Stukanie w silniku

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Stukanie w silniku

Postprzez jokansen » Pt kwi 05, 2013 9:30 am

Hej
A napisałbyś co nieco o procedurze wyciągania napinacza? Miejsca na podejście jest niewiele. Wyciągałeś jakieś graty po drodze? Czy przy wyciąganiu napinacza potrzeba blokować sprężynę? Zrobiłbyś tutoriala dla potomnych :msn-wink:
Pozdro
"Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny"
Avatar użytkownika
jokansen
Maniak
 
Posty: 1023
Dołączył(a): Wt lip 24, 2012 8:21 pm
Lokalizacja: Płock
Wiek: 45
Imię: Marcin
Motocykl: DL650 AL8
W siodle: <100 kkm

Re: Stukanie w silniku

Postprzez huligans12 » Pt kwi 05, 2013 8:26 pm

Trochę ciężko napisać tutorial, ponieważ wykręciłem dwie śruby napinacza i go po prostu wyjąłem. Najłatwiej od prawej strony motocykla. Można sprawę ułatwić ściskając sprężynę specjalnym kluczykiem który opisany jest w książce Haynesa. Użyłem klucza płasko-oczkowego 8 oraz 10(Otwór do ściśnięcia sprężyny). Jeżeli ma się sprawne ręce to nie trzeba nic odkręcać :). Gorzej jest z przykręceniem go z powrotem. Tu już koniecznie trzeba skręcić sprężynę. Resztę wiadomo co. Napinacz po wyciągnięciu klucza sam się prawidłowo napina. Jeżeli chodzi o ręczny napinacz to montuje się bez problemów. Jego regulację wykonałem w ten sposób;

-wkręcenie śruby regulacyjnej do momentu poczucia nie dużego oporu,
-dokręcenie śruby ok. 1,5 - 2 obrotów,
-odpalenie silnika i powolne odkręcenie śruby regulacyjnej do momentu pojawieniu się stukania,
-dokręcenie śruby regulacyjnej o ok. 1,5 obrotu,
-dokręcenie nakrętki zabezpieczającej.

Tak u mnie to wyglądało :) Stukanie całkowicie zniknęło (po za sprzęgłem)
Avatar użytkownika
huligans12
Użytkownik
 
Posty: 66
Dołączył(a): So wrz 01, 2012 8:38 am
Lokalizacja: Krosno
Wiek: 30
Imię: Michał
Motocykl: WSK, CBF 500
W siodle: <100 kkm

Re: Stukanie w silniku

Postprzez jokansen » So kwi 06, 2013 5:38 am

I już sprawa jasna. Dzięki! :thumbsup:
"Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny"
Avatar użytkownika
jokansen
Maniak
 
Posty: 1023
Dołączył(a): Wt lip 24, 2012 8:21 pm
Lokalizacja: Płock
Wiek: 45
Imię: Marcin
Motocykl: DL650 AL8
W siodle: <100 kkm

Re: Stukanie w silniku

Postprzez huligans12 » So kwi 06, 2013 12:05 pm

Mam nadzieje, że pomogłem :)
Avatar użytkownika
huligans12
Użytkownik
 
Posty: 66
Dołączył(a): So wrz 01, 2012 8:38 am
Lokalizacja: Krosno
Wiek: 30
Imię: Michał
Motocykl: WSK, CBF 500
W siodle: <100 kkm

Re: Stukanie w silniku

Postprzez Polbaj » So kwi 06, 2013 12:19 pm

Fajna rzecz taki ręczny napinacz. Mój też zaczyna szwankować. Zastanawiam się tylko co się stanie jak przesadzimy z napięciem łańcucha rozrządu? Na pewno szybciej go wyciągniemy i pewnie przy okazji dostanie się ślizgaczowi i kółkom zębatym :dusgust:
Mój rumak http://hoonda.pl/viewtopic.php?f=26&t=2867


Błąd jest przywilejem filozofów,
tylko głupcy nie mylą się nigdy.
Sokrates
Avatar użytkownika
Polbaj
Miłośnik
 
Posty: 782
Dołączył(a): N maja 20, 2012 12:22 pm
Lokalizacja: Katowice
Wiek: 45
Imię: Paweł
Motocykl: Honda CBF600 SA `04
W siodle: <100 kkm

Re: Stukanie w silniku

Postprzez jokansen » Pt kwi 12, 2013 5:08 pm

Właśnie odebrałem moto od mechanika. U mnie stukał łańcuszek rozrządu (wymieniony) a napinacz był w porządku. Po synchronizacji gaźników i regulacji luzów zaworowych silnik chodzi przepięknie :)
"Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny"
Avatar użytkownika
jokansen
Maniak
 
Posty: 1023
Dołączył(a): Wt lip 24, 2012 8:21 pm
Lokalizacja: Płock
Wiek: 45
Imię: Marcin
Motocykl: DL650 AL8
W siodle: <100 kkm

Re: Stukanie w silniku

Postprzez huligans12 » So kwi 13, 2013 1:37 pm

Jeżeli można wiedzieć, ile zapłaciłeś?
Avatar użytkownika
huligans12
Użytkownik
 
Posty: 66
Dołączył(a): So wrz 01, 2012 8:38 am
Lokalizacja: Krosno
Wiek: 30
Imię: Michał
Motocykl: WSK, CBF 500
W siodle: <100 kkm

Re: Stukanie w silniku

Postprzez jokansen » So kwi 13, 2013 7:05 pm

Uhhh sporo, ale troszkę rzeczy mi mechanik porobił:
1) wymiana napędu (napęd miałem swój - łańcuch i zębatki)
2) łańcuch rozrządu
3) wymiana uszczelniaczy i oleju w lagach
4) regulacja zaworów
5) czyszczenie świec
6) synchronizacja gaźników
razem bolesne 800 stów
Czy to dużo czy mało nie wiem, nie mam rozeznania. Poza tym u mnie w mieście znam dwóch mechaników grzebiących w motocyklach. Jest jeszcze ASO Hondy i Yamahy
"Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny"
Avatar użytkownika
jokansen
Maniak
 
Posty: 1023
Dołączył(a): Wt lip 24, 2012 8:21 pm
Lokalizacja: Płock
Wiek: 45
Imię: Marcin
Motocykl: DL650 AL8
W siodle: <100 kkm

Re: Stukanie w silniku

Postprzez huligans12 » N kwi 14, 2013 10:05 pm

A łańcuch rozrządu miałeś swój? Myślę, że to normalna cena ok :)
Avatar użytkownika
huligans12
Użytkownik
 
Posty: 66
Dołączył(a): So wrz 01, 2012 8:38 am
Lokalizacja: Krosno
Wiek: 30
Imię: Michał
Motocykl: WSK, CBF 500
W siodle: <100 kkm

Re: Stukanie w silniku

Postprzez jokansen » Pn kwi 15, 2013 6:19 pm

Nie, łańcuch (DID) kupił mechanior.
"Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny"
Avatar użytkownika
jokansen
Maniak
 
Posty: 1023
Dołączył(a): Wt lip 24, 2012 8:21 pm
Lokalizacja: Płock
Wiek: 45
Imię: Marcin
Motocykl: DL650 AL8
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 145 gości