utwardzenie przedniego zawiasu-zmiana oleju na 15W? +gaźniki

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Odp: utwardzenie przedniego zawiasu-zmiana oleju na 15W? +ga

Postprzez motolukasz » Śr wrz 19, 2012 6:55 am

rupert napisał(a):W gaźnikach mamy katalizator nieregulowany z systemem dopalania spalin. Ile przepustnica zapoda paliwa, tyle poleci w cylindry i niekoniecznie dojdzie do całkowitego spalenia. Praktycznie w przypadku gaźników tylko na biegu jałowym dochodzi do idealnej mieszanki i całkowitego spalenia wachy. To co się nie spali idzie w wydech. W naszych przypadkach, gdzie wydechy są puste występuje dopalanie paliwa, co słychać jako miłe bulgotanie.

Inaczej przy wtryskach i myślę, że o tym piszesz, ale to zupełnie inna bajka


A ja myślę, że trochę upraszczasz sprawę. Gaźnik po to jest takim skomplikowanym i precyzyjnym urządzeniem, żeby dbać o prawidłowy skład mieszanki. W sowieckich bokserach to może i one lały tyle benzyny ile zdążyły, ale w cbf ?
Btw czym innym jest dopalanie spalin w wydechu a czym innym spalanie paliwa w wydechu. Przy pierwszej opcji napewno nie ma wybuchów i bulgotania w kominie.
A co do pustych kominów, to należy jeszcze wspomnieć o zjawiskach rezonansowych zachodzących w wydechu. Nie będę się mądrzył bo wcale nie jestem taki kozak :-). W dużym uproszczeniu jeśli wydech jest źle dobrany do silnika, cześć świeżej mieszanki zasysanej do cylindra, przedostaje się w trakcie współotwarcia zaworów do wydechu i tam jest SPALANA. Z tad strzały, bulgoty itp.
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
Avatar użytkownika
motolukasz
Miłośnik
 
Posty: 658
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:52 pm
Lokalizacja: Pruszków
Wiek: 44
Imię: Łukasz
Motocykl: CBF 1000
W siodle: <100 kkm

Re: utwardzenie przedniego zawiasu-zmiana oleju na 15W? +gaź

Postprzez rupert » Śr wrz 19, 2012 10:19 am

Idziesz w zaparte, masz wiele racji, ale nie do końca.
Na wtrysku komputer pobiera informacje z sondy o zawartości spalin i reguluje mieszankę. Gaźnik to czysto mechaniczne rozwiązanie, jeżeli jadąc np 40km/h (wiem, nikt tak nie jeździ) na 6 biegu, odkręcę manetkę do końca, to gaźniki, pomimo małego podciśnienia i tak zapodadzą do komór spalania dawkę paliwa, której silnik nie jest w stanie spalić. Efekt podobny występuje podczas rozruchu zimnego silnika na pełnym ssaniu. Można nawet wyczuć w spalinach trochę wachy. Obecne gaźniki są bardzo rozbudowane, ale nigdy nie osiągnęły i nie osiągną poziomu jaki daje komputer i wtrysk.
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Odp: utwardzenie przedniego zawiasu-zmiana oleju na 15W?

Postprzez Avalon » Śr wrz 19, 2012 12:05 pm

motolukasz napisał(a):
rupert napisał(a):W gaźnikach mamy katalizator nieregulowany z systemem dopalania spalin. Ile przepustnica zapoda paliwa, tyle poleci w cylindry i niekoniecznie dojdzie do całkowitego spalenia. Praktycznie w przypadku gaźników tylko na biegu jałowym dochodzi do idealnej mieszanki i całkowitego spalenia wachy. To co się nie spali idzie w wydech. W naszych przypadkach, gdzie wydechy są puste występuje dopalanie paliwa, co słychać jako miłe bulgotanie.

Inaczej przy wtryskach i myślę, że o tym piszesz, ale to zupełnie inna bajka


A ja myślę, że trochę upraszczasz sprawę. Gaźnik po to jest takim skomplikowanym i precyzyjnym urządzeniem, żeby dbać o prawidłowy skład mieszanki. W sowieckich bokserach to może i one lały tyle benzyny ile zdążyły, ale w cbf ?
Btw czym innym jest dopalanie spalin w wydechu a czym innym spalanie paliwa w wydechu. Przy pierwszej opcji napewno nie ma wybuchów i bulgotania w kominie.
A co do pustych kominów, to należy jeszcze wspomnieć o zjawiskach rezonansowych zachodzących w wydechu. Nie będę się mądrzył bo wcale nie jestem taki kozak :-). W dużym uproszczeniu jeśli wydech jest źle dobrany do silnika, cześć świeżej mieszanki zasysanej do cylindra, przedostaje się w trakcie współotwarcia zaworów do wydechu i tam jest SPALANA. Z tad strzały, bulgoty itp.


W wielu konstrukcjach dobrze dobrany tłumik, a raczej układ wydechowy pełni rolę rury rezonansowej. Tak się to projektuje by zjawiasko rezonansu zasysało większe dawki mieszanki do cylindrów w celu zwiększenia sprawności silnika. Cześć mieszanki "przelatuje" do wydechu gdzie eksploduje, wytwarzając fale rezonansowe i tak to się "kręci" :thumbsup:
W młodości zajmowałem się modelarstwem i w tej dziedzinie wydechowe układy rezonansowe były na porządku dziennym. :smoke:
Hałas był jednak konkretny, temperatura wydechu i zuzycie paliwa również, a o pracochłonnnym strojeniu wydechu już nawet nie wspomnę :eek:
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Poprzednia strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 88 gości