PeterS napisał(a):http://forum.motocyklistow.pl/index.php?/topic/14819-prawidlowe-wylaczanie-moto/
Na tym forum był jeszcze inny wątek na ten sam temat, tylko nie mogę qrde znaleźć. Może ktoś pamięta -niejaki Piotr Dudek sprzeczał się z niejakim Ryżym Koniem. Pierwszemu wychodziło, oczywiście z dość szerokim uzasadnieniem, że ewidentnie kluczykiem. I ja mu wierzę. Uzasadnienia niestety juz nie pamiętam
crash1990 napisał(a):"Engine stop Switch" czerwony wyłącznik na kierownicy, "Ignition Switch" stacyjka. Oba elementy połączone w szereg czyli muszą być "zamknięte" żeby płynął prąd na cewkę przekaźnika, który odpowiada za zasilanie cewek zapłonowych. To tłumaczy czemu można wyłączyć silnik zarówno stacyjką jak i czerwonym przełącznikiem ( nieważne co przerwie obwód). Widać tutaj także, że na zasilanie cewki przekaźnika ma wpływ "Bank Angle Sensor" i jest to chyba czujnik odpowiadający za odcięcie zapłonu w razie upadku. Widać także, że algorytm wyłączania przez stopkę, czujnik luzu i sprzęgła jest nieco bardziej skomplikowany i sygnały z tych czujników wchodzą do ECM gdzie podejmowana jest decyzja czy należy odciąć zapłon.
Mateusz
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 96 gości