Basti napisał(a):raphi napisał(a):Basti napisał(a):
Jednocześnie nie mogą działać manetki z podświetleniem rejestracji ? Za duże obciążenie, czy co ? Jaki kupić przekażnik i gdzie wpiąć ?
Nie, nic nie stoi na przeszkodzie by to działało jednocześnie. No i jeszcze jedna dość istotna sprawa - kabelki. Zarówno dokładane kabelki (te, którymi łączymy przekaźnik z instalacją motocykla, jak i kable z samej instalacji - MUSZĄ być przygotowane na uciągnięcie obciążenia generowane ze wszystkich urządzeń na raz (suma obciążeń). Jak kabelek będzie za cienki to się będzie grzał, co może spowodować zwarcie, uszkodzenie instalacji, w skrajnych przypadkach samozapłon
I tu właśnie pojawiły się moje wątpliwości. Czy oby instalacja oświetlenia nie jest za słaba na podpinanie manetek. Tak sobie myślę, że one wyrażnie obciążają ten układ. Nawet bezpieczniki oświetlenia są małego amperażu. Z drugiej strony przewody którymi podłączałem manetki do aku też nie są jakieś mega grube. Trochę się zamotałem .
Trochę się powtórzę po Zbychu, ale ja wpiąłem się w oświetlenie rejestracji, które nadal działa. Nie ma obawy o kabelki, ponieważ oświetlenie tylko steruje pracą przekaźnika.
Całe obciążenie (prąd) pociągnąłem bezpośrednio z akumulatora swoimi przewodami o większym przekroju. O przekaźnik nie musisz się martwić, gdyż większość samochodowych przekaźników wytrzymuje dużo większy prąd niż Ty potrzebujesz. Ja mam do jednego podłączone manetki i gniazdo zapalniczki do którego podłączam ładowarkę do navi.