Switch to full style
Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Regulator Napięcia CBF 1000 - prośba o pomoc

Pn lip 16, 2012 10:17 am

Witam wszystkich.

Padł mi regulator napięcia, w serwisie w Łodzi twierdzą że u mnie w MOTO CBF 1000 2007 wyście jest na 2 kostki: 2 pin i 3 pin.

Polecają mi jakiś japoński za prawie 500 PLN

Znalazłem regulator w sieci:

http://quad4u.pl/301-regulator-napiecia ... RH001.html, sprzedawca twierdzi że będzie na bank pasował...

co sądzicie? będzie pasował czy może warto dołożyć 300 PLN

Z góry dzięki za informację

Pozdr!!

Re: Regulator Napięcia CBF 1000 - prośba o pomoc

Pn lip 16, 2012 10:23 am

Ja mam ten i działa bez zarzutu: http://reg_mot.republika.pl/
poczytaj tu: viewtopic.php?f=25&t=459&p=7008&hilit=regulator+napi%C4%99cia#p7008
i tu: viewtopic.php?f=13&t=301
i tu o alternatorach: viewtopic.php?f=20&t=815&hilit=wymienia+alternatory

Jakie masz objawy, że twierdzisz, że to regulator? Nie masz ładowania akumulatora? Może to alternator (znany problem w 1000cach). Może się okazać, że naprawa nie będzie Cię nic kosztować - w ASO.

Re: Regulator Napięcia CBF 1000 - prośba o pomoc

Pn lip 16, 2012 10:27 am

Rafi,

czyli ten na 5 PIN Będzie działał.

Trzeba jakoś przerabiać kable od moto?

Re: Regulator Napięcia CBF 1000 - prośba o pomoc

Pn lip 16, 2012 10:30 am

gruf napisał(a):Rafi,

czyli ten na 5 PIN Będzie działał.

Trzeba jakoś przerabiać kable od moto?

Doczytaj jeszcze co dopisałem do powyższego posta.
Z alternatora wychodzą 3 żółte kable i wchodzą do regulatora napięcia (łączone kostą 3pinową). A z regulatora wychodzą 2 - plus i minus i idą do akumulatora (po drodze przez bezpiecznik główny). Do CBF-y dobrze jest mieć zatem regulator 5 kablowy/pinowy.
Wszystko jest pod lewą tylną owiewką.

Re: Regulator Napięcia CBF 1000 - prośba o pomoc

Pn lip 16, 2012 10:49 am

Właśnie zobaczyłem resztę Twojego posta.

U mnie ładowania zupełnie brak. W serwisie ponoć sprawdzili alternator i jest dobry...miałem właśnie nadzieję, że będzie niedobry i oddam do Hondy...:(

W międzyczasie rozmawiałem z tym gościem od regulatora, który polecałeś, twierdzi, że przy motorach na wtrysku, ich regulator nie trzyma napięcia pow 8,5tyś obrotów...

Radził, żeby to jeszcze skonsultować z Kolegą który poleca,

hmmm? teraz to już nie wiem co kupić/zrobić.

Pozdr.

Re: Regulator Napięcia CBF 1000 - prośba o pomoc

Pn lip 16, 2012 11:11 am

gruf napisał(a):W międzyczasie rozmawiałem z tym gościem od regulatora, który polecałeś, twierdzi, że przy motorach na wtrysku, ich regulator nie trzyma napięcia pow 8,5tyś obrotów...

Raz jeden zaobserwowałem takie zjawisko... właśnie gdy odwinąłem konkretnie 220+
Zaświecił mi się alarm zbyt wysokiego napięcia ładowania (na moim woltomierzu) oraz zaczęła mrugać dioda ABS - sygnalizująca zapewne zbyt wysokie napięcie na czujnikach ABS. Zastanawiałem się WTF... teraz już podejrzewam, że przekroczyłem te 8500 obrotów. Hmm... to niefajnie. To w takim razie ten regulator poza tym, że przy niższych obrotach sprawuje się wyśmienicie nie nadaje się do naszych motocykli. Z drugiej strony 200 km/h prawie nigdy nie przekraczam, a to jest właśnie około 8000 obrotów.

--edit--
Rozmawiałem z gościem, który robi te regulatory. Potwierdził mi tą informację. Trochę głupia sprawa. Dobrze, że chociaż wiem co jest grane. Plusem tego jest fakt, że regulator jest zimny, nie grzeje się tak jak inne i dzięki temu jest trwały. Ale i tak niesmak pozostaje. Czyli nie mogę śmigać więcej niż 2 paczki... niedobrze :) Jak ja będę do pracy się teraz spieszył?? Powoli??

Re: Regulator Napięcia CBF 1000 - prośba o pomoc

Pn lip 16, 2012 11:28 am

Jeszcze jedno. Jeśli u Ciebie nie ma w ogóle ładowania to może być to też uszkodzony akumulator! Mierzenie ładowania bez podpiętego obciążenia jest nieprawidłowe. Powinno się wpiąć regulator do akumulatora i wówczas mierzyć ładowanie. Jeśli akumulator jest wykończony to może mieć zwarcie - wówczas ładowania nie będzie!

Trzeba włożyć dobry aku i wówczas zmierzyć ładowanie. Dobrze jest też sprawdzić połączenie regulatora z alternatorem i instalacją motocykla (dwie kostki). Może być tak, że się kostka wypięła, albo nie przewodzi jeden ze styków.

Dlaczego miałby paść regulator napięcia? Jechałeś w upał długo na bardzo wysokich obrotach? A może instalowałeś jakieś dziwne odbiorniki (jak alarm)? Regulator można jeszcze uszkodzić poluzowanymi klemami (tak jak mój).

Re: Regulator Napięcia CBF 1000 - prośba o pomoc

Pn lip 16, 2012 11:36 am

Akumulator jest ok, rozładował się przy braku ładowania, naładowałem do w domu i na drugi dzień dojechałem do serwisu przez całe miasto, jakieś pół h. w serwisie motor odpalił jeszcze, ale już kręcił dość słabo...

Całość zaczęła się po odbiorze moto z serwisu, założyli min. gniazdo zapalniczki...

Pojeździłem z 300-400km, palił słabiej, aż w końcu stanął na drodze...

Zwracałem im uwagę czy to aby nie od tego ale co mieli powiedzieć...oczywiście, że nie:)

To gniazdo działa razem z zapłonem, może lepiej jakby podpięli bezpośrednio do akumulatora??

Re: Regulator Napięcia CBF 1000 - prośba o pomoc

Pn lip 16, 2012 11:49 am

gruf napisał(a):To gniazdo działa razem z zapłonem, może lepiej jakby podpięli bezpośrednio do akumulatora??

A gniazdo zamontowali przez przekaźnik napięcia czy bezpośrednio do instalacji tylko do kabli "po zapłonie". Jeśli tak to do których kabli z instalacji się wpięli. Niektóre kabelki są zbyt cienkie by uciągnąć prąd idący do gniazda i mogą się np. przegrzewać gdy pobór prądu jest większy niż kabel może uciągnąć. Wtedy z instalacją mogą się dziać różne dziwy.
No i czy pomiędzy gniazdem a instalacją motocykla wpięli bezpiecznik?!
Jeśli wpięli się po prostu kablami do instalacji to zmień mechanika. Tak by nie zrobił nawet mój 13 miesięczny syn! :scared:

Re: Regulator Napięcia CBF 1000 - prośba o pomoc

Pn lip 16, 2012 11:54 am

Tego nie wiem, podjadę tam dzisiaj do nich i popytam...

Niemniej dzięki za porady!:)
Odpowiedz