Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Pt cze 01, 2012 8:53 am
Pytanie do posiadaczy wtrysków. Czy pompa zaczyna działać tylko po przełączeniu czerwonego na ON?
Pt cze 01, 2012 9:58 am
Kojarzy mi się, że pompa paliwa syczy dopiero jak się przełączy czerwony na ON.
Pt cze 01, 2012 10:25 am
Czyli nie ma różnicy, czy wyłączamy buttonem czy kluczem. Pomyślałem, że jeżeli pompa startuje po przekręceniu stacyjki, niezależnie od pozycji czerwonego, to może mieć to znaczenie. A skoro czerwony odcina zapłon i układ, to luz.
Pt cze 01, 2012 11:37 am
PeterS napisał(a):http://forum.motocyklistow.pl/index.php?/topic/14819-prawidlowe-wylaczanie-moto/
Na tym forum był jeszcze inny wątek na ten sam temat, tylko nie mogę qrde znaleźć. Może ktoś pamięta -niejaki Piotr Dudek sprzeczał się z niejakim Ryżym Koniem. Pierwszemu wychodziło, oczywiście z dość szerokim uzasadnieniem, że ewidentnie kluczykiem. I ja mu wierzę. Uzasadnienia niestety juz nie pamiętam
Pamiętam tą dyskusję. I pamiętam jak ktoś wkleił tam schemat ideowy zapłonu, w którym były trzy wyłączniki szeregowo połączone - stacyjki, sprzęgła i czerwony guzik. Każdy z nich po prostu przerywa obwód, nie ma żadnego znaczenia, który zadziała.
A Piotr Dudek jest akurat taką osobą, że jak powie, że koło jest kwadratowe, to choćbyś mu cyrkiel w tyłek wsadził, to będzie twierdził dalej po swojemu. Wielokrotnie były z nim dyskusje, gdzie ewidentnie nie miał racji i żadne argumenty do niego nie trafiały. Jest zbyt dumny, aby się do błędu przyznać.
N cze 03, 2012 6:26 pm
Ten obrazek chyba wszystko wyjaśnia.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Pn cze 04, 2012 7:06 am
Może dla elektryka....
Pn cze 04, 2012 4:20 pm
goramo napisał(a):Może dla elektryka....
Właśnie
Pn cze 04, 2012 5:34 pm
"Engine stop Switch" czerwony wyłącznik na kierownicy, "Ignition Switch" stacyjka. Oba elementy połączone w szereg czyli muszą być "zamknięte" żeby płynął prąd na cewkę przekaźnika, który odpowiada za zasilanie cewek zapłonowych. To tłumaczy czemu można wyłączyć silnik zarówno stacyjką jak i czerwonym przełącznikiem ( nieważne co przerwie obwód). Widać tutaj także, że na zasilanie cewki przekaźnika ma wpływ "Bank Angle Sensor" i jest to chyba czujnik odpowiadający za odcięcie zapłonu w razie upadku. Widać także, że algorytm wyłączania przez stopkę, czujnik luzu i sprzęgła jest nieco bardziej skomplikowany i sygnały z tych czujników wchodzą do ECM gdzie podejmowana jest decyzja czy należy odciąć zapłon.
Mateusz
Pn cze 04, 2012 5:40 pm
crash1990 napisał(a):"Engine stop Switch" czerwony wyłącznik na kierownicy, "Ignition Switch" stacyjka. Oba elementy połączone w szereg czyli muszą być "zamknięte" żeby płynął prąd na cewkę przekaźnika, który odpowiada za zasilanie cewek zapłonowych. To tłumaczy czemu można wyłączyć silnik zarówno stacyjką jak i czerwonym przełącznikiem ( nieważne co przerwie obwód). Widać tutaj także, że na zasilanie cewki przekaźnika ma wpływ "Bank Angle Sensor" i jest to chyba czujnik odpowiadający za odcięcie zapłonu w razie upadku. Widać także, że algorytm wyłączania przez stopkę, czujnik luzu i sprzęgła jest nieco bardziej skomplikowany i sygnały z tych czujników wchodzą do ECM gdzie podejmowana jest decyzja czy należy odciąć zapłon.
Mateusz
no to pojechałeś
Pn cze 11, 2012 11:54 am
Ja to rozumiem troszkę inaczej wyłączając czerwonym przyciskiem na stacyjce i podzespołach pozostaje jeszcze napięcie a wyłączając kluczykiem od razu odcinamy cały prąd. To jest tak jak z telewizorem wyłączając z pilota pozostaje napięcie wyłączając go przyciskiem czuwania albo wyłączając z prądu znika napięcie natychmiast. Wydaje mi się ze chyba lepiej jest wyłączać czerwonym przyciskiem biorąc jeszcze pod uwagę sytuację z chłodzeniem kiedy to po wyłączeniu czerwonym pozostaje napięcie na wentylatorze chłodnicy chłodząc silnik na postoju.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.