termometr, woltomierz

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

termometr, woltomierz

Postprzez zbyhu » N sty 16, 2011 1:10 pm

Yo!

Jako ze CBF jest dosyc uboga w pewne wskazniki, zastanawiam sie nad zmajstrowaniem sobie takiego mini komputerka pokladowego.
Chcialbym miec na nim trzy informacje. Temperature zewnetrzna, temperature oleju lub cieczy chlodzacej i woltomierz.
Temperatura zewnetrzna - ot tak, chce miec. Temperatura cieczy - z tego co rozmawialem z jednym Grekiem, to w CBF przy awarii termostatu najpierw wentylator zaczyna warczec non stop, potem zaczyna wypluwac plyn chlodniczy z ukladu, a dopiero potem wlacza sie kontrolka ostrzegawcza o przegrzewaniu sie silnika. Fajnie zatem byloby miec jakis termometr, ktory wczesniej ostrzegalby, ze silnikowi robi sie cieplo :P.
No a woltomierz z jakas dioda mrygajaca niskiego napiecia moglby poinformowac o awarii alternatora i dac szanse gdzies zjechac, nim aku zdechnie calkowicie.

No i teraz jak takie cos zmontowac? :)
Znalazlem dosyc podobne urzadzenia na allegro, ale sa do samochodow i mierza temperatury tylko na zewnatrz i wewnatrz auta.
http://allegro.pl/termometr-lcd4x20-zeg ... 40989.html
http://allegro.pl/termometr-samochodowy ... 47989.html

Ktos ma jakies pomysly? Kogos jeszcze cos takiego by interesowalo?

Przede wszystkim zastanawiam sie, czy moznaby podlaczyc sie pod fabryczny czujnik temperatury, jaki w moto jest zainstalowany... Bo inaczej trzebaby wyczarowac gniazdo jakies w wezu plynu chlodzacego. Da sie takie cos oczywiscie kupic (taka mufa z aluminium na cybanty z gwintowanym gniazdem na czujnik), ale po co dublowac czujniki, jesli daloby sie skorzystac z fabrycznego.

No nic. Jakies opinie? Pomysly?

Pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: termometr, woltomierz

Postprzez zbyhu » N sty 16, 2011 1:24 pm

Yo!

Hymm, ten wydaje sie ciekawy i mozliwy do zastosowania...
http://allegro.pl/termometr-lcd-zegar-v ... 60061.html

Pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: termometr, woltomierz

Postprzez goramo » N sty 16, 2011 2:20 pm

Ja też myślałem nad podobnym rozwiązaniem - przydałoby się mieć wskaźnik temperatury cieczy oraz jakiś ostrzegacz o niskim napięciu.

Tyle, że ja kompletna noga jestem z elektryki/elektroniki więc sam za wiele nie zwojuję :lol:


Poza tym, motocykiel mam na gwarancji do września 2012 roku, więc na razie chyba trzeba zapomnieć o jakiś modyfikacjach samodzielnych. Obawiam się, że mogliby się w ASO na przeglądzie przypierdzielić i gwarancję zabrać... :?
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: termometr, woltomierz

Postprzez zbyhu » N sty 16, 2011 3:15 pm

Yo!

No to ten drugi termometr wydaje sie ciekawszy, bo ma tylko to co trzeba. Dwie temperatury, ktore mozna sobie dowolnie opisac i woltomierz z mozliwoscia dodania diody migajacej :).
Musze zagadac do goscia tylko jak wygladaja czujniki i jakie temperatury potrafia przezyc. Bo tranzystorowe czujniki podobno tylko 125 stopni moga przezyc :).

Sztrom pociagnalbym z podswietlenia rejestracji lub z grzanych minetek, musialbym wyczarowac jak podlaczyc czujnik do chlodnicy i wio! :)

No i jeszcze jakos elegancko umiescic wyswietlacz, zeby byl widoczny, a nie wygladal jak odpustowy badziew choinkowy :P.

Pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: termometr, woltomierz

Postprzez Basti » N sty 16, 2011 5:19 pm

No i jeszcze jedna kwestja. Ochrona przed deszczem i wilgocią.
Avatar użytkownika
Basti
Miłośnik
 
Posty: 554
Dołączył(a): Śr lis 17, 2010 5:25 pm
Lokalizacja: Świnoujście
Wiek: 46
Motocykl: HONDA CBF 1000 A7

Re: termometr, woltomierz

Postprzez mxzibi » N sty 16, 2011 8:48 pm

Też myślałem o założeniu takiego wyświetlacza na obudowę zegarów i nawet się zmieści .
Dzwoniłem nawet do firmy z zapytaniem czy wycieli by laserowo dokładnie otwór w obudowie pod wyświetlacz i powiedzieli że praktycznie na wszystkich krzywiznach mogą wycinać.
Ale faktycznie zostałaby kwestia wpięcia pod temp.
Wyświetlacz montujemy pod obudową osobno a płytkę w jakieś opakowanie i po kłopocie .
Zbyhu jak coś wymyślisz to daj znać bo bym wyrezał sobie takie cuś :wink: .
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
mxzibi
Użytkownik
 
Posty: 112
Dołączył(a): Cz paź 28, 2010 7:36 pm
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 47
Motocykl: CBF 1000 '08

Re: termometr, woltomierz

Postprzez raphi » Wt sty 25, 2011 9:14 am

Zbyhu, jak tam? Popchnąłeś temat "komputera pokładowego?" :-) Chętnie bym sobie też takie coś sprawił. Mój motong ma już 44 tyś i chyba warto alternator mieć pod kontrolą :-) A temperatura to też niezwykle przydatna rzecz. Jak tak o tym czytam na allegro to mi wychodzi że największym problemem w całej instalacji będzie zamontowanie wyświetlacza tak by ładnie to wyglądało a do tego było wodoodporne.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14107
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: termometr, woltomierz

Postprzez zbyhu » Wt sty 25, 2011 4:17 pm

Yo!

Na razie nic, bo mam cieniutki miesiac. Musialem laptopa kupic i nie mam za co do pracy dojezdzac, nie wspominajac o kupowaniu woltomierzy :P.

Jesli o ladna prezencje chodzi, to chyba najlepiej byloby wyciac w plastiku obudowy zegarow ladny prostokat, wkleic kawalek pleksi od spodu i przymocowac od spodu wyswietlacz. Reszte ukladu juz mozna wtedy w byle jaki sposob zabezpieczyc od wody :]. No, ale za bardzo nie ma miejsca na takie wycinanki w zegarach CBFy.

A drugi sposob to dorobic w obudowe z plastiku dla wyswietlacza i przymocowac po srodku kierownicy, miedzy "mostkami" mocujacymi ja do polki. W sklepach elektronicznych bywaja roznego rodzaju obudowy z plastiku na elektroniczne gadzety.

Pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: termometr, woltomierz

Postprzez Goral4t » Wt sty 25, 2011 8:12 pm

jak to jest w starszych modelach był wskaźnik temp cieczy a w nowych wskaźnik paliwa?? hmm mi czasem to przeszkadzało ze nie wiadomo ile paliwa ;D ale w praktyce rezerwa okazała sie dobra bo zaświeci się jeszcze jakieś 50-100 km wcześniej potem gaśnie i jak już stan krytyczny świeci bez-przerwy ;) ale zauważyłem ze cbf sie strasznie grzeje w mieście.. nie wiem jak z pozostałymi moto ale czy ten wiatrak wyrobi na dłuższej jeździe w korku lub po mieście?

a tak do tematu.. dużo kłopotu z zamontowaniem kontroli paliwa jest??
Motomaniacy są wszędzie :) X11 "Power of Dreams"
Avatar użytkownika
Goral4t
Maniak
 
Posty: 1357
Dołączył(a): N lis 21, 2010 12:32 pm
Lokalizacja: KSU
Wiek: 31
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF 600 sa, x11
W siodle: 100-200 kkm

Re: termometr, woltomierz

Postprzez goramo » Wt sty 25, 2011 8:16 pm

Goral1906 napisał(a):jak to jest w starszych modelach był wskaźnik temp cieczy a w nowych wskaźnik paliwa?? hmm mi czasem to przeszkadzało ze nie wiadomo ile paliwa ;D ale w praktyce rezerwa okazała sie dobra bo zaświeci się jeszcze jakieś 50-100 km wcześniej potem gaśnie i jak już stan krytyczny świeci bez-przerwy ;) ale zauważyłem ze cbf sie strasznie grzeje w mieście.. nie wiem jak z pozostałymi moto ale czy ten wiatrak wyrobi na dłuższej jeździe w korku lub po mieście?

a tak do tematu.. dużo kłopotu z zamontowaniem kontroli paliwa jest??


Z tym grzaniem to chyba wiele motongów tak ma.

Mój Intruz M800 też praktycznie na każdych światłach mielił wiatrakiem, kolegi CBF600N też w mieście miele bez przerwy, moja CBF1000 też.
Taki urok :wink:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości