-13.7 na długich...
Avatar użytkownika
Osu!
Znawca
 
Posty: 462
Dołączył(a): Cz cze 02, 2011 6:53 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 43
Motocykl: XT1200Z

Re: Woltomierz - wrażenia po 3,5 kkm

Postprzez blady2111 » Pn lut 03, 2014 7:06 pm

szuakłem szukałem i tak trafiłem zaś na nasze forum :D
Raphi czekamy na ten film :), jak jest z mocowaniem, sa jakieś problemy ? fakycznie jest wodoszczelny i czy termometr działa jak należy czy to tylko bajer ? ?

Prze chwile myślałem żeby coś takiego samemu wykonać ale mam trochę lenia to primo a już wiem że największy problem miałbym z obudową. Napisz prosze pod co s podłaczyłeś urzadzenie. Myslałem o podpięciu pod aku + do tego jeszcze jakis extra wyłącznik.

Szukałem gotowych rozwiązań i oto znalazłem. Dosyć drogie w wykonaniu - same części około 70 zł aaa no i nie ma gotowego schematu :(

Avatar użytkownika
blady2111
Znawca
 
Posty: 365
Dołączył(a): Wt sie 21, 2012 5:42 am
Lokalizacja: Sosnowiec
Wiek: 43
Imię: Marcin
Motocykl: T7
W siodle: <100 kkm

Re: Woltomierz - wrażenia po 3,5 kkm

Postprzez zbyhu » Wt lut 04, 2014 7:40 am

Mnie by wkurwiał ten wskaźnik / pasek.
Wolałbym prostsze miganie samej liczby voltów przy zbyt niskich i zbyt wysokich wskazaniach. Np. zaczyna migać poniżej 12,8V i powyżej 14,4. Wystarczy.
Potem temperatura zewnętrzna, temperatura wody chłodzącej i styka.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Woltomierz - wrażenia po 3,5 kkm

Postprzez raphi » Wt lut 04, 2014 8:54 am

zbyhu napisał(a):Mnie by wkurwiał ten wskaźnik / pasek.
Wolałbym prostsze miganie samej liczby voltów przy zbyt niskich i zbyt wysokich wskazaniach. Np. zaczyna migać poniżej 12,8V i powyżej 14,4. Wystarczy.
Potem temperatura zewnętrzna, temperatura wody chłodzącej i styka.

No to dość podobnie jest w tym małym moim voltomierzu. Jak napięcie jest zbyt niskie lub zbyt wysokie to miga czerwona dioda i właśnie cyferki. Ma termometr dla temperatury zewnętrznej i dodatkowo możliwość sterowania (przy zastosowaniu dodatkowego modułu) mocą dowolnego odbiornika (ale to chyba niewygodne jest) - ja nie używam.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14114
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Poprzednia strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 84 gości