Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Wt wrz 17, 2013 1:13 pm
A spalanie spadło?
Wt wrz 24, 2013 9:17 pm
Chyba tak
W ostatni weekend zrobiłem 300 km trochę po trasie trochę przez miasto
Miałem nie przekraczać 120 km/h żeby wynik był dobry ale nie dało rady
wyszło 5,7
Pn kwi 27, 2015 6:57 am
Hi, czy eksperymentował ktos z zębatką zdawczą od szejsety?
Na alledrogo zoczyłem, że przy 17 zębach ma grubosc jak w litrze, nie wiem jak z wymiarami wewnętrznymi
Cz lip 02, 2015 5:40 am
PeterS napisał(a):CBFa dostała nowy zestaw napędowy - z tylną zębatką 42. Przyspieszenie bez widocznych zmian, przy 100km/h jest 4000rpm (bez zmian..?), przy 120km/h -4750rpm (było 5000). Prędkościomierz dalej przekłamuje - licznikowe 120 to 114 (wg Yanosika
)
Z obserwacji i obsłuchiwania moto na dystansie ostatnich kilkuset km:
obroty trochę tylko niższe niż w oryginale, spalanie ~~5,7 (więc podobnie), jednak czuje się, że CBFa trochę wolniej się wkręca, różnicę czuje (i przede wszystkim słyszy) się najbardziej przy przyspieszaniu pod górkę. Nie ma mowy oczywiście o żadnym zamulaniu (przyspieszenie jest nadal zadowalające i to bardzo
) ale moto już nie jest takie "lekkie".
Reasumując - IMHO jeśli co do zasady twoja jazda to podróże, głównie drogami szybkiego ruchu, to warto zmienić tylną zębatkę na 42 a myślę, że nawet na 41. Ale jeśli jeździsz na moto "wszędzie" - to nie opłaca się "poprawiać natury".
Cz mar 30, 2017 3:09 pm
Ponieważ jestem na etapie zmiany napędu odświeżę temat.
Czy próbował ktoś założyć zębatkę przednią 17 w modelu mk2 (sc64) oraz zostawić tylną 41 (tak jak jest w oryginale)?
Widziałem, że wcześniej były testy na 17/43 i chyba 17/42.
Cz sie 23, 2018 10:01 am
Cześć
Widzę, że kilka osób zmieniło zębatki z oryginalnych 16/43 na 17/43.
Pytanko.
Widzę, że oryginalna jest grubości 16,8mm.
Za to 17 są grubości 15,5mm.
Czy nie koliduje cieńsza grubość z obudową napędu?
Planuje zmienić przednią zębatkę +1 i chciał bym się upewnić.
Poniżej link do strony z zębatkami:
http://www.motocyklowysklep24.pl/zebatk ... 2_298.htmlPs:
Może ktoś podpowie w jakiej nie oryginalnej konfiguracji najlepiej się sprawuje CBF na trasach?
Cz sie 23, 2018 10:45 am
Pany a możecie mi podesłać linki do polecanych producentów zębatek o 17 zębach?
I czy ktoś stosował na tyle 39 zębów, a standardowo 16 z przodu?
Cz sie 23, 2018 11:02 am
Nie zakombinuj zbyt mocno. Jak zmienisz przód, to tył zostaw w spokoju.
Musisz znaleźć zębatkę o prawidłowych parametrach. Jak jest zbyt wąska, to jest zbyt wąska i nie należy jej montować do CBFy.
Polecam zębatkę Sunstara. Oznaczenie: SUNF522-17
Zrobiłem na takiej ok. 20 tyś.km.
W trasy jest spoko. Motocykl jest nieco bardziej mułowaty, ale biegi się wydłużają, obroty niższe w przelocie. Jeździłem tak z 3 kuframi i żoną, dwa razy podróż do Rumunii i raz Alpy - mocy mi nie brakowało. W mieście dosyć często trzeba schodzić do 1 biegu, znacznie częściej niż przy fabrycznym ustawieniu.
Ja teraz wróciłem do fabrycznego przełożenia i po tych 20kkm na modyfikacji czuję, że motocykl jest bardziej dynamiczny, odzyskał jakąś taką lekkość i zwinność. Oba rozwiązania są ciekawe, musisz spróbować co Ci pasuje bardziej.
Cz sie 23, 2018 11:39 am
zbyhu napisał(a):Nie zakombinuj zbyt mocno. Jak zmienisz przód, to tył zostaw w spokoju.
Musisz znaleźć zębatkę o prawidłowych parametrach. Jak jest zbyt wąska, to jest zbyt wąska i nie należy jej montować do CBFy.
Polecam zębatkę Sunstara. Oznaczenie: SUNF522-17
Zrobiłem na takiej ok. 20 tyś.km.
W trasy jest spoko. Motocykl jest nieco bardziej mułowaty, ale biegi się wydłużają, obroty niższe w przelocie. Jeździłem tak z 3 kuframi i żoną, dwa razy podróż do Rumunii i raz Alpy - mocy mi nie brakowało. W mieście dosyć często trzeba schodzić do 1 biegu, znacznie częściej niż przy fabrycznym ustawieniu.
Ja teraz wróciłem do fabrycznego przełożenia i po tych 20kkm na modyfikacji czuję, że motocykl jest bardziej dynamiczny, odzyskał jakąś taką lekkość i zwinność. Oba rozwiązania są ciekawe, musisz spróbować co Ci pasuje bardziej.
Bardzo dziękuje za konkretną informację
Ps:
czy sprawdzałaś z ciekawości top speed?
Cz sie 23, 2018 12:02 pm
Niestety nie.
Zębatkę założyłem dla testu na łańcuch, który miał ponad 80 tyś.km i nie miałem za bardzo już do niego zaufania.
Jechałem raz 220km/h i nie był to jeszcze koniec.
Ale tak naprawdę to by trzeba sprawdzić wg. GPS. Przy licznikowych 220km/h na zębatce z 17 zębami GPS pokaże Ci większą prędkość, niż jeśli będziesz miał te same licznikowe 220km/h z fabryczną zębatką.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.