podniesienie mocy - chip tunning

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: podniesienie mocy - chip tunning

Postprzez -patrick- » Śr cze 28, 2017 8:25 am

seidhe napisał(a):A ja zdjąłem deflektor na lato i spalanie spadło o 4 setki:)
LwG

albo to efekt tego, że po prostu jest cieplej i motocykl szybciej się nagrzewa. :bag:
Avatar użytkownika
-patrick-
Nightmare
 
Posty: 4711
Dołączył(a): Pn cze 17, 2013 7:23 am
Lokalizacja: Poznań
Imię: Patryk
Motocykl: KTM 1290 SAT
W siodle: <100 kkm

Re: podniesienie mocy - chip tunning

Postprzez seidhe » Śr cze 28, 2017 11:01 am

Zawsze odpalam moto, żeby sobie pochodził, aż się nagrzeje. Na zimnym nie jeżdżę. Wyciągam go z garażu, odpalam ,wkładam ciuchy, brama i dopiero w drogę. Ale na pewno nagrzewa się odrobinę szybciej.
LwG.
Avatar użytkownika
seidhe
Użytkownik
 
Posty: 90
Dołączył(a): Wt gru 27, 2016 12:26 pm
Wiek: 48
Imię: Michał
Motocykl: NC750X, Triumph B200
W siodle: <100 kkm

Re: podniesienie mocy - chip tunning

Postprzez klemens » Śr cze 28, 2017 8:07 pm

Fachowiec od tuningu Pan Godula z Krakowa mawia (co prawda odn.aut): tuning silnika doładowanego to koszt rzędu 2k, tuning silnika wolnossącego to koszt rzędu 20k (minimum). Nie wdając się w przydługie wykłady, silnik wolnossący ma margines dla domorosłego tunera rzędu... może ze 2-3%. A i tak jest ryzyko, że przy ostrym dodaniu gazu może przejść w tryb awaryjny.
4 setki na spalaniu... :biggrin: , toż to mniej niż błąd pomiaru.
Nie chcę tu nikogo urazić ale jak ktoś chce mieć mustanga, to kupuje mustanga. Kupowanie osiołka i próby wytresowania go na mustanga są... no cóż, każdy może ze swoją kasą robić co chce.
Lepiej się wysrać i spóźnić niż być na czas i się zesrać
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 5259
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 62
Motocykl: T7

Re: podniesienie mocy - chip tunning

Postprzez goramo » Cz cze 29, 2017 7:25 am

klemens napisał(a):Fachowiec od tuningu Pan Godula z Krakowa mawia (co prawda odn.aut): tuning silnika doładowanego to koszt rzędu 2k, tuning silnika wolnossącego to koszt rzędu 20k (minimum). Nie wdając się w przydługie wykłady, silnik wolnossący ma margines dla domorosłego tunera rzędu... może ze 2-3%. A i tak jest ryzyko, że przy ostrym dodaniu gazu może przejść w tryb awaryjny.
4 setki na spalaniu... :biggrin: , toż to mniej niż błąd pomiaru.
Nie chcę tu nikogo urazić ale jak ktoś chce mieć mustanga, to kupuje mustanga. Kupowanie osiołka i próby wytresowania go na mustanga są... no cóż, każdy może ze swoją kasą robić co chce.


:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:


4 setki na spalaniu, to przy konsumpcji NC pewnie zrobi różnicę ilość wachy jaka ścieknie z pistoletu po odbiciu. :msn-wink:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: podniesienie mocy - chip tunning

Postprzez seidhe » Cz cze 29, 2017 8:32 am

goramo napisał(a):
klemens napisał(a):Fachowiec od tuningu Pan Godula z Krakowa mawia (co prawda odn.aut): tuning silnika doładowanego to koszt rzędu 2k, tuning silnika wolnossącego to koszt rzędu 20k (minimum). Nie wdając się w przydługie wykłady, silnik wolnossący ma margines dla domorosłego tunera rzędu... może ze 2-3%. A i tak jest ryzyko, że przy ostrym dodaniu gazu może przejść w tryb awaryjny.
4 setki na spalaniu... :biggrin: , toż to mniej niż błąd pomiaru.
Nie chcę tu nikogo urazić ale jak ktoś chce mieć mustanga, to kupuje mustanga. Kupowanie osiołka i próby wytresowania go na mustanga są... no cóż, każdy może ze swoją kasą robić co chce.


:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:


4 setki na spalaniu, to przy konsumpcji NC pewnie zrobi różnicę ilość wachy jaka ścieknie z pistoletu po odbiciu. :msn-wink:


Dla szanownych kolegów od ciągnięcia łacha to tyle co skapie z pistoletu, ale dla mnie to 20-30 km więcej na zbiorniku. Może wam się setki pomyliły :msn-wink:
LwG
Avatar użytkownika
seidhe
Użytkownik
 
Posty: 90
Dołączył(a): Wt gru 27, 2016 12:26 pm
Wiek: 48
Imię: Michał
Motocykl: NC750X, Triumph B200
W siodle: <100 kkm

Re: podniesienie mocy - chip tunning

Postprzez Kaplan » Cz cze 29, 2017 9:29 am

Zawsze można poczekać na NC750 z kompresorem: http://motormania.com.pl/newsy/nowosci- ... patentowe/

Albo spróbować na własną rękę z montażem turbosprężarki do silnika wolnossącego, jak tu:



Tyle że to będzie kosztowna przeróbka od podstaw.
Honda do tej pory wypuściła chyba tylko dwa motocykle z fabrycznym turbo: CX500 i CX650. Tu nawet ładne porównanie Hond Integra i CX500:



A tu fabryczne turbo CX650 w akcji (ze wskaźnikiem doładowania):



:)
Kaplan
Znawca
 
Posty: 246
Dołączył(a): N gru 06, 2015 10:00 am
Lokalizacja: Woj. Pomorskie
Imię: Karol
Motocykl: NC700S DCT (2013/14)
W siodle: <100 kkm

Poprzednia strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości