termometr, woltomierz

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: termometr, woltomierz

Postprzez Osu! » Wt cze 14, 2011 7:14 pm

słuchajcie, a jak zakończył się temat voltomierza....?
Bo przyznam, że bardzo chętnie bym go sobie zainstalował...dobry analogowy voltomierz to bardzo pomocne narzędzie w diagnostyce pokładowego systemu elektrycznego...

Poki co ciut pogooglowalem i znalazlem z biala tarczką i chromowany do instalacji "samodzielnej" za 200zl...a przydalby się taki z czarną tarczką, z klasą ochrony przed warunkami atmosferycznymi IP56 i wpuszczany w owiewkę....
Macie już może to rozkminione...?
W diody nie chce sie bawić bo to żadna informacja...analog z dobra skalą to super narzędzie....!! :)
Avatar użytkownika
Osu!
Znawca
 
Posty: 462
Dołączył(a): Cz cze 02, 2011 6:53 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 43
Motocykl: XT1200Z

Re: termometr, woltomierz

Postprzez Goral4t » Cz cze 16, 2011 10:13 am

jak skończysz pokaż zdj;] a tak nawiasem może ten kabel spróbował byś puścić np przed albo za chłodnica w miejscu nachodzenia przewodu na rurkę potem jak zepniesz spinką nie powinno cieknąć oczywiście nie wiem jakiej grubości jest przewód od temperatury;]
Motomaniacy są wszędzie :) X11 "Power of Dreams"
Avatar użytkownika
Goral4t
Maniak
 
Posty: 1357
Dołączył(a): N lis 21, 2010 12:32 pm
Lokalizacja: KSU
Wiek: 31
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF 600 sa, x11
W siodle: 100-200 kkm

Re: termometr, woltomierz

Postprzez goramo » Pt lip 06, 2012 12:13 pm

Przed chwilą przeglądając manual, zauważyłem coś interesującego - mianowicie CBF ma chyba przygotowane wyjście na podłączenie wskaźnika temperatury cieczy. :blink:

Spójrzcie na diagram ->
Wyjście na wskaźnik.jpg



Z czujnika temperatury (który podaje temperaturę cieczy dla jednostki sterującej pracą silnika) - czyli nr 7 ECT - Engine Coolant Temperature Sensor, wg tego diagramu powinno być osobne wyjście na podłączenie wskaźnika temperatury cieczy!!!!!!! :clap: :clap: :clap:

Chyba, że źle myślę.... :unsure: Jeśli tak to niech ktoś bardziej kumaty w tych kreseczkach mnie poprawi.... :rolleyes:
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: termometr, woltomierz

Postprzez zbyhu » Pt lip 06, 2012 12:21 pm

Ciekawe, ciekawe :).
Spróbuję zgłębić temat.

DOPISANE:
Na schemacie elektrycznym do czujnika temperatury idą 3 kable. Jeśli uziemienie jest rozwiązane poprzez to, że czujnik wkręcony jest "do masy", to wszystkie 3 lecą gdzieś do wiązki i wśród nich jest ten nas interesujący.
Mnie się wydaje, że ten jeden, który ma iść do wskaźnika temperatury, leci do zegarów i obsługuje kontrolkę przegrzania silnika.

DOPISANE2:
I tak też jest w rzeczywistości. Kabelek zielono-niebieski, pin nr 13 we wtyczce zegarów. Na nim mamy informacje o temperaturze cieczy chłodzącej, ale w CBF1000 wykorzystana jest ona tylko do sygnalizowania za wysokiej temperatury kontrolką.
Jakby odgadnąć "naturę" sygnału i jakoś podpiąć się pod ten sygnał, to prosty układ elektroniczny na małym wyświetlaczu nam wyświetli temperaturę cieczy chłodzącej :).
I tu największy problem, aby zrobić to w możliwie bezinwazyjny sposób, tj. bez ciachania instalacji elektrycznej moto :).
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: termometr, woltomierz

Postprzez rupert » Pt lip 06, 2012 3:37 pm

W ciemno strzelam, że wiązka pod zegary posiada podpięcie pod sensor, zazwyczaj fabrycznie wyprowadza się komplet instalacji elektrycznej, nawet tej nieużywanej. Więc lepiej zacznijcie od szukania impulsu na kostce... ale oczywiście mogę się mylić
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: termometr, woltomierz

Postprzez zbyhu » Pt lip 06, 2012 4:19 pm

Zadaj sobie trud przeczytania tego, co napisałem.

Kabel niebiesko-zielony, pin 13 w zegarach.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Odp: termometr, woltomierz

Postprzez rupert » Pt lip 06, 2012 5:54 pm

Jakos przeoczylem, po co te nerwy?
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: termometr, woltomierz

Postprzez goramo » Pt lip 06, 2012 5:55 pm

zbyhu napisał(a):Ciekawe, ciekawe :).
Spróbuję zgłębić temat.

DOPISANE:
Na schemacie elektrycznym do czujnika temperatury idą 3 kable. Jeśli uziemienie jest rozwiązane poprzez to, że czujnik wkręcony jest "do masy", to wszystkie 3 lecą gdzieś do wiązki i wśród nich jest ten nas interesujący.
Mnie się wydaje, że ten jeden, który ma iść do wskaźnika temperatury, leci do zegarów i obsługuje kontrolkę przegrzania silnika.

DOPISANE2:
I tak też jest w rzeczywistości. Kabelek zielono-niebieski, pin nr 13 we wtyczce zegarów. Na nim mamy informacje o temperaturze cieczy chłodzącej, ale w CBF1000 wykorzystana jest ona tylko do sygnalizowania za wysokiej temperatury kontrolką.
Jakby odgadnąć "naturę" sygnału i jakoś podpiąć się pod ten sygnał, to prosty układ elektroniczny na małym wyświetlaczu nam wyświetli temperaturę cieczy chłodzącej :).
I tu największy problem, aby zrobić to w możliwie bezinwazyjny sposób, tj. bez ciachania instalacji elektrycznej moto :).


Kurde.... a już myślałem, że wystarczy pod to wyjście/pin/kabelek podłączyć plus jakiegoś wskaźnika a jego minus do masy i już byśmy mieli wskazania temperatury...
A tu chyba nie będzie tak łatwo.... :down:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Odp: termometr, woltomierz

Postprzez 4kowal » Pt lip 06, 2012 8:10 pm

Jest bardzo prawdopodobne, że ten czujnik to termistor i łatwo go można odczytać.
Obrazek
Avatar użytkownika
4kowal
Maniak
 
Posty: 1305
Dołączył(a): Cz sie 11, 2011 12:38 pm
Lokalizacja: Legionowo
Wiek: 41
Imię: Michał
Motocykl: CBF600SA '08
W siodle: <100 kkm

Re: termometr, woltomierz

Postprzez 4kowal » Wt lip 10, 2012 10:11 pm

Poniżej o czujniku. Można albo mierzyć rezystancję, albo napięcie. Zrobienie wskaźnika wyskalowanego w stopniach powinno być proste.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
4kowal
Maniak
 
Posty: 1305
Dołączył(a): Cz sie 11, 2011 12:38 pm
Lokalizacja: Legionowo
Wiek: 41
Imię: Michał
Motocykl: CBF600SA '08
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości