Regulator Napięcia CBF 1000 - prośba o pomoc

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Regulator Napięcia CBF 1000 - prośba o pomoc

Postprzez raphi » Pn lip 16, 2012 12:08 pm

gruf napisał(a):Niemniej dzięki za porady!:)

Spoko, już i tak nie miałem zamiaru jeszcze bardziej masakrować Ci wątku ;)
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14107
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Regulator Napięcia CBF 1000 - prośba o pomoc

Postprzez zbyhu » Pn lip 16, 2012 12:44 pm

Miernik w dłoń i sam pomierz, nie wierz w to co Ci gadają tam, gdzie mogą mieć interes w tym, aby ściemniać.

Wydaje mi się, że CBF bez ładowania na aku nie dałaby rady pół godziny jeździć i potem jeszcze odpalać z akumulatora. To już bliższe jest spalenia jednej fazy alternatora, tak jak było u mnie.

U kuzynki z kolei cuda się działy, jak miała za słabo przykręconą klemę plusową na aku. Też ładowanie uciekało, aku się rozładowywał, gasł przy użyciu kierunkowskazów etc.

Odpal silnik i zmierz napięcie na klemach aku. Alternator też nie jest trudno pomierzyć.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Regulator Napięcia CBF 1000 - prośba o pomoc

Postprzez gruf » Pn lip 16, 2012 1:24 pm

No dziwne, ale mierzył przy mnie i w każdym zakresie obrotów było poniżej 12V :kwasny: ...a alternator ponoć sprawdzili i jest OK. Pojadę tam dzisiaj z nimi pogadać.
gruf
Nowicjusz
 
Posty: 12
Dołączył(a): Śr mar 28, 2012 9:12 pm
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 44
Motocykl: CBF 1000 A7
W siodle: <100 kkm

Re: Regulator Napięcia CBF 1000 - prośba o pomoc

Postprzez zbyhu » Pn lip 16, 2012 1:48 pm

Ja mi się spaliła jedna faza altka, to ładowanie było na poziomie 12,2V. Aku zdychało, nie dało się odpalić z rozrusznika, ale na pych zapalała i jechała bez problemów.

Śmierć regulatora nie wiem, czy jest taka stabilna. U Raphiego przy zgonie reglera napięcie wchodziło dużo ponad 14V, przepalało żarówki i dobrze, że nie spaliło elektroniki.

Spadek pojemności aku w CBF o połowę już powoduje, że moto nie ma ochoty zapalać z rozrusznika. Także jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby w ciągu pół godziny jazdy CBF zjadła mniej niż 4Ah z akumulatora, który nie ma nawet szczątkowego ładowania.

Ja, jakbym nie umiał sam pomierzyć altka, to bym pojechał w inne niezależne miejsce, aby zrobili pomiary. To jest naprawdę prosta sprawa.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Regulator Napięcia CBF 1000 - prośba o pomoc

Postprzez marcin » Pn lip 16, 2012 8:52 pm

gruf, upewnij się czy to na pewno jest regulator czy może alternator. Aktualnie mój motocykl stoi w serwisie i czeka na wymianę alternatora. Niestety mój mechanik za pierwszym razem orzekł, że to wina regulatora. Regulator wymieniłem i okazało się, że to jednak alternator. Jeżeli to faktycznie padł u Ciebie regulator to mam na sprzedaż swój oryginalny, gdybyś był zainteresowany to skontaktuj się ze mną 536408026. Pzdr.
Avatar użytkownika
marcin
Użytkownik
 
Posty: 164
Dołączył(a): Śr sie 10, 2011 10:04 pm
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Imię: Marcin
Motocykl: CBF 1000A

Re: Regulator Napięcia CBF 1000 - prośba o pomoc

Postprzez gruf » Wt lip 17, 2012 6:17 am

Ja, jakbym nie umiał sam pomierzyć altka, to bym pojechał w inne niezależne miejsce, aby zrobili pomiary. To jest naprawdę prosta sprawa.


Dzięki, tak zrobię jak odbiorę dziś moto.

Jeżeli to faktycznie padł u Ciebie regulator to mam na sprzedaż swój oryginalny, gdybyś był zainteresowany to skontaktuj się ze mną 536408026


NIestety już zamówiłem i dziś ma być zamontowany.

Zobaczymy jak będzie z ładowaniem...najgorsze jest to że za tydzień mam jechać nim do Chorwacji...:((((
gruf
Nowicjusz
 
Posty: 12
Dołączył(a): Śr mar 28, 2012 9:12 pm
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 44
Motocykl: CBF 1000 A7
W siodle: <100 kkm

Re: Regulator Napięcia CBF 1000 - prośba o pomoc

Postprzez gruf » Pt lip 20, 2012 1:16 pm

Tak jak mówiliście okazało się, że padł alternator...

Zgłosiłem się dzisiaj do serwisu autoryzowanego, oni oczywiście nic nie wiedzą o akcji. Wysłali maila do Hondy Polska celem potwierdzenia. Mają dać znać

Serwis w którym stoi motocykl twierdzi, że na 100% regulator jest niedobry i że padł ze względu na niedobry alternator

Pytanie czy w takim wypadku Honda może wymienić na gwarancji regulator?

Pozdrawiam

Paweł
gruf
Nowicjusz
 
Posty: 12
Dołączył(a): Śr mar 28, 2012 9:12 pm
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 44
Motocykl: CBF 1000 A7
W siodle: <100 kkm

Odp: Regulator Napięcia CBF 1000 - prośba o pomoc

Postprzez raphi » Pt lip 20, 2012 2:28 pm

Powiedz ludziom z hondy by czytali wewnętrzne biuletyny! Tam jest o akcji.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14107
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Regulator Napięcia CBF 1000 - prośba o pomoc

Postprzez zbyhu » Pt lip 20, 2012 5:26 pm

A jak nie czytają biuletynów, to niech wklepią w system numer VIN pojazdu i od razu im wyskoczą informacje o tym, że moto łapie się na wymianę altka. U mnie, jak załatwiałem sprawę w Tychach, tak właśnie gość zrobił - poprosił numer VIN i po chwili powiedział, że faktycznie, jest akcja na alternatory do CBF 1000 oraz do CBR 1000. Jeszcze mówił, że ciekawe, bo sam ma CBR 1000.
Także NA BANK mają od ręki w systemie jak to sprawdzić.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Regulator Napięcia CBF 1000 - prośba o pomoc

Postprzez gruf » So lip 21, 2012 5:25 am

To jest jakaś paranoja, Profi autoryzowany dealer Hondy w Łodzi ma miesięczne terminy na przyjęcie do serwisu...

Zastanawiam się jeszcze nad zawiezieniem motocykla do Wawy, tam jest 5 dealerów do wyboru do koloru.

Urlop zamiast na moto, raczej będę miał w aucie..:(
gruf
Nowicjusz
 
Posty: 12
Dołączył(a): Śr mar 28, 2012 9:12 pm
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 44
Motocykl: CBF 1000 A7
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości

cron