Czynność łatwa i możliwa do wykonanania nawet pod blokiem. Co nam będzie potrzebne?:
-nowy olej i filtr
-zestaw kluczy (najlepiej nasadowe)
-klucz dynamometryczny
-pojemnik na zużyty olej i kawałek szmatki
-klucz do odkręcenia filtra oleju
zdj. 1
Zaczynamy:
Olej najlepiej wymieniać na ciepłym silniku- szybciej ścieknie, uwaga na ryzyko poparzenia!
-stawiamy motocykl na centralnej podstawce
-odkręcamy plastikową osłonę filtra oleju, korek wlewu na pokrywie sprzęgła oraz korek spustowy w misce olejowej
-czekamy ok 5 min. aż wszystko ścieknie do kuwety
zdj. 2
-przy pomocy specjalnego klucza odkręcamy stary filtr oleju (trochę pocieknie). Polecam ten rodzaj klucza- pasuje do wszelkich filtrów od koparek po motocykle, dobrze trzyma i nie niszczy filtrów.
zdj. 3
-czyścimy kawałkiem szmatki krawędzie styku filtra z blokiem silnika, uszczelkę nowego filtra smarujemy świeżym olejem i dokręcamy go mocno ręką (nie kluczem!)
-wkręcamy korek spustowy do miski olejowej (czysty) z momentem 30 Nm. Przed montażem sprawdzamy stan aluminiowej podkładki uszczelniające- jeśli jest coś nie tak to ją wymieniamy na miedzianą, która kosztuje 50 gr w sklepie motoryzacyjnym. Jeśli nie mamy klucza dynamometrycznego to dokręcamy na wyczucie- uwaga na aluminiowy gwint
zdj. 5
-wlewamy nowy olej do górnej kreski w okienku, odpalamy silnik na ok. minutę (patrzymy czy gaśnie kontrolka ciśnienia oleju- jeśli nie to natychmiast gasimy sprzęta i szukamy przyczyny , gasimy silnik i czekamy ok 5 min aż cały olej ścieknie do miski. Dopełniamy stan do górnej kreski. Gotowe
zdj. 6
U mnie do CBF 1000 na każdą wymianę wchodzi trochę ponad 3 litry. Z racji tego, że olej jest sprzedawany w bańkach 4 l. czwartą wymianę mamy prawie gratis
Polecam zakup klucza dynamometrycznego do wszelkich napraw motocykla. Jeśli ktoś rzadko mechanikuje to na 90% za mocno dokręci każdą śrubę, aluminiowe gwinty łatwo się psują
Nie biorę odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody wynikłe po zastosowaniu się do powyższych porad