Zbyhu, już o tym pisałem gdzieś, kiedyś, nie pamiętam teraz, w którym to temacie było...
Jest na ten temat dość obszerna gadka na CBF1000.com.
Winą takiego zachowania jest taka klapka w dolocie do filtra powietrza. Otwierana jest jakoś chyba podciśnieniowo. Jak się zdejmie pokrywę filtra powietrza, to zawór z tą klapką jest widoczny w tej pokrywie...
Ustrojstwo to powoduje lekkie zamulenie na zimnym silniku gdzieś w okolicach 2,5 tys obrotów. U mnie też tak jest i jest to normalne.
Co więcej nie występuje to tylko i wyłącznie na kompletnie zimnym silniku, ale jest zauważalne nawet gdy moto postoi np. z godzinkę i się zdąży lekko przechłodzić. Wtedy po uruchomieniu i bardzo lekkim przyspieszaniu czuć tą chwilową "zacinkę" przy 2,5 tys.
Jak się odkręca zdecydowanie przepustnicę, to tego się nie odczuwa.
Niektórzy ludziska z CBF1000.com bawią się w wywalanie tej klapki, ale szczerze mówiąc, to nie ma chyba w tym większego sensu...
W Fireblade też jest takie same ustrojstwo ponoć...
EDIT:
O! Tu widać to ustrojstwo...