Procedura odpalania

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Procedura odpalania

Postprzez rupert » Pt cze 01, 2012 8:53 am

Pytanie do posiadaczy wtrysków. Czy pompa zaczyna działać tylko po przełączeniu czerwonego na ON?
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Procedura odpalania

Postprzez 4kowal » Pt cze 01, 2012 9:58 am

Kojarzy mi się, że pompa paliwa syczy dopiero jak się przełączy czerwony na ON.
Obrazek
Avatar użytkownika
4kowal
Maniak
 
Posty: 1305
Dołączył(a): Cz sie 11, 2011 12:38 pm
Lokalizacja: Legionowo
Wiek: 41
Imię: Michał
Motocykl: CBF600SA '08
W siodle: <100 kkm

Re: Procedura odpalania

Postprzez rupert » Pt cze 01, 2012 10:25 am

Czyli nie ma różnicy, czy wyłączamy buttonem czy kluczem. Pomyślałem, że jeżeli pompa startuje po przekręceniu stacyjki, niezależnie od pozycji czerwonego, to może mieć to znaczenie. A skoro czerwony odcina zapłon i układ, to luz. :cool:
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Procedura odpalania

Postprzez zbyhu » Pt cze 01, 2012 11:37 am

PeterS napisał(a):http://forum.motocyklistow.pl/index.php?/topic/14819-prawidlowe-wylaczanie-moto/
Na tym forum był jeszcze inny wątek na ten sam temat, tylko nie mogę qrde znaleźć. Może ktoś pamięta -niejaki Piotr Dudek sprzeczał się z niejakim Ryżym Koniem. Pierwszemu wychodziło, oczywiście z dość szerokim uzasadnieniem, że ewidentnie kluczykiem. I ja mu wierzę. Uzasadnienia niestety juz nie pamiętam :blush:


Pamiętam tą dyskusję. I pamiętam jak ktoś wkleił tam schemat ideowy zapłonu, w którym były trzy wyłączniki szeregowo połączone - stacyjki, sprzęgła i czerwony guzik. Każdy z nich po prostu przerywa obwód, nie ma żadnego znaczenia, który zadziała.
A Piotr Dudek jest akurat taką osobą, że jak powie, że koło jest kwadratowe, to choćbyś mu cyrkiel w tyłek wsadził, to będzie twierdził dalej po swojemu. Wielokrotnie były z nim dyskusje, gdzie ewidentnie nie miał racji i żadne argumenty do niego nie trafiały. Jest zbyt dumny, aby się do błędu przyznać.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Procedura odpalania

Postprzez crash1990 » N cze 03, 2012 6:26 pm

Ten obrazek chyba wszystko wyjaśnia. :smoke:
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
crash1990
Użytkownik
 
Posty: 133
Dołączył(a): Śr kwi 18, 2012 7:01 pm
Lokalizacja: P-ce
Imię: Mateusz
Motocykl: ZZR 1400
W siodle: <100 kkm

Re: Procedura odpalania

Postprzez goramo » Pn cze 04, 2012 7:06 am

Może dla elektryka....

:biggrin:


:msn-wink:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Procedura odpalania

Postprzez mik72 » Pn cze 04, 2012 4:20 pm

goramo napisał(a):Może dla elektryka....

:biggrin:


:msn-wink:


Właśnie :eek:
CBF 600 black tourist
Avatar użytkownika
mik72
Znawca
 
Posty: 227
Dołączył(a): N paź 09, 2011 4:13 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 51
Motocykl: CBF600 black tourist
W siodle: 100-200 kkm

Re: Procedura odpalania

Postprzez crash1990 » Pn cze 04, 2012 5:34 pm

"Engine stop Switch" czerwony wyłącznik na kierownicy, "Ignition Switch" stacyjka. Oba elementy połączone w szereg czyli muszą być "zamknięte" żeby płynął prąd na cewkę przekaźnika, który odpowiada za zasilanie cewek zapłonowych. To tłumaczy czemu można wyłączyć silnik zarówno stacyjką jak i czerwonym przełącznikiem ( nieważne co przerwie obwód). Widać tutaj także, że na zasilanie cewki przekaźnika ma wpływ "Bank Angle Sensor" i jest to chyba czujnik odpowiadający za odcięcie zapłonu w razie upadku. Widać także, że algorytm wyłączania przez stopkę, czujnik luzu i sprzęgła jest nieco bardziej skomplikowany i sygnały z tych czujników wchodzą do ECM gdzie podejmowana jest decyzja czy należy odciąć zapłon.

Mateusz
crash1990
Użytkownik
 
Posty: 133
Dołączył(a): Śr kwi 18, 2012 7:01 pm
Lokalizacja: P-ce
Imię: Mateusz
Motocykl: ZZR 1400
W siodle: <100 kkm

Re: Procedura odpalania

Postprzez rupert » Pn cze 04, 2012 5:40 pm

crash1990 napisał(a):"Engine stop Switch" czerwony wyłącznik na kierownicy, "Ignition Switch" stacyjka. Oba elementy połączone w szereg czyli muszą być "zamknięte" żeby płynął prąd na cewkę przekaźnika, który odpowiada za zasilanie cewek zapłonowych. To tłumaczy czemu można wyłączyć silnik zarówno stacyjką jak i czerwonym przełącznikiem ( nieważne co przerwie obwód). Widać tutaj także, że na zasilanie cewki przekaźnika ma wpływ "Bank Angle Sensor" i jest to chyba czujnik odpowiadający za odcięcie zapłonu w razie upadku. Widać także, że algorytm wyłączania przez stopkę, czujnik luzu i sprzęgła jest nieco bardziej skomplikowany i sygnały z tych czujników wchodzą do ECM gdzie podejmowana jest decyzja czy należy odciąć zapłon.

Mateusz

:notworthy: no to pojechałeś :thumbsup:
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Procedura odpalania

Postprzez kris » Pn cze 11, 2012 11:54 am

Ja to rozumiem troszkę inaczej wyłączając czerwonym przyciskiem na stacyjce i podzespołach pozostaje jeszcze napięcie a wyłączając kluczykiem od razu odcinamy cały prąd. To jest tak jak z telewizorem wyłączając z pilota pozostaje napięcie wyłączając go przyciskiem czuwania albo wyłączając z prądu znika napięcie natychmiast. Wydaje mi się ze chyba lepiej jest wyłączać czerwonym przyciskiem biorąc jeszcze pod uwagę sytuację z chłodzeniem kiedy to po wyłączeniu czerwonym pozostaje napięcie na wentylatorze chłodnicy chłodząc silnik na postoju.
Honda CBF600SA
Avatar użytkownika
kris
Maniak
 
Posty: 1360
Dołączył(a): Cz lis 17, 2011 1:00 pm
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 37
Motocykl: CBF600SA
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 137 gości